Hajd Napisano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 Może i bym zrozumiał, że nie podoba Ci się Panda, ale linijkę dalej piszesz, że Fabia jest spoko, więc ja tu czegoś nie rozumiem Panda byłaby spoko pod tym względem, że raz że części tanie, a dwa że za stosunkowo niewielkie pieniądze można kupić całkiem młode auto. Cytuj Odnośnik do komentarza
T-m Napisano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 Niektórym podoba się Skoda, niektórym Fiat. To nie jest jakaś fizyka jądrowa, żeby tego nie rozumieć Nie wiem jak z serwisem Fiata, ale serwis Skody ostatnio trochę podrożał - ja mam starszą generację Fabki, firmowo do lutego tego roku jeździłem Octavią i oprócz jakiś wymian eksploatacyjnych i dziwnie zachowujących się cewek, nie ma z nimi problemów, więc ma to znaczenie drugorzędne, ale dobrze mieć to na względzie. Cytuj Odnośnik do komentarza
Reaper Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Panowie, kiedy i czy powinienem się martwić, że mój 10-letni Ford Focus diesel dymi białym dymem przy przyspieszaniu? W necie było kilka teorii, od jakichś wężyków, przez zmianę stacji paliw, aż po "diesel musi dymić, nie przejmuj się tym". Co jest prawdą, a co kłamstwem? Dzieje się to praktycznie na każdym biegu i to na wysokości 2 tyś obrotów, więc bez żadnego wielkiego garowania, po prostu dynamiczna jazda. Filtr oleju wymieniany w czerwcu, olej dodatkowo jeszcze w lipcu. Cytuj Odnośnik do komentarza
Counter Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Bardzo chętnie się dowiem co to, bo mam dokładnie tą samą przypadłość co Reaper w swoim Focusie. Cytuj Odnośnik do komentarza
klinsmann Napisano 28 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 białym dymem ? hmm, czarny to na pewno problem z EGR(jeżeli wasz silnik to ma, nie mylić z DPF). wydaje mi sie, ze to też może być EGR(to takie cos co dopala spaliny) Cytuj Odnośnik do komentarza
Scorpio Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Przy 2tys powinno sie wlaczac turbo. Masz silnik z turbina? Cytuj Odnośnik do komentarza
Reaper Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Tak, to jest dokładnie Ford Focus Mk2 1.6 tdci 109KM z końcówki 2005 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza
Scorpio Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Jak masz mozliwosc, to podlacz pod komputer i sprawdz czy turbo sie nie konczy (jezeli jeszcze nie wymieniales/regenerowales). Obroty Ci nie faluja przy przyspieszaniu? Nie zamula? Cytuj Odnośnik do komentarza
Reaper Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Zamulał w podobnym momencie, ale wymiana filtru paliwa pomogła i ładnie chodzi. Ale zacząłem zauważać ten biały dym, nie jestem pewien czy wcześniej też się pojawiał, bo raczje skupiałem się na tym, że miał taką zamułę/zwolnienie przy 2 tyś obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza
Scorpio Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 A slychac zabkowanie turbiny na zimnym silniku? Taki dzwoniacy, metaliczny dzwiek. A cieknie Ci EGR? Moze go trzeba przeczyscic razem z dolotem. Pewnie masz tam w chuj nagaru. Cytuj Odnośnik do komentarza
Counter Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 No to u mnie w focusie nie pojawia się żaden z objawów podanych wyżej, występuje jedynie biały dym. :-k No nic, we wrześniu podjadę do mechanika i zobaczymy co tam. Cytuj Odnośnik do komentarza
Guli Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Jeszcze była teoria, że jak jest biały dym, to wybrali papieża samochód lubi szamać olej, mogą być jakieś przedmuchy pod wtryskami na przykład. Cytuj Odnośnik do komentarza
me_who Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Za białe zabarwienie dymu odpowiedzialny jest płyn chłodniczy, który dostaje się do komory spalania. Jednocześnie z białym dymem powinieneś zauważyć ubytki płynu w zbiorniku wyrównawczym. Biały dym łatwo jednak pomylić z parą wodną. Zanim więc naprawdę się wystraszysz, obejrzyj sobie dokładnie te spaliny. Biały dym jest bardziej gęsty, niż para. Jeżeli jednak problem pojawia się np. latem, szansa na to, że to tylko para, są znikome, gdyż jest ona dobrze widoczna tylko podczas mrozów. Biały dym może oznaczać pęknięcie głowicy, kadłuba silnika lub uszkodzenie uszczelki pod głowicą i to jest akurat najbardziej optymistyczna wersja. Zobacz czy bierze Ci płyn, bo jeśli tak to mamy przyczynę :-k samochód lubi szamać olej Przy szamaniu oleju pojawia się niebieski/szary dym. Cytuj Odnośnik do komentarza
Kuchar Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Miałem to samo tyle że w Toyocie. Brała płyn w ogromnych ilościach. Cytuj Odnośnik do komentarza
Reaper Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 No dobra, czyli grubsza obserwacja :-k A ja jestem ciemny w temacie, teściu wraca w niedzielę, to z nim to skonsultuję może ;) A tak BTW to mieliście napisać "diesel to musi kopcić" i miałem żyć spokojnie :( Cytuj Odnośnik do komentarza
opona Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Biały dym, pierwsze co mi się kojarzy to walnięta uszczelka pod głowicą. Nie ubywa ci płynu chłodniczego?? Cytuj Odnośnik do komentarza
Meler Napisano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Kurde, szczerze powiem, że jak się tak zastanawiam to biały dym mi się zawsze wydawało, że może oznaczać pękniętą uszczelkę pod głowicą. Objawem będzie ubywanie płynu chłodniczego, sprawdź i daj plusika, bo jak widzę jeszcze tego nikt nie napisał. Cytuj Odnośnik do komentarza
trojkatny Napisano 2 Września 2015 Udostępnij Napisano 2 Września 2015 Panowie, auto dla mojej matuli potrzebne, do pracy 2 kilometry, po pracy na zakupy, w weekend dłuższa trasa, czyli 15 kilometrów. Autko musi być małe, bo mama nie lubi dużych gabarytów ( ;)). Z uwagi na użytkowanie skupiam się tylko na benzynie. Chcę, żeby było dla niej sprawne, tanie w eksploatacji i generalnie, żeby możliwie mało musiała się nim zajmować. Budżet 15 tysięcy. Rozglądałem się nad Citroenem C3, jakieś doświadczenia? Sprawa pilna, bo autko trzeba kupić maksymalnie do końca września panowie, a Suzuki Swift? jakieś przykre doświadczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza
klinsmann Napisano 2 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2015 gadaj z Miśkiem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza
Misiek Napisano 2 Września 2015 Udostępnij Napisano 2 Września 2015 Jeśli chodzi o Swifta, to jeździłem 1.3 benzyną z 2007 roku. Skurwiel strasznie dużo pali, wszak wyciągnęli 92 KM z tego 1.3. Fajnie zbiera się spod świateł, ale później już nie jest kolorowo. Auto wrażliwe na jakość lanego paliwa. Jak tylko tankowałem na kiepskiej stacji to mi waliło check-enginem po twarzy, a podłączenie pod komputer pokazywało problem z sondą lambdą. Ja jeszcze miałem zjebaną skrzynię biegów (później doczytałem w Auto Świecie, czy innym tego typu czasopiśmie, że trafiają się egzemplarze z wadliwą skrzynią), co skończyło się jej wymianą. Bagażnik iluzoryczny. Słabo wybierał nierówności drogowe, ale to też może przez to, że auto jednak krótkie. Cholera oprócz tej skrzyni nie miałem z tym autem żadnych problemów, ale chyba bym nie polecił jednak. Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.