Skocz do zawartości

Gry historyczne ze stajni Paradoxu


Rekomendowane odpowiedzi

Mam rok 1312. Rozwój imperium wyhamował. Mam już tylko dwóch tengryjskich sąsiadów (Ilchanat i Tartarię), więc kończą się łatwe motywy rozpoczynania wojen. Powoli likwidowane są ich enklawy, wdarłem się też do posiadanej przez Mongołów Słowenii. Z monarchiami chrześcijańskimi tak łatwo nie ma, potrzeba żmudnego tworzenia claimów :) Przejąłem kawałek Austrii, wdarłem się na wyspy duńskie, utworzyłem wreszcie własną, złożoną z trzech prowincji enklawę w burgundzkiej Prowansji. W trakcie tego mozolnego rozpychania się w Europie zmarła niestety Wisława Sprawiedliwa, w związku z czym na tron w 1307 roku wstąpił jej całkiem utalentowany syn, imperator Krystyn I. Z młodszym bratem Domanem walczyć nie musiał, gdyż ten wcześniej zmarł (synkowie musieli trochę sobie poczekać na śmierć mamusi, Krystyn miał wtedy 61 lat), a równie nienawidzący mnie bratanek Stoigniew trafił do lochu. Generalnie sytuacja stała się błoga i leniwa, jedyną troską był syn Sieciech który uparł się, by za żonę wziąć niemal bezpłodną Sarę...

...gdy ktoś mnie zabił. I nawet nie wiem kto. Panowanie Sieciecha I zaczęło się pod złą gwiazdą.

 

http://farm6.staticflickr.com/5498/10444181653_cd8e15ddde_o.png

Odnośnik do komentarza

I w sumie bardzo fajnie. Ze względu na SOI i TOG granie chrześcijanami było takie miałkie. Teraz gra może nabrać nowego kolorytu.

 

Nie grałem jeszcze tak naprawdę muzułmanami, podobno przez system Decadence długo i normalnie grać się nie da, ale kolejne usprawnienia na pewno na plus.

da się, ale jeśli grasz niepodległym państwem. Jeśli grasz czyimś podwładny, to rzeczywiście ciężko jest coś ugrać.

@ Feanor, czy Sieciech ma brata? Czy raczej będziesz musiał ubijać żonę.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Dobre spostrzeżenie, ogólnie polityka dynastyczna jest bardzo łatwe, szczególnie że prawie każde dziecko kilkuletnie jest strasznie łatwym celem do zlikwidowania na drodze intrygi. Do tego, jeśli owe dziecko nie jest z naszej dynastii to są małe kary, -50 piety i -10 stosunków z wasalami. żadna to cena za bezbolesne przejęcie królestwa, a jeśli coś pójdzie nie tak na drodze intryg lub zmieni się władca w tym drugim państwie to po prostu osadzamy żonę (albo matkę) na tronie i spokojnie czekamy aż umrze i nam te włości przekaże. Z resztą tą śmierć także można przyspieszyć ;)

 

Drugim, ale zdecydowanie mniej powaznym, błędem jest brak możliwości uzurpowania tytułu królewskiego, do którego utworzenia potrzebna jest inna religia. W grze Nakonidami mam ponad połowę ziem królestwa Pomorza, które jest od ponad 100 lat katolickie, a nie mogę tego tytułu uzurpować, bo ...nie jestem poganinem.

Podobnie jest z kulturami. Drażni mnie że nie mogę utworzyć królestwa Bułgarii Wołżńskiej, lub Rusi Mordwinami, mimo iż ci zamieszkiwali te tereny dość licznie.

Odnośnik do komentarza

imo nie, potrzebna jest grupa kulturowa norse lub east slavic.
Ale zaczłąem grać na ck2+, tam większość durnych ograniczen jest zniesiona, nie do koca natomiast podoba mi sie tam system imperiów (terytorialne są wzięte z niepatchowanego ck2 + dużo tytularnych).

PS. mowa oczywiscie o Rusi w znaceniu Rusi kijowskiej (w grze Ruthenia), a nie imperium.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Za radą Kowala zacząłem grać w CK2+. Mod jest fajny, ale ma jedną wadę, trzeba mieć do niego znacznie mocniejszego kompa. U mnie nieco muli
co jest fajnego w tym modzie?
- system frakcji w państwach (możnowładni non-stop knują, aby cię zrzucić z tronu)
- zniesiono wiele durnych ograniczeń w tworzeniu królestw
- system imperiów tytularnych - jest ich ponad 100 (jeszcze nie utworzyłem żadnego).

Zacząłem grać na tym modzie plemiennym państwem Dregovichów, które znajduje się w obrębie księstwa Turowa. W 4 pokolenia zawładnąłem zachodnia częścią Rusi, od Przemyśla po Witebsk, po czym około roku 925 zjawili się wysłannicy biskupa z Ratyzbony. Za ich radą mój chory na rzadką chorobę władca, przyjął wiarę w Chrystusa, a jedyną córkę ożenił z synem władcy Lotaryngii (matrylinearnie oczywiscie). Ta córka stała się najwybitniejszą władczynią w krótkiej historii zjednoczonego księstwa Turowa, Witebska, Smoleńska, i Galicza. Pierwszą decyzją młodej władczyni była nieudana wyprawa na Moskwę (włączyła się do walki Samojedia - największe monstrum na mapie). Następnie młoda władczyni rozbiła zbuntowany przeciwko litewskiemu królowi Połock. Najważniejsze decyzje władczyni jednak dopiero były przed nią. Pierw wprowadziła primogeniturę jako system dziedziczenia, a następnie jej pierworodnego syna Dobrynię ożeniła z Królową Bułgarii Ivanką (z dynastii Bałgarsko). Następnym władcą był Dobrynia, który wraz z małżonką doprowadził do osłabienia Chanatu Wołoszczyzny*, rządzonego przez tengrycką dynastię Vulastapoon. Synem Dobryni i Ivanki był Michaił I,, krół Bułgarii, a później i Wołoszczyzny. Początki jego władania były naprawdę ciężkie. Gdy objął władzę na Rusi większośc wasali się pobuntowało przeciwko władzy obcego władcy, a i w Bułgarii miał liczną prawosławną opozycję. Wypuścił z rąk połowę Rusi, oraz Księstwo Moraw i Wołoszczyzny. Te drugie księstwo z czasem odzyskali wasale Michaiła, Morawy niestety przepadły. W następnych latach Michaił konsolidował państwo, podbił Kijów z normańskich łap. Dokonał też ważnej z punktu geopolitycznego decyzji. Jako władca wszystkich prowincji na terenie Wołoszczyzny, uzurpował tytuł Króla. obecnie Michaił jest przed pięcdziesiątką, a jego państwo wygląda tak:
http://i.imgur.com/dxnzRiv.jpg

*Chanat Wołoszczyzny, tak naprawdę to dziwny twór, bo nie posiadał ani jednego prowa w Wołoszczyźnie

Edytowane przez tio
poprawki na prośbę autora
Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące później...

 

Features

  • Rajas of India features twice the landmass of the base game.

  • Play as an Indian ruler. Start a new and quite different type of game by playing as an Indian raja in 867 (if you have The Old Gods expansion) or at any point between 1066 to 1337 AD.

Three new Unique Religions. Choose between the Buddhist, Jain and Hindu beliefs for different benefits.

Caste System.

Experience Indian Events & Decisions.

Elephants and Jungles.

Hundreds of new Provinces including Central Asia and large parts of Siberia too.

New Interface Skin.

Indian characters get a unique set of facial profiles and clothes.

Steam MP Matchmaking and Steam Workshop: These features are brought over from Europa Universalis IV into Crusader Kings II, together with Borderless Windowed mode in the patch together with the release of the expansion.

Czyli Indie są jako dodatkowy obszar do normalnej mapy :-k

 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...