Skocz do zawartości

Pięć - sześć - cztery, szepcze Marynia numery, układając kolejne szydery (wzbudzając podziw nieszczery)


Feanor

Wybierz mądrze  

46 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie oraz wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Quote

 a jak wynika ze statystyk, które sam przytaczałeś kilka dni temu - to wypadki powodowane przez pieszych są znacznie bardziej niebezpieczne

Bardzo ciekawie interpretujesz te wyniki. Piesi rzadziej się mylą, ale jak już się pomylą, to maja mniejsze szanse na przeżycie. 

 

W tym samym raporcie pada jednak dość istotne zdanie: Głównymi przyczynami potrąceń pieszych było nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na przejściach dla pieszych. Zwrócić należy uwagę na to, że potrącenia pieszych, których przyczyną było niedostosowanie prędkości charakteryzowały się tragicznymi skutkami, w co piątym wypadku zginął człowiek.

 

Z takich ciekawych rzeczy z tego raportu to np. niemal połowa śmiertelnych wypadków to osoby w wieku 60+ 

 

Quote

Tymczasem nie ma nawet narzędzi do ich karania.

Oczywista bzdura. Dalej też mocno płyniesz.

Odnośnik do komentarza
16 minut temu, Kinas napisał:

Bardzo ciekawie interpretujesz te wyniki. Piesi rzadziej się mylą, ale jak już się pomylą, to maja mniejsze szanse na przeżycie. 

 

W tym samym raporcie pada jednak dość istotne zdanie: Głównymi przyczynami potrąceń pieszych było nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na przejściach dla pieszych. Zwrócić należy uwagę na to, że potrącenia pieszych, których przyczyną było niedostosowanie prędkości charakteryzowały się tragicznymi skutkami, w co piątym wypadku zginął człowiek.

 

Z takich ciekawych rzeczy z tego raportu to np. niemal połowa śmiertelnych wypadków to osoby w wieku 60+ 

 

Oczywista bzdura. Dalej też mocno płyniesz.

1) Jakbyś tego nie ujął to wynika z tego jasno, że więcej wypadków śmiertelnych powodują piesi. To jest wprost z wklejonej przez Ciebie tabelki. 

2) Nie jest to bzdura. Kierowców łapią kamery przy przejeździe na czerwonym świetle, fotoradary, tajniakowozy, są karani na podstawie filmików z rejestratorów innych kierowców. Tymczasem pieszego musisz złapać na gorącym uczynku tu i teraz. Jak odejdzie kawałek to już nie ustalisz, kto był tym pieszym, który przeszedł na czerwonym świetle. Podobnie zresztą sprawa wygląda z rowerzystami. Jak Cię potrąci rowerzysta i złamiesz rękę - masz bardzo małe szanse na wykrycie sprawcy i uzyskanie od niego odszkodowania. 

Odnośnik do komentarza

1) to były wszystkie wypadki z udziałem pieszych, nie tylko na pasach

2) wyobraź sobie, że na pieszych też "czają sie tajniakowozy i kamery", nie opowiadaj bzdur, że piesi są bezkarni

 

Problem o którym mówisz, to nieuchronność kary, z którą na drogach mamy problem.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Brudinho napisał:

Generalnie wracając, wkurwia mnie mentalność. W Norwegii policjant siedzi kurwa zamaskowany w krzakach a na najbliższym parkingu robią łapankę i wpierdalają mandaty. W Polsce jak dostaniesz mandat z radaru to 70% moich znajomych przed zapłatą starałaby sie go anulować na wszystkie możliwe sposoby, bo

 

I bardzo dobrze, niech dają prawnikom zarabiać :keke:

Nie wiem, jak jest w Norwegii, ale wiem, jak to często funkcjonuje w Polsce. I wiem, że na mojej drodze do pracy Policja stoi na szerokiej drodze ekspresowej (gierkówce), obok jednego z dwóch mijanych barów, bo mają blisko do ciepłej kawusi i mają masę ludzi do skoszenia, by poprawić statystyki.

Na (prawie) równoległej powiatowej drodze nigdy nikogo nie ma, choć zagrożenie wypadkiem jest o wiele większe (bliżej zabudowań, węższa i bardziej kręta droga). Efekt? Tą drugą drogą paru moich znajomych pruje nawet nie na granicy przepisów, co na granicy możliwości silnika, a na ekspresówce co rusz się rozstawia radar i na prostej drodze z dala od zabudowań koszą ludzi na przekroczeniu prędkości na bezzasadnym ograniczeniu.

Gdybym był w gronie tych, których na tej ekspresówce skroili, też bym szukał kruczków celem uniknięcia odpowiedzialności, bo choć popełniłem wykroczenie, to nie ma ono (realnej) żadnej szkodliwości, a jego weryfikacja nastąpiła tylko z uwagi na to, że zarzucono poszukiwania sprawców wykroczeń tam, gdzie ludzie (naprawdę) giną na tej drodze powiatowej. Prawo prawem, ale tak po ludzku bym się z tym nie umiał pogodzić, bo przecież stwierdzenie takiego wykroczenia nie miało na celu poprawy bezpieczeństwa, lecz poprawę statystyk wykrywalności. Super, że kontrolują, ale niech to ma na celu coś więcej niż statystyki. Nie umiałbym więc skrytykować tak jak Ty ludzi polemizujących z tymi pomiarami prędkości.

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Tyle stron się gimnastykujecie na dyskusję z dogmatycznymi lewakami, kiedy wiadomo, że chodzi przecież o podskórne uprzedzenia względem lepszych/mocniejszych/silniejszych/bardziej inteligentnych/sprawniejszych/itd. Socjalizm to filozofia porażki - jak słusznie zauważył Winston Churchill, a aktywizm miejski jest kolejną mutacją wywodzącej się z tego mindsetu walki klas. Z lewaków należy drwić, a na pewno ich postulatów nie słuchać. I oczywiście zbierać broń, gdy przyjdą masą (bo w demokracji czyli rządach tłumu zawsze wygrywają populiści, a tłum z natury jest głupi, więc jak powiedział Lenin wystarczy wprowadzić demokrację, aby ludzie wprowadzili komunizm) można było ich wystrzelać. Lewak na odległość jest śmieszny, lewak w parlamencie jest alarmem, lewak pod Twoim domem - to sygnał to otwarcia ognia.

  • Lubię! 1
  • Haha 7
  • Uwielbiam 3
Odnośnik do komentarza
6 minut temu, Kinas napisał:

 

2) wyobraź sobie, że na pieszych też "czają sie tajniakowozy i kamery", nie opowiadaj bzdur, że piesi są bezkarni

 

Dobra, w tajniaków jestem w stanie uwierzyć, choć pewnie musiałoby to być jakieś drastyczne naruszenie przepisów. No ale w złapanie pieszego np. przechodzącego na czerwonym świetle za pomocą kamery nie uwierzę, bo po prostu nie da się wykryć, kto jest tym pieszym. Numerów rejestracyjnych nie mają. 

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Man_iac napisał:

No ale w złapanie pieszego np. przechodzącego na czerwonym świetle za pomocą kamery nie uwierzę, bo po prostu nie da się wykryć, kto jest tym pieszym.

Narzędzia IMO są (o ile złapie się kluczowe punkty twarzy), tylko nie ma woli ich wykorzystywania.

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, Man_iac napisał:

Dobra, w tajniaków jestem w stanie uwierzyć, choć pewnie musiałoby to być jakieś drastyczne naruszenie przepisów. No ale w złapanie pieszego np. przechodzącego na czerwonym świetle za pomocą kamery nie uwierzę, bo po prostu nie da się wykryć, kto jest tym pieszym. Numerów rejestracyjnych nie mają. 

 

oczywiscie ze sie da

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, Man_iac napisał:

Dobra, w tajniaków jestem w stanie uwierzyć, choć pewnie musiałoby to być jakieś drastyczne naruszenie przepisów. No ale w złapanie pieszego np. przechodzącego na czerwonym świetle za pomocą kamery nie uwierzę, bo po prostu nie da się wykryć, kto jest tym pieszym. Numerów rejestracyjnych nie mają. 

 

W Szczecinie na placu Kościuszki to takie nieco większe skrzyżowanie z czterema przystankami tramwajowymi i jest tam takie miejsce, gdzie za przejściem jest kiosk. No i za tym kioskiem czają się często policjanci i za przejście na czerwonym np. biegiem na tramwaj/z tramwaju czy cokolwiek dają mandat. Mój szwagier dostał ;)  Tylko o ile się nie mylę - 50 zł, samochodem za czerwone jest 500.

Odnośnik do komentarza

@Man_iac

o, znalazłem coś wartościowego

 

źródło: http://sewik.pl/search

 

zakres: od 01-01-2015, tylko woj. wielopolskie (dla całej Polski się niestety raport wykrzacza), tylko przejścia dla pieszych, tylko z udziałem pieszych, tylko wypadki śmiertelne

 

Dalej twierdzisz, żę statystki są po Twojej stronie jeśli chodzi o przejścia dla pieszych?

 

image.png.4e4f06bc28cca93957841e325516b080.png

 

Odnośnik do komentarza
  • Reaper zablokował ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...