Skocz do zawartości

Formuła 1


Eddie_

Rekomendowane odpowiedzi

Nikt nic nie pisze o lolkach od Briatore. Chyba ida droga Hondy :keke:

 

Ciekawie sie zapowiada zabawa bez kontroli trakcji, juz dzisiaj bylo widac ze na tych kilkunastu kolkach praktycznie kazdy jakis drift zaliczyl. No ale jak RK utrzymal sie w tym 12 zakrecie - :o miszcz, blyskawicznie zgasil drift.

 

Zobaczymy co bedzie tumoroł, mam nadzieje ze Thiessen nic nie skopie w taksie. No i ciekawi mnie co pokaze Massa i Heikki.

Odnośnik do komentarza

nie wiem z jakich zrodel bierzecie te info :) LH stwierdzil, ze mial blisko przed soba williamsa i nie wie czy to sprawilo jakakolwiek roznice. w warunkach jakich przyszlo mu sie zmierzyc, pojechal idealnie.

 

http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news...315081253.shtml

 

http://f1.motoplaneta.pl/aktualnosci/15671...erencja_prasowa

Odnośnik do komentarza

No i już po pierwszym wyścigu,zapowiadało się pięknie było inaczej.Zdarzyło się to co w poprzednim sezonie czyli genialna taktyka BMW,która zepchnęła Roberta na 7 pozycję,pod koniec wyścigu dzięki kolejnemu mistrzowi o nazwisku Nakajima Robert skończył wyścig bez punktów.Słaby wyścig Ferrari.Raikonen i Massa bez punktów,ale wierzę że i Robert i Ferrari pójdą do góry w następnych wyścigach

 

1 L.Hamilton McLaren 1:34:50.616

2 N.Heidfeld BMW Sauber + 5.478

3 N.Rosberg Williams + 8.163

4 F.Alonso Renault + 17.181

5 H.Kovalainen McLaren + 18.014

6 R.Barrichello Honda + 52.453

7 K. Nakajima Williams + 1 okr.

8 S.Bourdais Toro Rosso + 3 okr.

9 K.Raikkonen Ferrari + 3 okr.

10 R.Kubica BMW Sauber + 10 okr.

11 T.Glock Toyota + 14 okr.

12 T.Sato Super Aguri + 27 okr.

13 N.Piquet Renault + 28 okr.

14 F.Massa Ferrari + 29 okr.

15 D.Coulthard Red Bull + 33 okr.

16 J.Trulli Toyota + 38 okr.

17 A.Sutil Force India + 49 okr.

18 M.Webber Red Bull + 57 okr.

19 J.Button Honda + 57 okr.

20 A.Davidson Super Aguri + 58 okr.

21 S.Vettel Toro Rosso + 58 okr.

22 G.Fisichella Force India + 58 okr.

Odnośnik do komentarza

Hm... wywiad Z Kubica a pozniej z Thiessenem mowi bardzo duzo:

-- klopoty z silnikiem-w efekcie z moca- Kubica nie mogl szybko jechac, wolne tempo itp

-- Thiessen wyraznie powiedzial ze wg niego strategia byla dobra- ja zrozumialem , ze przy safty carze zatankowali do pelnai byly miekkie gumy Robert mial jechac do konca, kiedy wszyscy przed nim mieli jeszcze jeden PIT STOP- zalozenie bylo taki ze bedzie sie przesuwal podczas zjazdow..- ale moge sie mylic- Mario powiedzial ze gdyby nie bylo kolejnego safty cara to taktyka bylaby dobra...

-- co do Studia F1...dla mnie Dowbor zaliczyl falstart - bardzo chaotyczny, skakal po watkach, nie poukladany, troche spokoju wprowadzal Zientarski- sposob prowadzenia mi nie odpowiadal- moze sie troche wyrobi zobaczymy

Odnośnik do komentarza
-- Thiessen wyraznie powiedzial ze wg niego strategia byla dobra- ja zrozumialem , ze przy safty carze zatankowali do pelnai byly miekkie gumy Robert mial jechac do konca, kiedy wszyscy przed nim mieli jeszcze jeden PIT STOP- zalozenie bylo taki ze bedzie sie przesuwal podczas zjazdow..- ale moge sie mylic- Mario powiedzial ze gdyby nie bylo kolejnego safty cara to taktyka bylaby dobra...

Ta, tez tych bredni sluchalem. No strategia dobra bo w koncu Heidfeld drugi dojechal... /sarcasm

 

Na miekkich, ful bak, Kubek na pewno bedzie sie przesuwal podczas zjazdow, w sytuacji gdy wszyscy przed nim, ktorych powinien wyprzedzic ("Burdel" i Barichello) beda juz jechali do konca wyscigu :kekeke:. No to jest po prostu lol. Juz nie wspominajac o tym, ze auto mieli tak zestrojone, ze na prostych osiagalo mniejsze predkosci od innych, wiec tym bardziej to przesuwanie sie do gory bylo utrudnione. No i to co Maurycy mowil - opierac taktyke na jakichs przypuszczeniach, ze wyjedzie badz nie wyjedzie safety car to juz w ogole bez komentarza. To tak jakby mu wsadzic Intermediaty i liczyc, ze zaraz moze zacznie kropic...

 

Nie no, porazka na calej linii. To sa normalne eksperymenty, a noz widelec sie uda - sek w tym, ze nauczony poprzednim sezonem widze, ze BMW to sie jakos tak dziwnie nigdy nie udaje. Nie ma sie co ludzic, w BMW Heidfeld jest tym pierwszym (mimo, ze na wszystkich treningach przed sezonem byl wolniejszy) i to on dostaje normalne, zrownowazone taktyki, a Kubica po raz chyba n-ty laduje w srodku stawki i licza, ze w tym tlumie nadrobi jakies ewentualne straty. Kazdy kto oglada formule kilkanascie lat wie, ze to jest po prostu lol.

 

To jak bylo wiadomo, ze mial malutko paliwa na starcie to czemu np. w ogole na miekkich nie zaczal ? Nie byloby kuriozalnej sytuacji, ze zmieniamy taktyke w trakcie (wiadomo, zdarza sie) i nagle okazuje sie, ze Kubek musi pol wyscigu na miekkich jezdzic.

 

Szkoda gadac, tylko sie wq....

 

 

ps. kto tam tego Dowbora wsadzil. Golym okiem widac, ze jego wiedza jest mizerna, mizerniejsza od Zientarskich, ktorzy lubili tez 3po3 chrzanic.

Odnośnik do komentarza

Greg pełna zgoda:)..raczej probowałem sobie jakos to racjonalnie wytłumaczyć- ale to sie nie da- irracjonalne decyzje sa z natury cięzkie do wyjasnienia:))

--co d studia to juz wolalbym zeby Zientarski prowadzil- wprawadza wiekszy spokoj- dyskusja bardziej poukladana- ma wieksza wiedze- cociekawe Dowbor dostal propozycje prowadzenia studia F1 pare m-cy wczesniej - wiec mogl sie przygotowac jakos do tej roli...hmm- z drugiej strony nie widze za bardoz kto moglby prowadzic takie studio F1- jezli chodiz o dziennikarzy motoryzacyjnych....

Odnośnik do komentarza

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że tabletka Ibupromu po wyścigu była niezbędna.

 

Zdjęcie kontroli trakcji wprowadziło ciekawe efekty. Kimi trzymając się długo za rywalami tracił cierpliwość. Stąd dwa błędy, które nie pozwoliły zająć mu dobrej lokaty. Massa będzie miał duże problemy w tym sezonie, może się to różnie skończyć. Nie zdziwię się, jeśli straci miejsce kierowcy wyścigowego na przyszły sezon.

Idźmy dalej, McLaren-y zaskoczyły mnie bardzo pozytywnie, a szczególnie ich kierowcy. Hamilton przez cały weekend był bezkonkurencyjny, ani razu nie zdarzył mu się poważniejszy błąd, które nie ominęły kierowców z Maranello, Alonso z tego, co zauważyłem bardzo często wyjeżdżał minimalnie za tor, jak już się czepiać, to wszystkiego. Jestem przekonany, co do jednego, gdyby nie tak częste wyjazdy SC Heikki zająłby 2. miejsce.

Podkreślałem przed wyścigiem, że sporo może namieszać Rosberg, tak też się stało. Nico doskonale wykorzystał możliwości, jakie dał mu jego bolid, jestem przekonany, że jeszcze wiele razy wszystkich zachwyci.

Zaskakująco dobrze Honda, Barrichello długo utrzymywał się przed Raikkonenem, i widać że nie bronił się jakoś rozpaczliwie przed Finem.

Na deser zostawiłem sobie BMW Sauber. Jak Kubica zjeżdżał do boksu miałem stan przedzawałowy i przedkurwicowy. Robert pitował najwięcej ze wszystkich w dzisiejszym wyścigu! Pytam się, po co? Taktyka znowu została ułożona pod Heidfelda, który doskonale wykorzystał zamieszanie w Ferrari i zajął, jakby nie patrzeć zasłużone 2. miejsce. Polak jechał dobrze, płynnie, bezbłędnie, jednak Theissen kompletnie zepsuł nam dziś humory, wespół z szalonym Kazukim.

 

Porządną naganę powinni otrzymać organizatorzy za wybój na poboczu, na który swoim bolidem najechał Timo Glock. Dzięki Bogu, że jego bolid nie dachował, podejrzewam że wtedy nie skończyłoby się na drobnym szoku.

 

Cieszę się z jednego, czeka nas niezwykle ciekawy i nieprzewidywalny sezon.

 

Pocieszę Was, po powrocie młodego Zientarskiego Dowbor zostaje w studiu. :>

Odnośnik do komentarza

zientarscy, dowbor won ze studia. to nie sa ludzie od F1

 

nie ma sie co pastwic nad samurajem. gdyby nie strategia bmw, nakajima nie widzialby go przez caly wyscig.

 

najbardziej mi szkoda kovy. chlopak swietnie jechal caly czas, ale wyscig musial mu zepsuc glock. po wyjezdzie na trawe zamiast zwolnic i wrocic spokojnie na racing line, on jeszcze przyspieszyl i trafil w garba. drugi pechowiec to bourdais, choc on akurat niczym sie nie popisal.

Odnośnik do komentarza
- Nakajima trochę przyspał - powiedział Kubica o zderzeniu i dodał, że nie mógł kontynuować jazdy z powodu uszkodzenia zawieszenia. - Nie wiem dlaczego, ale zawsze jak dostanę strzał w tył to wymieniają mi przednie skrzydło - zażartował na koniec.

I wszystko na temat BMW :keke:

Odnośnik do komentarza
Porządną naganę powinni otrzymać organizatorzy za wybój na poboczu, na który swoim bolidem najechał Timo Glock. Dzięki Bogu, że jego bolid nie dachował, podejrzewam że wtedy nie skończyłoby się na drobnym szoku.

Podobno takie garby są budowane specjalnie, żeby kierowcy trzymali się toru. Tylko czemu po zewnętrznej? :-k

Odnośnik do komentarza
Porządną naganę powinni otrzymać organizatorzy za wybój na poboczu, na który swoim bolidem najechał Timo Glock. Dzięki Bogu, że jego bolid nie dachował, podejrzewam że wtedy nie skończyłoby się na drobnym szoku.

Podobno takie garby są budowane specjalnie, żeby kierowcy trzymali się toru. Tylko czemu po zewnętrznej? :-k

 

Na wielu zakrętach są progi zwalniające, po wewnętrznej stronie, vide. Monza, zakręt Rettifilo po wyjściu z prostej startowej i wiele, wiele innych. Budowane są z prostego powodu, wszystkie te zakręty są łatwe do ścinania i łapania niezwykle cennych ułamków sekund.

Wybój, z którego wystrzelił bolid Glocka to niedopatrzenie organizatorów, nie mam, co do tego wątpliwości.

 

a) nikt nie buduje progów zwalniających, itp. po zewnętrznej stronie wyjścia z zakrętu, szczególnie bardzo szybkiego

b) hipotetycznie, jeśli coś takiego by się zdarzyło nikt nie zakryłby nierówności trawą

Odnośnik do komentarza

kierowcy wiedza, ze pobocze na albert park to nie jest kilometr betonowego pobocza jak na sakhir, gdzie blad nie oznacza urwania skrzydla (nie liczac rosberga z 2006 roku lol) i eliminacji z wyscigu. mimo wszystko glock myslal, ze off-roadowo wyjdzie z tarapatow.

Odnośnik do komentarza

Odnosnie strategii:

 

Ferrari... wyciągają super notesik gdzie Ross Brawn zapisywał swoje wszystkie na temat różnych strategii kiedy był w Ferrari

McLaren... wyciągają super notesik gdzie Ross Brawn zapisywał swoje super tajne informację na temat różnych strategii kiedy był w Ferrari

Honda... wyciągają super notesik gdzie Ross Brawn zapisywał swoje wszystkie na temat różnych strategii kiedy był w Ferrari.

Renault... Pat Symonds po tygodniu obliczeń i zmierzeniu każdej istotnej informacji dokładnie oblicza wymaganą ilość paliwa dla Fernando Alonso na trzecią część kwalifikacji.

BMW... a to trzeba jakąś strategię ustalić?

Williams... Rosberg i tak sobie poradzi, Kazuki i tak sobie nie poradzi:)

Red Bull... najpierw musimy dojechać do tego trzeciego pitstopu

Toro Rosso... czekamy aż nam Red Bull podeśle coś.

Toyota... po złożeniu pisemnego wniosku o możliwość zapytania się o strategię dla zespołu na ten sezon otrzymują zwrot w którym wytyka się błędy formalne. Wysyłają poprawiony wniosek. Otrzymują odpowiedz, że w dniach tych i tych można się spotkać w celu przedyskutowania palącego problemu strategii zespołu na ten sezon. Po omówieniu problemów i zgłoszeniu wniosków zespół podejmuje decyzję. Niestety sezon już się skończył... może za rok się uda:)

Force India... Mallaya powiedział, że ma tyle kasy, że strategia nie jest potrzebna.

Super Aguri... nie zatrzymujemy się dla nikogo... bo nie mamy kasy na drugi zestaw opon.

 

Moze beeedzie lepiej... Pozostaje wiara i nadzieja :>

Odnośnik do komentarza
zientarscy, dowbor won ze studia. to nie sa ludzie od F1

 

nie ma sie co pastwic nad samurajem. gdyby nie strategia bmw, nakajima nie widzialby go przez caly wyscig.

 

najbardziej mi szkoda kovy. chlopak swietnie jechal caly czas, ale wyscig musial mu zepsuc glock. po wyjezdzie na trawe zamiast zwolnic i wrocic spokojnie na racing line, on jeszcze przyspieszyl i trafil w garba. drugi pechowiec to bourdais, choc on akurat niczym sie nie popisal.

Jak dla mnie to ten przepis o niemozliwosci (przez pewien czas) wjazdu do pitu gdy sa zolte flagi jest lekko mowiac idiotyczny. Wyrabie sie jakis debil z konca stawki i tak naprawde ma on wplyw na czolowe miejsca. Wczoraj w ten sposob poplyneli Kovalainen i Alonso. Powinni w F1 dazyc do tego co jest w wyscigach motorowych - gosciowie wsiadaja i jada, dojedziesz to dojedziesz. Zadnych kombinacji alpejskich. A tutaj mamy taka sytuacje, ze slaby kierowca decyduje o losach wyscigow czolowki.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...