Skocz do zawartości

Formuła 1


Eddie_

Rekomendowane odpowiedzi

-Ralf Schumacher, po testach dla Force India, odrzucila dzisiaj mozliwosc scigania sie dla tej stajni w przyszlym sezonie - wciaz liczy na miejsce w McLarenie :lol:

-Fisichella na pewno nie bedzie jezdzil dla Renault.

-Sato i Davidson prawie na 100% zostana w Super Aguri.

-Coulthard nie zakonczyl kariery :>

 

Co do "wspanialych" wynikow Kubicy - dajcie spokoj... Wiekszosc zespolow probowala ustawien na 2009 rok - ze zmianami w aerodynamice, braku kontroli trakcji i przy uzyciu slickow. Wyniki sa w ogole nie miarodajne i naprawde nie ma sie czymkolwiek podniecac.

Odnośnik do komentarza

Dwukrotny mistrz świata, Hiszpan Fernando Alonso zdecydował się podpisać na sezon 2008 kontrakt z zespołem Renault - poinformował w poniedziałkowym wydaniu hiszpański dziennik El Mundo.

 

Zdaniem gazety Renault zgodził się zapłacić 26-letniemu Alonso za sezon 35 mln euro. Drugim kierowcą teamu - jak pisze El Mundo - ma być w sezonie 2008 Brazylijczyk Nelson Piquet Jr.

 

Nie wiem na ile prawdopodobne są wieści od El Mundo, ale i dla Alonso i dla teamu Renault byłoby to dobre rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza

za sports.pl

Technologia Ferrari została użyta w przyszłorocznym bolidzie McLarena. Brytyjczycy przyznali się i przepraszają. FIA zastanawia się nad karą. Zespół może przystąpić do sezonu 2008 z ujemną liczbą punktów. Od zeszłego tygodnia Światowa Komisja Sportów Motorowych debatowała nad nowym modelem McLarena.

 

Kontrolerzy sprawdzali, czy w bolidzie są rozwiązania techniczne ściągnięte od Ferrari.

 

Przedstawiciele brytyjskiego teamu stanowczo zaprzeczali, ale mimo to FIA postanowiła zorganizować kolejne posiedzenie w tej sprawie.

 

Ostatecznie McLaren sam przyznał się do winy. W oświadczeniu zespół stwierdza, że nie zdawał sobie sprawy, iż informacje skradzione Ferrari tak bardzo rozpowszechniły się wśród inżynierów. Brytyjczycy zaniechają pracy nad trzema systemami, które prawdopodobnie inspirowane były technologią Włochów, w tym nad systemem szybkiej zmiany biegów. „Pragniemy przeprosić FIA, zespół Ferrari, społeczność Formuły 1 i jej fanów. Zrobimy wszystko, aby nic podobnego więcej się nie zdarzyło” czytamy w oświadczeniu...

Jedyny komentarz, jaki przychodzi mi do głowy, to :rotfl:

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące później...
Szwedzki dziennik "Dagens Nyheter" analizując kulisy dotyczące sprzedaży zespołu Formuły 1 Super Aguri uważa, że za transakcją stoi rosyjski kapitał.

 

- Brytyjski koncern motoryzacyjny Magma Group, który kupił Super Aguri jest jednocześnie właścicielem rosyjskiego producenta samochodów GAZ. Teraz w planach ma zmianę wizerunku teamu Super Aguri na rosyjski, a także zatrudnienie w przyszłości rosyjskiego kierowcy - napisał we wtorkowym wydaniu "Dagens Nyheter".

 

To kolejny przykład na to, że rosyjscy miliarderzy coraz śmielej inwestują w sport. Wszystko wskazuje na to, że po piłce nożnej (np. Roman Abramowicz w Chelsea) teraz przyszła kolej na F1.

 

Zdaniem szwedzkiej gazety w tym roku dużych roszad w zespole Super Aguri nie będzie, choć zmiana nazwy teamu nie jest wykluczona. Kierowcami będą nadal Takuma Sato i Anthony Davidson. Gazeta uważa, że rosyjski właściciel zespołu z pewnością przyśpieszy plany budowy toru pod Moskwą po to, aby wyścig Formuły 1 odbył się tam w 2010 lub 2011 roku.

 

Zgodnie z nową umową Super Aguri pozostanie dostawcą silników, a także będzie odpowiedzialna za techniczną stronę Hondy. Takuma Sato i Anthony Davidson w następnym sezonie będą nadal jeździć dla zespołu.

 

- Z wielką radością informuję państwa, iż pozyskaliśmy nowego partnera! Oczekuję, że współpraca z Magma Group będzie pełna sukcesów - powiedział szef zespołu Aguri Suzuki.

 

- Jeśli chodzi o dotychczasowych kierowców przez cały okres negocjacji nalegałem, aby mogli kontynuować współpracę z nami. Udało mi się to uzyskać, dlatego o sezon 2008/09 nie boję się w żadnym stopniu - twierdzi Suzuki. Jego zdaniem to że Sato i Davidson będą jeździć w jego zespole w następnym sezonie jest bardzo korzystne. - Dla Anthonego będzie to drugi sezon na torach F1, oczekuję, że zdobędzie kilka punktów. Jeśli chodzi o Takumę, chciałbym bardzo żeby powtórzył sukces z poprzedniego sezonu. Wszystko wskazuje, że nadchodzący rok będzie bardzo interesujący. Postaramy sprawić kilka niespodzianek i zaprezentować się z jak najlepszej strony - dodaje szef zespołu Super Aguri.

 

Sowi..., tfu słowiański zespół w F1. :jupi:

Wszyscy zadowoleni. Super Aguri uchroniło się przed upadkiem i teraz nowy zespół może myśleć o przyszłości, bo nie oszukujmy się, w tym sezonie każdy punkty wywalczony przez ten team będzie wielkim sukcesem.

 

W nadchodzący weekend wraca F1, to chyba dłuższego komentarza nie wymaga.

Nie lubię oceniać poszczególnych zespołów/kierowców przez pryzmat testów, to mało (czyt. w ogóle) obiektywne. Wydaje mi się, że prym i to zdecydowany w sezonie 2008 powinien wieść team Ferrari ze świetnym duetem Raikkonen - Massa.

Pasjonująco zapowiada się rywalizacja w kategorii B, z której wydaje mi się, zwycięsko wyjdzie Renault ze starym mistrzem świata - Alonso, choć można mieć wątpliwości odnośnie bolidu, ale trudno to na moment obecny oceniać. Sugeruję się głównie słowami Fernando - podarowałem 0,6 sek. McLarenowi, zrobię to i we francuskim potentacie samochodowym.

Nie można zapominać o BMW Sauber, oby tylko bolid nie był już tak awaryjny jak w poprzednim sezonie, warto także przypomnieć wpadki przy pitowaniu. Cichej niespodzianki upatruję w Nico Rosbergu i zespole Williamsa. Niemiec to moim (i nie tylko moim) zdaniem przyszły mistrz świata.

 

Wątpliwości nie mam co do jednego - w niedzielę na Albert Park wygra ktoś z dwójki Raikkonen - Massa, ze wskazaniem na tego pierwszego Pana, człowieka lodu.

Odnośnik do komentarza
Tylko kilka dni pozostało do rozpoczęcia sezonu Formuły 1 (16 marca w Australii). Tymczasem polski kierowca właśnie stał się bogatszy o kilka milionów złotych.

 

Nieoficjalnie mówi się, że Robert może dostać nawet milion euro rocznie za współpracę z Mediaset, największą włoską prywatną grupą telewizyjną. Ale - co ważniejsze - zyska jeszcze większą popularność we Włoszech. A to z kolei może oznaczać, że Kubica będzie o krok bliżej do jeżdżenia w barwach Ferrari, najlepszego zespołu w stawce.

 

superexpress

 

Nie mogłem się powstrzymać. :rotfl:

Odnośnik do komentarza
I trening

1. Kimi Räikkönen Ferrari 1:26.461 25

2. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:26.948 0.487 21

3. Felipe Massa Ferrari 1:26.958 0.497 25

4. Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:27.114 0.653 19

5. Mark Webber Red Bull-Renault 1:28.263 1.802 18

6. Fernando Alonso Renault 1:28.360 1.899 22

7. Robert Kubica BMW 1:28.579 2.118 12

8. Timo Glock Toyota 1:28.913 2.452 16

9. Sebastian Vettel STR-Ferrari 1:28.957 2.496 22

10.Jarno Trulli Toyota 1:29.014 2.553 23

11.Jenson Button Honda 1:29.124 2.663 25

12.Giancarlo Fisichella Force India-Ferrari 1:29.230 2.769 24

13.David Coulthard Red Bull-Renault 1:29.301 2.840 5

14.Sebastien Bourdais STR-Ferrari 1:29.363 2.902 32

15.Rubens Barrichello Honda 1:29.533 3.072 17

16.Nick Heidfeld BMW 1:29.561 3.100 7

17.Adrian Sutil Force India-Ferrari 1:30.155 3.694 13

18.Nelsinho Piquet Renault 1:30.357 3.896 21

19.Takuma Sato Super Aguri-Honda 1:31.048 4.587 7

20.Anthony Davidson Super Aguri-Honda 1:31.771 5.310 7

21.Kazuki Nakajima Williams-Toyota 1:35.053 8.592 7

22.Nico Rosberg Williams-Toyota bez czasu 3

 

II trening

1. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:26.559 33

2. Mark Webber Red Bull-Renault 1:27.473 0.914 27

3. Felipe Massa Ferrari 1:27.640 1.081 29

4. Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:27.683 1.124 29

5. David Coulthard Red Bull-Renault 1:28.037 1.478 26

6. Kimi Räikkönen Ferrari 1:28.208 1.649 28

7. Jarno Trulli Toyota 1:28.292 1.733 22

8. Nico Rosberg Williams-Toyota 1:28.352 1.793 31

9. Giancarlo Fisichella Force India-Ferrari 1:28.469 1.910 32

10.Timo Glock Toyota 1:28.582 2.023 28

11.Jenson Button Honda 1:28.632 2.073 30

12.Nick Heidfeld BMW 1:28.731 2.172 33

13.Fernando Alonso Renault 1:28.779 2.220 37

14.Rubens Barrichello Honda 1:28.849 2.290 28

15.Robert Kubica BMW 1:28.860 2.301 35

16.Kazuki Nakajima Williams-Toyota 1:29.077 2.518 33

17.Adrian Sutil Force India-Ferrari 1:29.161 2.602 32

18.Sebastian Vettel STR-Ferrari 1:29.193 2.634 40

19.Nelsinho Piquet Renault 1:29.518 2.959 14

20.Sebastien Bourdais STR-Ferrari 1:29.605 3.046 11

21.Takuma Sato Super Aguri-Honda 1:30.663 4.104 16

22.Anthony Davidson Super Aguri-Honda 1:31.527 4.968 8

 

wp.pl

 

Trudno oceniać to wszystko z perspektywy treningów, ale widać nadspodziewanie dobrą jazdę Red-Bulla. Spodziewałem się jednak więcej po Piquecie jr.

Odnośnik do komentarza
ja sie ciesze, ze w koncu kubika dostal szanse od bmw walki o pole. zazwyczaj lzejszy byl heidfeld. szkoda tego run wide'a, ale polak pojechal te swoje ostatnie kolko na 120%, gdyby pojechal bezpieczniej nie wiem czy nie byloby dalej...

Wydaje mi się, że Robert nie miał bardzo lekkiego bolidu. Pierwsze okrążenia w 3. sesji kwalifikacyjnej nie były najlepsze, dopiero później przejechał te kółko naprawdę dobrze. Boję się, że już na starcie straci 2. miejsce, bo McLaren na pewno będzie chciał zagwarantować dublet.

Odnośnik do komentarza
ja sie ciesze, ze w koncu kubika dostal szanse od bmw walki o pole. zazwyczaj lzejszy byl heidfeld. szkoda tego run wide'a, ale polak pojechal te swoje ostatnie kolko na 120%, gdyby pojechal bezpieczniej nie wiem czy nie byloby dalej...

Wydaje mi się, że Robert nie miał bardzo lekkiego bolidu. Pierwsze okrążenia w 3. sesji kwalifikacyjnej nie były najlepsze, dopiero później przejechał te kółko naprawdę dobrze.

 

bo nie musial sie spieszyc i mial stare opony

Odnośnik do komentarza

Nawet jesli Kubicy pojdzie jutro gorzej (tfu tfu tfu) to spokojnie mozna pokusic sie o stwierdzenie, ze narzekania byly swoistym blefem i mimo wszystko do dwojki Ferrari / McLaren zmniejszyli dystans. Moze Q2 nie jest jakos super miarodajne, ale tam Kubica tez byl drugi i mozna sie spodziewac, ze akurat w tej sesji, driverzy mieli podobne ilosci paliwa w baku (bo Q3 to wiadomo, ze juz decyduje taktyka na wyscig). No, powiem tyle, ze Kubica sprawil ladna niespodzianke - moze i zrobil tam blad, ale jaja mu nie zadrzaly i nie odpuscil gazu. Za to szacuneczek :)

Odnośnik do komentarza

Po Q2 pokazali predkosci na zakretach 11 i 12. Kubica byl o bodaj 6 km/h szybszy od nastepnego, co zrobilo nawet wrazenie na komentatorach RTL.

Tak jak pisalem w lajfskorze - wyscig moze byc bardzo ciekawy, bo bez kontroli trakcji bolidy "lataly" po torze. I o ile na kilka rund kwalifikacynych mozna sie skupci i nie wyleciec, to na dystansie kilkudziesieciu okrazen mozna poleciec w kosmos przy nawet najmniejszej dekoncentracji :-k

Odnośnik do komentarza

Obejrzałem replaya i mogę powiedzieć coś odnośnie błędów.

 

Panie, nie było chyba w Q kierowcy, który zrobił wszystko idealnie.

Awaria Ferrari Kimiego to dla mnie szok. Przecież to ten najszybszy i najmniej awaryjny bolid w stawce.

 

Zmieniam też swoje stanowisko dotyczące jutrzejszego wyścigu. Przyjrzałem się uważnie jeździe Heidfelda i Kubicy, myślę że obydwaj mogą śmiało walczyć o podium. Nie chciałbym nikogo skreślać, ale myślę, że tylko Hamilton może zagrozić sobie w sięgnięciu po zwycięstwo.

 

Jak nie będzie zonka w trakcie pitowania będziemy się jutro cieszyć. :]

 

PS. Przyjrzyjcie się Rosbergowi, to może być największa niespodzianka tego weekendu. ;)

Odnośnik do komentarza
Panie, nie było chyba w Q kierowcy, który zrobił wszystko idealnie.

 

wg mnie LH pojechal idealnie skoro zdobyl PP

Awaria Ferrari Kimiego to dla mnie szok. Przecież to ten najszybszy i najmniej awaryjny bolid w stawce.

 

przepraszam, ale... skad ten wniosek? czy to nie Ty kilka postow wczesniej napisales, ze glupota jest oceniac bolid po kwalifikacjach (ze dodam jeszcze: "po testach")? chyba, ze to mial byc stereotyp ferrari...

 

Zmieniam też swoje stanowisko dotyczące jutrzejszego wyścigu. Przyjrzałem się uważnie jeździe Heidfelda i Kubicy, myślę że obydwaj mogą śmiało walczyć o podium. Nie chciałbym nikogo skreślać, ale myślę, że tylko Hamilton może zagrozić sobie w sięgnięciu po zwycięstwo.

 

wg mnie heidfeldowi skopano troszke qual. przyjmujac, ze ma wiecej paliwa (a wierze, ze tak jest) to... wlano mu i tak za malo. spojrzcie na wynik 6-tego trulliego. ponad sekunda straty. nickowi mozna bylo spokojnie dolac wachy na jeszcze kilka okrazen i nie byloby na pewno straty na gridzie.

 

Jak nie będzie zonka w trakcie pitowania będziemy się jutro cieszyć. :]

 

moze byc dobrze

Odnośnik do komentarza
przepraszam, ale... skad ten wniosek? czy to nie Ty kilka postow wczesniej napisales, ze glupota jest oceniac bolid po kwalifikacjach (ze dodam jeszcze: "po testach")? chyba, ze to mial byc stereotyp ferrari...

 

Opinie specjalistów, a także ludzi z teamu Ferrari, o których możesz poczytać w F1 Racing.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...