Skocz do zawartości

Seria FIFA z EA Sports


Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwszym meczu nie wiele mogę powiedzieć, ale widać zmianę, że nowa wersja, a nie zmieniony numer z aktualnymi składami. Tampo wolniejsze, przyjęcie piłki trwa trochę dłużej, Piłkarze nie mają jej tak piłki przyklejonej do nogi, że mogli bez problemu kręcić się w wszystkie strony. Zmiany na plus.

Odnośnik do komentarza

Zagrałem dwa mecze i mam szczerą nadzieję, że to jest jednak beta a nie demo. Zawodnicy nienaturalnie ślizgają się po murawie jakby grali w halówkach na deszczu, wybór SI przy przełączaniu się zawodników w obronie kuleje (mógłbym prawym obrońcom bez problemu przeciąć podanie, ale niee najpierw muszę poprzełączać się między dwoma obrońcami którzy już prawie zrobili szpagaty na lodowisku). Zawodnik do którego podaję piłkę na względnie krótki dystans (uniemożliwiający wyjście do podania) w ogóle nie stara się zastawić przed atakującym go przeciwnikiem, więc mamy takie kwiatki jak Robinho przepychający Adebayora. Ten cały element utrudniający przyjęcie piłki to narazie trochę chuj oszustwo wg. mnie, bo działa kompletnie losowo, no chyba, że Moussie Dembele przyjęcie piłki zajmuje 30 sekund po podaniu od zawodnika który był ~10m od niego. No i automatyczny odbiór (za pomocą krzyżyka) działa zdecydowanie za dobrze. W Fifie 13 można było asekurować się tylko iksem, ale jeżeli chciało się pograć naprawdę skutecznie w defensywie i jeżeli grało się z naprawdę ogarniętym przeciwnikiem Iks służył tylko do blokowania dośrodkowań, ewentualnego wyczekiwania aż wrócą partnerzy i wyczekiwaniu aż przeciwnik skończy pajacować triczkami. Żeby serio efektywnie zabierać piłkę większość odbiorów, zwłaszcza w środku pola bazujących na przewidywaniu gracza musiała odbywać się za pomocą ręcznego ustawiania się zawodnika nisko na nogach (u mnie R2, u większości R1) z ewentualną pomocą kółka, bo obrona za pomocą samego iksa jest jak ktoś jest ogarnięty łatwa do rozklepania (a i jest kilka ruchów w sytuacji 1 na 1 gdzie można złapać obrońcę). I było to dobre, bo ktoś kto grał słabiej mógł sobie głównie grać automatyczną obroną ewentualnie powoli wprowadzając element manualny, ale jeżeli chciało się bardziej ogarniać i grać pressingiem od połowy albo wyżej (dodatkowo efektywniej blokować zejścia skrzydłowych) to trzeba było robić to ręcznie (i nie jest to jakieś szczególnie trudne, wymaga po prostu trochę umiejętności czytania gry rywala). Teeraz naciskając iks można pokryć zawodnika będąc milimetry od niego, a skoro mamy lodowisko to bez problemu w ten sposób zabrać mu piłkę pomału się do niego przytulając (oczywiście pewnie klasycznie wyjątkiem w kwestii fizyki boiska po którym się biega będzie CR7, ale mniejsza). Ale lodowisko jest dla wszystkich, więc jeżeli jednak przeciwnik zdecyduje się na podanie+R1 mamy problem, bo nasz obrońca nagle zaczyna tańczyć i daje się wyprzedzać jak ostatni lamus (strach się bać co będzie z takim Vidiciem czy Mertesackerem) i wtedy cała nadzieja w bocznym obrońcy. Jeżeli gra łaskawie zmieni nam na niego przy pierwszym naciśnięciu zmiany zawodnika, w przeciwnym razie mamy przejebane, bo reszta linii defensywnej słabo reaguje na to co się dzieje na boisku. Fajnie, że trochę chcieli obciąć kontrolę nad piłką ale odnoszę wrażenie, że zrobili to trochę na siłę i bardziej sztucznym podkręcaniem niewidzialnych suwaków niż jakimikolwiek zmianami. Jak dla mnie to FIFA 13,5 (co można łatwo tłumaczyć tym, że na PS4 wyjdzie zupełnie inna gra, pewnie właśnie FIFA 14). Na plus trochę górne piłki, ale to odrobinę mało. W Tottenhamie nadal jest Bale (jest też Dempsey :lol:) więc jest nadzieja, że to jednak troszkę bardziej beta i wersja pełna będzie bardziej dopracowania (zdarzały się też drobne błędy typu teleportacje), bo specjalnie dla FIFY narazie PS4 kupował nie będę (planuję za rok przed wrześniowymi premierami gier).

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Zagrałem pół meczu w PES-a i dwa mecze w FIFĘ - dema. Od PES-a odrzuciła mnie sytuacja, kiedy wrzucałem piłkę w pole karne, a tam Schurle (przeciwnik) przyjmując piłkę wbiegł z nią do swojej bramki...Na plus fajne animacje i poruszanie się piłkarzy, ale tylko ich ciał, bez piłki i bez murawy :D

 

W FIFIE lepiej wygląda natomiast poruszanie się graczy, bieganie i chyba jednak grafa.

Odnośnik do komentarza

Dopóki nie popaczują to jest beta. Zawodnicy czasami losowo odbijają się od siebie jakby obu wystrzelono z procy, nie sposób zmienić zawodnika w ofensywie na tego do którego wprawdze podanie nie było planowane, ale jest na znacznie lepsze pozycji (np. wbiegający zza pola karnego pomocnik za napastnikiem który minął się z piłką), podanie górą na dobieg jest znacznie przepakowane, jak już znalazłem sposób na grę (United z dwoma napastnikami) to wygrywam na lajcie 7/10 meczów, większość 3-4 bramkami. Gra głową w ofensywie jest znacznie przepakowana (ale to tradycja w FIFIE przed paczem), zawodnicy losowo gubią krycie tego na którego idzie wrzutka i z rożnego i dośrodkowań pada milion goli. Wykańczanie TYLKO finezją, na siłę opłaca się strzelać tylko zza pola karnego a to i tak jest mało skuteczne (wchodzą tylko plackowe strzały na długi słupek), ale opłaca się uderzać z dystansu bo z tego są rożne, a z rożnych są bramki. Są też dwa razy wolniejsi boczni obrońcy doganiający skrzydłowych tylko dlatego, że mieli przez ułamek sekundy skrawek koszulki przeciwnika w rękach (ale Fellaini ścigający Hazarda najlepszy). No i lodowisko zostało zamienione na grę na bagnie, zawodnicy strasznie wolno zbierają się do piłek, mam wrażenie, jakby wszyscy grali z kontuzją stawów kolanowych uniemożliwiającej szybszy zwrot.

Na plus zdecydowanie to, że ucięto pedalenie się (to była głównie domena grających Realem i Barceloną bo hehe tiki taka) milionem podań w obronie, w 13 odbiór piłki takim delikwentom zajmował zdecydowanie za dużo czasu (jak ktoś ogarniał to mógł tak spokojnie 15 minut meczu przeklepać), teraz wreszcie wysoki pressing to wysoki pressing. Raz trafiłem na takiego delikwenta co miał jeszcze przyzwyczajenie z 13, przegrywałem z nim 1-0 i chciał ostatnie 15 minut pokazać prawdziwą tiki takę, przegrał 3-1 (swoją drogą, napastnicy zdecydowanie za łatwo zabierają piłkę obrońcą). No i podania obrońców nie są już aż tak idealne jak były w 13. Pomocnicy podają lepiej i częściej inaczej niż wewnętrzną częścią stopy, więc jest mniej podań w obrońców od pomocników którzy teoretycznie potrafią podawać. Napastnicy nieco lepiej grają bez piłki, szybkość nie jest już jedynym czynnikiem który liczy się wybierając napastnika czy skrzydłowego (Rooney wreszcie jest lepszym napastnikiem niż Hernandez).

Generalnie moim zdaniem jest potencjał by była lepsza od 13, bo sporo rzeczy to kwestia poprzestawiania suwaków przez EA, ale 13 po premierze zrobiła na mnie znacznie lepsze wrażenie niż 14.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...