Skocz do zawartości

Motoryzacja


klinsmann

Rekomendowane odpowiedzi

Takiego auta wogole bym bez ESP nie kupowal. Tam sa smieszne rodzaje napedow 4x4, Haldexy i inne wianki. Dobre toto jest ale musi miec kaganiec w postaci ESP.

Wg testów Zuzia jest jedynym autem "pseudoterenowym", które w teren sie jako tako nadaje. Reszta to po prostu "podniesione" mieszczuchy zdychające w trudniejszych warunkach. Muszę się dowiedzieć o to ESP. Testerzy marudzą na elastyczność silnika 2.0 oraz słabą jakość wykończenia wnętrza, ale to mnie w sumie nie zraża.

Odnośnik do komentarza

Powiem Ci tak - z tandetnym wnetrzem da sie zyc. Przyklad - Yaris/Auris - jest tandetnie ale to czego dotykasz najczesciej jest ok i na miejscu, wazniejsze jest to, ze fotele i kanapa z tylu sa swietne. Dlatego bardzo lubilem jezdzic Aurisem, nie dlatego, ze mial swietne materialy w srodku ale dlatego ze mial fajny silnik i byl bardzo komfortowy - nie meczyl mnie. A ze klapke schowa zrobili z pudelka po Delicjach z czasem przestalo mnie obchodzic.

 

Z gownianym silnikiem juz sie trudniej pogodzic. Przejedz sie i tyle. A jakbym mial wydac na fure 80-90 k i jakis sprzedawca oferowal mi za taka kase auto bez esp to bym go chyba wysmial. Dzisiaj Hyundai daje do i20 ESP i 6 x SRS za niecale 40 k.

Odnośnik do komentarza

Powiem Ci tak - z tandetnym wnetrzem da sie zyc. Przyklad - Yaris/Auris - jest tandetnie ale to czego dotykasz najczesciej jest ok i na miejscu, wazniejsze jest to, ze fotele i kanapa z tylu sa swietne. Dlatego bardzo lubilem jezdzic Aurisem, nie dlatego, ze mial swietne materialy w srodku ale dlatego ze mial fajny silnik i byl bardzo komfortowy - nie meczyl mnie. A ze klapke schowa zrobili z pudelka po Delicjach z czasem przestalo mnie obchodzic.

 

Z gownianym silnikiem juz sie trudniej pogodzic. Przejedz sie i tyle. A jakbym mial wydac na fure 80-90 k i jakis sprzedawca oferowal mi za taka kase auto bez esp to bym go chyba wysmial. Dzisiaj Hyundai daje do i20 ESP i 6 x SRS za niecale 40 k.

Trudno raczej porównać zastosowanie i20 i GV. :> W wersji Comfort GV nie ma ESP. Ów dodatek dostępny jest jedynie w De Luxe, aczkolwiek gdzieś widziałem cennik dopłat do gabloty. Niestety, aktualnie nie mogę go namierzyć a szkoda bo chciałbym widzieć ile kosztuje hak holowniczy. Jeśli ESP można "dobrać" za rozsądne pieniądze to chyba się zdecyduję. Jeśli nie, znowu będę w kropce, aczkolwiek z zakupem auta nikt mnie nie pogania a im więcej "straconego czasu", tym większa wpłata własna, co ma spore znaczenie dla końcowych kosztów zakupu grata :-k

Testowo jechałem autem z silnikiem 2.4 bo na jazdę 2.0 musiałbym się wybrać na drugi koniec Wawy. Jeśli jednak mej połowicy autko się spodoba to pewnie ruszę zad na drugi koniec miasta by spróbować 2.0. Z drugiej strony na allegro ogłasza się jakaś firma z nową GV 2.4 za 77k i to też jest jakaś opcja. Niestety, jest to także auto w wersji Comfort (w aukcji piszą mylnie, że De Luxe) i w grę także wchodzi ewentualna dopłata do ESP (jeśli to w ogóle możliwe).

 

Edyta dodaje, że 2.4 jechało się przyjemnie, choć na zaśnieżonych ulicach Wawy więcej jak 100km/h nie pojechałem. Do tej prędkości autko spisywało się super. Maniakiem szybkiej jazdy nie jestem więc z silnikiem problemów być nie powinno.

Odnośnik do komentarza

Powiem Ci tak - te fury sa ciezkie, maja szerokie opony - to w zimie sie srednio sprawdza wiec w efekcie (przy tych dolaczano elektronicznych 4x4) moze byc je czasem trudno okielznac. Drugie, co ci powiem - ESP jesli jest dobrze zaprogramowane to jest miazga, bardzo sie przydaje. Np. w takim Avensisie - ciezka fura, opony 215 a auto na brejowatym, mokrym sniegu idzie jak czolg, sprawnie przyspiesza, skreca tam gdzie chcesz. Naprawde trzeba je mocno sprowokowac do poslizgu a nawet jesli to zrobisz ESP reaguje bardzo szybko, szybciej niz 90 % kierowcow i robi to odpowiednio proporcjonalnie.

 

W pierwszych konstrukcjach typu Haldex bylo tak, ze te samochody jezdzily ok ale nie w sytuacjach granicznych. Np. jak auto wyjezdzalo Ci przodem na zewnatrz luku (poslizg kol przednich) to Haldex zaczynal walic moment na tylne (jako te, ktore maja wiecej przyczepnosci) a auto z podsterownego robilo sie nadsterowne.

Odnośnik do komentarza

Powiem Ci tak - te fury sa ciezkie, maja szerokie opony - to w zimie sie srednio sprawdza wiec w efekcie (przy tych dolaczano elektronicznych 4x4) moze byc je czasem trudno okielznac.

No i to jest szeroko komentowana zaleta GV. W tym aucie ty decydujesz jakim trybem wozisz dupsko w danym momencie a nie elektronika ukryta w aucie. W terenie jest to ponoć nieocenione, bo spokojnie można zatrzymać się w bajorze, obejrzeć okolicę a następnie włączyć reduktor i spokojnie wyjechać z bagna, czego np. RAV4 nie potrafi (opinie z testów). Na drodze natomiast bywa różnie i ESP gwarantuje tu podobno znacznie większe bezpieczeństwo. Bez ESP GV więc nie kupię, bo ma tym autem jeździć także moja żona, która za kierownicą jest typowym niedzielnym kierowcą, generującym zagrożenie na drodze zarówno dla siebie jak i dla bliźnich. Z ESP seryjnym (wersja De Luxe ze skórami, oknem dachowym etc.) jest już jednak za drogo (>100k).

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Użytkuje ktoś 307 z silnikiem 2.0 HDI? Trafiłem na to ogłoszenie http://moto.gratka.pl/tresc/peugeot-307-2-0-diesel-11378039.html#af91b760e7a67fbf,1 z Koluszek i mam zamiar go sprawdzić w sobotę, jednak mam pewne obiekcje co do silników diesla związane z odpalaniem tego auta w zimę, zwłaszcza taką jak mamy obecnie. Kuzyn ma Mazdę w dieslu(chyba Premacy, taką 7 osobową) i w tą zimę ma straszne problemy z odpalaniem tego. Już go laweta zbierała.

Odnośnik do komentarza

mamy w pracy karetke Peugeota z silnkiem 3.0 HDi i nie odnotwalismy zadnych problemów tej zimy;

ja sam uzytkuje Mondeo TDCi i tylko raz rozkraczyłem sie w drodze z powodu niekoniecznie zimowego Diesla;

jak dolewam dodatek "przeciwzbrylaniu" się diesla- nie ma zadnych problemów

Odnośnik do komentarza

Poza tym poszukaj sobie hasla na forach "HDi koło dwumasowe"...

 

Wysoka awaryjność, a koszt jakieś 1200zł.

 

 

Wysłałem kumpla na szybkie oględziny bo byłem w pracy i ten koleś coś mówił, że w zimę jedyny problem jaki miał to ze skrzynią biegów. Musiał zapalić auto na jakieś 2-3 minuty, bo coś tam z wodzikami (o ile nie przekręciłem nazwy) było...

Odnośnik do komentarza

Ja mam służbową C15d z 1.8 diesel - prosty jak budowa cepa, i nie było na niego tej zimy mrozów i to mimo oleju 15w40. Zapalal bez problemu. Tak więc mity o dieslach w zimie są nadmuchane. Oczywiście jak silnik jest na wykończeniu (słaba komprecha itd.) to normalne że nie będzie palić. Co do nowych dieslów, to napewno są czułe ma jakość paliwa.

Odnośnik do komentarza

Sprawny diesel (swiece zarowe/plomieniowe OK, aku OK, kompresja OK, rozrusznik OK, ladowanie OK) zapali lekko nawet przy -30.

 

Poza tym poszukaj sobie hasla na forach "HDi koło dwumasowe"...

 

A jaki to teraz diesel nie ma kłopotów z dwumasą :D

30 letni diesiel w W124 a z nowszych klasyczne, odpowiednio eksploatowane 1,9 TDI.

Odnośnik do komentarza

O astrze poczytaj tutaj. To bardzo popularny model - duzo tanich czesci, duzo zamiennikow, duzy wybor wersji silnikowych i nadwoziowych. Z podaza nie ma problemu, tylko musisz uwazac na okazyjne wyprzedaze mocno wyeksploatowanych aut flotowych (glownie kombi).

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Mam pytanie. W lipcu lub sierpniu planujemy z dziewczyną wybrać się w mały tour po Europie. Mam jednak obawy co do samochodu. Uniaczek jest niby w bardzo dobrej kondycji ale wiadomo, w takiej podróży wszystko może się przydarzyć. I w związku z tym mam pytanie co w sytuacji gdyby samochód uległ jakieiś poważnej awarii i uznalibyśmy że jego naprawa jest nieopłacalna? W jaki sposób można pozbyć się takie samochodu. Domyślam się że porzucenie go przy drodze nie wchodzi w grę. Wiem że samochód powinno się zezłomować ale co w sytuacji gdy do najbliższego punktu złomowania jest powiedzmy 100km i uznalibyśmy że to także jest nieopłacalne. Jakie mielibyśmy opcje?

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...