Johniss Napisano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 a przed 1994 wiele wyscigow rozstrzygnelo sie na torze Cytuj Odnośnik do komentarza
martin Napisano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 Podniesienie wagi to nawet rozsądny pomysł, ale dwa pozostałe... Brak dotankowań będzie oznaczało po prostu nudne wyścigi, wszystkie bolidy zatankowane pod korek, niewiele wyprzedzania (chyba że zrobią coś, by ten manewr stał się prostszy) i w ogóle mam wrażenie, że F1 trochę straci na atrakcyjności. Zabronienie koców grzewczych oznacza niedogrzane opony na pierwszych okrążeniach, a więc prawdopodobnie regularną masakrę na starcie . Cytuj Odnośnik do komentarza
Qcz Napisano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 ['] f1 :( niech jeszcze wprowadza automatycznego pilota i jazde w kółko Przeciez PITy to esencja zawodow i taktyki. Teraz beda jezdzic z cysterna? Srednio jak zatankowany byl ktoś "pod korek" przejezdzal okolo polowe dystansu...to teraz zawody beda o polowe krótsze? a moze baki 2 razy wieksze? F1 to nie sport dla biednych, wiadomo, ale szukanie oszczednosci w tankowaniu jest smieszne. Cytuj Odnośnik do komentarza
kacpergawlo Napisano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 Niby teraz producenici mają "zbudować oszczędniejsze silniki", a nawet jest pomysł, aby skrócić wyścigi (ileś tam okrążeń mniej), jak dla mnie to zmieża w złą stronę. Nie rozumiem zwłaszcza decyzji o kocach grzewczych, bo co im to wadziło? A teraz co, będzie tylo gorzej, bo przez parenascie okrazen przyczepność będzie sporo gorsza. Jedyna racjonalna decyzja to ta o zwiekszeniu wagi bolidu, bo tak jak wspominaliscie to bardziej zrownowazy szanse ciezszych kierowcow. Cytuj Odnośnik do komentarza
Willow Napisano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 Bak w bolidach F1 jest dość duży (a przynajmniej był kiedyś ), więc to nie powinien być problem. A kto mówi, że nie będzie zjazdów do boksu? Będą zjeżdżać po nowe oponki, zwłaszcza jeśli pozostawią tak miękkie mieszanki + zapis o konieczności korzystania z dwóch ich rodzajów. A o kocach grzewczych musiałby się wypowiedzieć ktoś kumaty Cytuj Odnośnik do komentarza
Greg Napisano 1 Maja 2009 Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 To juz 15 lat ... :| Jak ktos nigdy nie ogladal jazdy Senny i ogolnie F1 jak wygladala to polecam (Monaco 1990, Qual, Ayrton Senna, McLaren Honda) http://www.metacafe.com/watch/yt-NLb46n_pI...qualifying_lap/ Kurcze, ale te auta byly narowiste, piekne. No i wymagaly ogromnych umiejetnosci - chocby kwestia zmiany biegow i operowania kierownica jedna reka... Ehh to juz nie wroci A tutaj niespodzianka - "Ostatnie dni slaw - Ayrton Senna" (250 mb) http://sewer.diinoweb.com/files/Ostatnie_d...yrton_Senna.avi Cytuj Odnośnik do komentarza
Scorpio Napisano 1 Maja 2009 Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 ['] f1 :( niech jeszcze wprowadza automatycznego pilota i jazde w kółko Przeciez PITy to esencja zawodow i taktyki. Teraz beda jezdzic z cysterna? Srednio jak zatankowany byl ktoś "pod korek" przejezdzal okolo polowe dystansu...to teraz zawody beda o polowe krótsze? a moze baki 2 razy wieksze? F1 to nie sport dla biednych, wiadomo, ale szukanie oszczednosci w tankowaniu jest smieszne. Co ty gadasz - to sa najlepsze zmiany jakie zostaly wprowadzone od 1994 roku. Skonczy sie kombinowanie z iloscia paliwa, glupie gierki ktore nie mialy nic wspolnego z jazda. Jedyny dyskusyjny pomysl to koce grzewcze, ale mysle ze ostatecznie nie zostanie to wprowadzone ze wzgledu na bezpieczenstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza
kacpergawlo Napisano 1 Maja 2009 Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 No i kolejna idea, tym razem zwiększenia mocy KERS 2 razy tylko i wyłącznie dla zespołów które okroją budżet. Widać cięcia na maksa. Można jeszcze wspomnieć, że w przyszłym roku zobaczymy 3 nowe zespoły, które niedługo zostaną wybrane. Cytuj Odnośnik do komentarza
Qcz Napisano 1 Maja 2009 Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 Co ty gadasz - to sa najlepsze zmiany jakie zostaly wprowadzone od 1994 roku. Skonczy sie kombinowanie z iloscia paliwa, glupie gierki ktore nie mialy nic wspolnego z jazda. Pozwolisz sie, ze z Toba nie zgodze? "kombinowanie" z iloscia paliwa bylo jednym z elementow taktyki. Jedni jechali na 1 inni na 2 czy 3 PITY, tankowano malo by na starcie odskoczyl albo jak komus nie poszlo w kwalifikacjach dostal maksa paliwa by w razie neutralizacji zamieszac. A tak co? Kazdy bedzie na maksa zatankowany i co? Nudy. Bardzo male szanse by startujac z dalekiej pozycji awansowac. Btw ile miales lat w latach 19XX-94 by oceniac ze to najlepsze zmiany? Pamietasz wczesniejsze zawody? :P ja ok 15 i powiem szczerze, ze nie pamietam/nie ogladalem zawodow (mozliwe ze nasza TV nie dawala wtedy wogole transmisji, pierwsze transmisje ogladalem na RTLu, pozniej jak powstal c+ mial, ale to chyba pod koniec lat 90tych). Wg mnie brak tankowania zmiejsza atrakcyjnosc zawodow. Cytuj Odnośnik do komentarza
Scorpio Napisano 1 Maja 2009 Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 Pozwolisz sie, ze z Toba nie zgodze? "kombinowanie" z iloscia paliwa bylo jednym z elementow taktyki. Jedni jechali na 1 inni na 2 czy 3 PITY, tankowano malo by na starcie odskoczyl albo jak komus nie poszlo w kwalifikacjach dostal maksa paliwa by w razie neutralizacji zamieszac. A tak co? Kazdy bedzie na maksa zatankowany i co? Nudy. Bardzo male szanse by startujac z dalekiej pozycji awansowac. A przed 1994 wyscigi byly nudne i udawane...? Zobacz sobie chocby pierwsze okrazenie z Donnington z 1993 roku i jazde Senny w deszczu. Co z tego ze wszyscy mieli tyle samo paliwa na pokladzie? Wtedy bylo duzo wiecej wyprzedzania niz teraz. Co ty gadasz - to sa najlepsze zmiany jakie zostaly wprowadzone od 1994 roku. Skonczy sie kombinowanie z iloscia paliwa, glupie gierki ktore nie mialy nic wspolnego z jazda. Btw ile miales lat w latach 19XX-94 by oceniac ze to najlepsze zmiany? Pamietasz wczesniejsze zawody? :P ja ok 15 i powiem szczerze, ze nie pamietam/nie ogladalem zawodow (mozliwe ze nasza TV nie dawala wtedy wogole transmisji, pierwsze transmisje ogladalem na RTLu, pozniej jak powstal c+ mial, ale to chyba pod koniec lat 90tych). Wg mnie brak tankowania zmiejsza atrakcyjnosc zawodow. Moze i nie pamietam dokladnie, ale sporo wyscigow ogladalem pozniej. A to ze miales 15 czy iles tam lat i nie ogladales jak ja wyscigow na TVP, to juz Twoja sprawa Moim zdaniem to wszystko idzie w dobrym kierunku. Zeby jeszcze zniesli restrykcje dotyczace silnikow (przy zachowaniu limitow budzetowych) i bedzie git. Cytuj Odnośnik do komentarza
Johniss Napisano 2 Maja 2009 Udostępnij Napisano 2 Maja 2009 Takze uwazam, ze zmiany wydaja sie racjonalne i po prostu dobre. Zreszta ostatnimi czasy FIA trafia calkiem niezle, skoro przez ostatnie lata rywalizacja kierowcow nalezala do najlepszych w historii (a juz na pewno lepszych od mdlych lat 2000-2006 z jednym wyjatkiem - 2003) Qcz, slabe zespoly nie przepchna sie do czolowki, nawet gdy nie wytracimy im z reki orez jakim jest taktyka tankowania. Poza tym, jak ktos wczesniej wspomnial, pozostaje kwestia zmian opon i to tez jest element strategii. Banowanie kocow grzewczych to kolejny realizowany punkt, ktory stawia umiejetnosci kierowcy wyzej nad technicznymi udogodnieniami. Obawiam sie tylko zamieszania na warm-up lapie i pierwszych zakretow Wg mnie z nowymi regulacjami trzeba bedzie pomyslec nad zmiana systemu quala, zwlaszcza 3 segmentu. Moze pojedyncze okrazenie, a kolejnosc przejazdu ustawilaby klasyfikacja z Q2? Cytuj Odnośnik do komentarza
Icon Napisano 9 Maja 2009 Udostępnij Napisano 9 Maja 2009 Kolejność po dzisiejszych kwalifikacjach. 1. Button 2. Vettel 3. Barichello 4. Massa 5. Webber 6. Glock 7. Trulli 8. Alonso 9. Rosberg 10. Kubica 11. Nakajima 12. Piquet 13. Heidfeld 14. Hamilton 15. Buemi 16. Raikkonen 17. Bourdais 18. Kovalainen 19. Sutil 20. Fisichella Widać poprawę w BMW. Robert w Q3 miał ciężki bolid i kręcił dużo gorsze czasy od reszty. Ponad 2 sekundy czas gorszy od Buttona pokazuje, że team zdecydował się wypuścić naszego kierowcę z dużą ilością paliwa. Trudno pisać, że zaskoczeniem są pozycje Raikkonena, Kovala i Hamiltona bo od początku sezonu spisują się oni fatalnie... Cytuj Odnośnik do komentarza
Johniss Napisano 9 Maja 2009 Udostępnij Napisano 9 Maja 2009 podobno w Q3 mechanicy BMW zalozyli Kubicy odwrotnie opony http://www.f1.pl/Artykul.82.0.html?&no...1&tx_ttnews[tt_news]=1807 Cytuj Odnośnik do komentarza
lukas Napisano 9 Maja 2009 Udostępnij Napisano 9 Maja 2009 pokazuje, że team zdecydował się wypuścić naszego kierowcę z dużą ilością paliwa Jeżeli to prawda z tym oponami to pokazuje nieudolność teamu :( Cytuj Odnośnik do komentarza
zdziarson Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 http://f1.wp.pl/kat,1775,title,Barrichello...ml?ticaid=1800d Rubinho się buntuje Cytuj Odnośnik do komentarza
Johniss Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 http://www.f1ultra.pl/index.php/top-story-...-formuly-1.html Epsilon zglosil sie na liste oczekujacych. Gdyby Mosley ich przyjal to Kubica nie mialby problemow z utrzymaniem sie w F1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Magic Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 Twoja wypowiedź w kwestii utrzymania się Roberta w F1 jest czysto humorystyczna, zgadza się? Cytuj Odnośnik do komentarza
Johniss Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 jesli tak wolisz Cytuj Odnośnik do komentarza
Johniss Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 http://f1.wp.pl/kat,1775,title,Epsilon-ura...,wiadomosc.html mowilem :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza
Magic Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 Samo doświadczenie w tym momencie nie wystarczy. Ross pracował nad bolidem BGP001 dwa lata. Nie wydaje mi się, żeby Baskowie w pierwszym sezonie startów prezentowali się lepiej niż BMW Sauber obecnie. Nie sądzę również, by Bob mając oferty z Ferrari czy McLaren odrzucił je kosztem teamu Epsilon. Czytając takie spekulacje pseudo pismaków otwiera mi się nóż w kieszeni. Ja wiem, słaba formy BMW-u, jeszcze gorsza Roberta, ale taki jest urok tego sportu. Nieodzowna współpraca maszyny z człowiekiem, z jej absolutnie priorytetową funkcją. Pisałem to rok (albo i wcześniej) temu - Kubica moim zdaniem ma niewłaściwe podejście do F1 i ludzi z którymi współpracuje. Nieustanna, otwarta krytyka teamu z Hinwil niczemu dobremu nie służy. Choć, jest to krytyka uzasadniona. Mimo to relacje na linii zespół - Bob nie są najlepsze. Bardzo irytujące są również deklaracje Kubicy, jakoby miał odejść z Formuły 1. Obawiam się, że startując w rajdach kończyłby wyścigi w podobny sposób jak ostatnio Raikkonen. Zostaje mu ewentualnie bowling i snooker, ale tam chyba na mistrzostwo jest za późno. Zawsze jest jakiś Polsat, jakiś Zientarski i spekulowanie o niczym. A wiecie, co: Robert Kubica miał trzeci czas drugiego treningu przed Grand Prix Turcji, siódmej eliminacji mistrzostw świata. Orgazm w mediach. Tylko problem jest taki, że to trening, tylko trening... bardziej mający formę testów niż praktyk. Wszystko spowodowane tegorocznym regulaminem dotyczącym testów w trakcie sezonu. Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.