Skocz do zawartości

Formuła 1


Eddie_

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanko do znających się na F1.

Czy dotankowanie Kubicy nie oznacza, że szykuje się na pojawienie się deszczu w trakcie wyścigu? Jest zatankowany, więc ma dużo luzu co do momentu zjazdu i może próbować zrobić programowy pit-stop w momencie początku opadów, kiedy inni będą musieli zjeżdżać ponownie, żeby założyć deszczowe opony :-k

Odnośnik do komentarza

chyba troche przeceniasz ilosc tego paliwa w zbiorniku Kubicy. ponizej masz spodziewane zjazdy poszczegolnych kierowcow:

 

1. Jenson Button 23 okr.

2. Jarno Trulli 22

3. Timo Glock 22

4. Nico Rosberg 21

5. Mark Webber 21

6. Robert Kubica 24

7. Kimi Raikkonen 24

8. Fernando Alonso 32

9. Rubens Barrichello 25

10. Nick Heidfeld 37

 

i tak wszystko zalezy od sytuacji na torze. jesli Robert utknie za kims wolniejszym to zjedzie wczesniej

Odnośnik do komentarza

a co do KERSu to przytocze cytat samego siebie sprzed dwocha lat (a co!):

 

jestem zwolennikiem wprowadzenia guzika power 2 pass, czyli wlasnie ten x-sekundowy dopalacz. sprawdzony w CCWS, sprawdzony w A1GP. w calosci spelnia swoje zadania.

 

KERS to nie jest oczywiscie patent zywcem zerniety z "P2P" zza Oceanu, ale milo, ze madre pomysly sa stamtad sprowadzane i przerabiane na wlasna modle.

Odnośnik do komentarza

Kurde, wymienili Kubicy przed wyścigiem silnik i to on padł po 2 okrążeniach. Ferrari się powoli gubi z własnej nieporadności, mam nadzieje, że to przejdzie, bo czym by było F1 bez szybkiego Ferrari? Zwycięstwo Buttona zasłużone, drugie miejsce Heidfelda, a trzecie Glocka - niekoniecznie.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
Trybunał Arbitrażowy FIA uznał w środę, że dwustopniowe dyfuzory w bolidach Formuły 1 zespołów Brawn GP, Toyota oraz Williams są zgodne z przepisami.

 

- W oparciu o zebrane dowody oraz na podstawie argumentów stron sąd uznał, że sędziowie zawodów mieli rację uznając samochody tych zespołów za zgodne z regulaminami Formuły 1 - napisano w oświadczeniu.

 

Jenson Button z Brawna wygrał dwa pierwsze wyścigi, ale konstrukcja samochodów została zakwestionowana przez czołowe zespoły poprzednich sezonów - Ferrari, BMW Sauber, Renault oraz Red Bull Racing.

 

PAP

 

W sumie to bylo pewne, bo nie tylko Brawn uzywa dyfuzorow.

Odnośnik do komentarza
Trybunał Arbitrażowy FIA uznał w środę, że dwustopniowe dyfuzory w bolidach Formuły 1 zespołów Brawn GP, Toyota oraz Williams są zgodne z przepisami.

 

- W oparciu o zebrane dowody oraz na podstawie argumentów stron sąd uznał, że sędziowie zawodów mieli rację uznając samochody tych zespołów za zgodne z regulaminami Formuły 1 - napisano w oświadczeniu.

 

Jenson Button z Brawna wygrał dwa pierwsze wyścigi, ale konstrukcja samochodów została zakwestionowana przez czołowe zespoły poprzednich sezonów - Ferrari, BMW Sauber, Renault oraz Red Bull Racing.

 

PAP

 

W sumie to bylo pewne, bo nie tylko Brawn uzywa dyfuzorow.

 

lol

 

kazdy bolid F1 wyposazony jest w dyfuzor

Odnośnik do komentarza

Abstrahując od sytuacji z dyfuzorami- która tylko potwierdza, ze w F1 wygrywają auta a nie kierowcy( upraszczam, ale taki jest sens ) z nadzieja i racjonalna naiwnością patrze na pomysly wprowadzenia jednolitego silnika:)))--> a moze później jednolity bolid:)...

Odnośnik do komentarza

Cięzko było przypuszczać aby FIA zawetowała podwójne dyfuzory, bo już raz je przyjeli, a oni mało kiedy zmieniają zdanie. Ciekawa wypowiedz brzmiala, ze FIA wybrala własnie mistrza świata i według mnie cięzko będzie innym zespolom osiagnac podobne osiagi do BrawnGP w krtokim czasie, a pozniej przewagi punktowej ciezko bedzie odrobic.

Odnośnik do komentarza

A ja idę o zakład, że kierowca Brawn NIE zostanie Mistrzem Świata.

Za Onet.pl:

Ustawienia na starcie do niedzielnego wyścigu o GP Chin:

 

1. linia

Sebastian Vettel (Red Bull) 1.36,184

Fernando Alonso (Renault) 1.36,381

 

2. linia

Mark Webber (Red Bull) 1.36,466

Rubens Barrichello (Brawn GP) 1.36,493

 

3. linia

Jenson Button (Brawn GP) 1.36,532

Jarno Trulli (Toyota) 1.36,835

 

4. linia

Nico Rosberg (Williams) 1.37,397

Kimi Raikkonen (Ferrari) 1.38,089

 

5. linia

Lewis Hamilton (McLaren) 1.38,595

Sebastien Buemi (Toro Rosso) 1.39,321

 

6. linia

 

Nick Heidfeld (BMW Sauber) 1.35,975

Heikki Kovalainen (McLarens) 1.36,032

 

7. linia

Felipe Massa (Ferrari) 1.36,033

Kazuki Nakajima (Williams) 1.36,193

 

8. linia

Sebastien Bourdais (Toro Rosso) 1.36,906

Nelson Piquet (Renault) 1.36,908

 

9. linia

Robert Kubica (BMW Sauber) 1.36,996

Timo Glock (Toyota) 1.36,066 - kara za wymianę skrzyni biegów

 

10. linia

Adrian Sutil (/Force India) 1.37,669

Giancarlo Fisichella (Force India) 1.37,672

Juz w tym momencie widać postęp Ferrari czy ML, a mieli bardzo mało czasu na "walkę" z dyfuzorami. Jeszcze max 2 wyścigi i wszystko wróci do normy.

Odnośnik do komentarza

Przyczepność lepszą. A w tym weekendzie Kubica sobie zdecydowanie gorzej radził z powodu prób zamontowania mu KERSU to za dobrze nie wyszło i zdecydowano, że będzie jechał bez niego i nie było czasu na dobre ulokowanie kilogramów, które zyskano na zdemontowaniu KERSA. Ferrari dalej sobie jakoś nie radzi i po raz 3 z rzędu nie zdobyli żadnego punktu. W ogóle kolejny loteryjny wyścig, bo oprócz Vettela każdy kierowca choć raz zaliczył pobocze. Dalej BrawnGP w czubie, ale już bez zwycięstwa i się rodzi pytanie czy po tym jak inne teamy sięgną po dyfuzor ten zespół dalej będzie w czołówce. Red Bull trochę mnie zaskoczył dubletem, ale ciężko stwierdzić czy to chwilowe tryumf czy coś poważniejszego. McLaren średnio, a gdyby nie parę wypadków byliby niżej (ale oddając sprawiedliwość Hamilton też wypadał, czyli wychodzi na zero). Trzeba poczekać na bardziej miarodajny wyścig, gdzie nie będzie deszczu i wszyscy będą mieli te już legalne podwójne dyfuzory.

Odnośnik do komentarza
Co tu tak cicho, hej k..., co tu tak cicho?

Kubica dołuje to zainteresowanie F1 spadło ;)

 

1. Jarno Trulli Toyota 648,5 kg

2 Timo Glock Toyota 643,0 kg

3. Sebastian Vettel Red Bull 659,0 kg

4 Jenson Button Brawn GP 652,5 kg

5. Lewis Hamilton McLaren 652,5 kg

6 Rubens Barrichello Brawn GP 649,0 kg

7. Fernando Alonso Renault 650,5 kg

8 Felipe Massa Ferrari 664,5 kg

9. Nico Rosberg Williams 670,5 kg

10 Kimi Raikkonen Ferrari 671,5 kg

11. Heikki Kovalainen McLaren 678,5 kg

12 Kazuki Nakajima Williams 680,9 kg

13. Robert Kubica BMW Sauber 698,6 kg

14 Nick Heidfeld BMW Sauber 696,3 kg

15. Nelson Piquet Renault 677,6 kg

16 Sebastien Buemi Toro Rosso 678,5 kg

17. Giancarlo Fisichella Force India 652,0 kg

18 Mark Webber Red Bull 656,0 kg

19. Adrian Sutil Force India 679,0 kg

20 Sebastien Bourdais Toro Rosso 667,5 kg

Kubica zatankowany po korek. Różnica w wadze jego bolidu a bolidu najlżejszego w wyścigu Timo Glocka to prawie 56 kg.

Pogoda jest dobra i raczej nie zapowiada się na deszcz więc można prorokować, że wbrew temu co piszą polskie gazety Kubica jeżeli pojedzie dobrze to punkty zdobyć powinien.

Odnośnik do komentarza
Co tu tak cicho, hej k..., co tu tak cicho?

Kubica dołuje to zainteresowanie F1 spadło ;)

 

Oby! :D

 

Kubica zatankowany po korek. Różnica w wadze jego bolidu a bolidu najlżejszego w wyścigu Timo Glocka to prawie 56 kg.

Pogoda jest dobra i raczej nie zapowiada się na deszcz więc można prorokować, że wbrew temu co piszą polskie gazety Kubica jeżeli pojedzie dobrze to punkty zdobyć powinien.

 

Zatankowany pod korek, ale mam wrazenie, ze nic to na tym torze nie da. Tzn. nie ma mozliwosci, aby beemki pojechaly na jednego stopa - supersofty nie wytrzymaja wiecej niz 10 kolek. No coz, decydujacy bedzie ten najdluzszy stint na hardach/mediumach, jesli Bob przejedzie go bez przygod, to punkty prawdopodobnie beda.

Odnośnik do komentarza

Na jednego stopa być może nie pojadą z tego właśnie powodu, dlatego przewiduję scenariusz startu na twardych i wykręcenie jak największej ilości kółek a później dwa krótkie zjazdy. Może też być tak, że BMW jednak zaryzykuje i puszczą ich z 1 dotankowaniem ale wtedy mogą być problemy z przyczepnością w końcówce na miękkich oponach. 1 trening pokazał, że na miękkich można kręcić dobre czasy na tym torze.

Odnośnik do komentarza

No i szykuje sie kolejna rewolucja w F1. Od sezonu 2010 waga bolidu z kierowcą ma maksymalnie wynosić 620 kg a nie jak do tej pory 605, oprócz tego nie będzie można używać koców grzewczych do opon no i najważniejsze nie można będzie dotankowywać bolidu w czasie wyścigu. Według mnie kolejne tego typu zmiany wnoszą tylko coraz więcej zamieszania. Zwłaszcza decyzja o tankowaniu wydaje się dziwna, bo w ostatnich latach wiele wyścigów rozstrzygnęło się właśnie w boksach, choć właściwie dzięki temu będzie oszczędniej i weług mnie sprawiedliwiej.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...