Skocz do zawartości

Marynia rozgrywa 552 sezon w FM


lad

A czy ty nadal grasz w FM?  

59 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie oraz wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, Brudinho napisał:

@stefan_jaraczjest jakiś limit paczek na kuriera czy wygląda to na coś w stylu "Chuj dawaj Pan kurier przerobi"? :P 

 

Sytuacja wygląda tak, że firmy biorą klientów na potęgę i rynek jest strasznie spierdolony, bo część to chyba jeździ po kosztach patrząc na ceny za paczkę jakie oferują. Efektem jest to, że kurier nie jest w stanie ogarnąć wszystkiego. Zazwyczaj to wygląda tak, że kurier ma zabrać wszystko co na jego rejon przyjdzie i nikogo nie obchodzi jak sobie z tym poradzi. Ostatnio opowiadał mi gość, który jeździł przed świętami w DPD, że miał takie ilości do rozwiezienia, że część paczek od razu pchał do punktu odbioru jak klient nie odbierał, bo nie maił fizycznej możliwości porozwozić wszystkiego. Duże firmy mają tyle towaru, że nie są w stanie wszystkiego ogarnąć, dlatego czasem warto wybrać jakąś chujowszą, która nie ma aż takiego obłożenia (jak moja ;)), bo tam kurier ma więcej czasu i jest bardziej elastyczny.

  • Lubię! 2
Odnośnik do komentarza

Przeszedłem The Last Of Us. Kurde, naprawdę świetna gra. Niesamowite jest to jaką transformację przeszedłem względem początku gry, a jej końcem. Na początku grałem trochę na siłę, mimo że wrażenia audiowizualne mi pasiły z czasem jednak moje wrażenia i podejście zmieniły się podobnie jak relacje między Joelem i Ellie. Zamiast grać na siłę zacząłem sobie dawkować żeby nie przejść za szybko. :D Martwiłem się o los bohaterów, wręcz się z nimi zżyłem. ;) Fabularnie może i przewidywalnie, jednakże genialne to było wszystko opowiedziane. Podsumowując - majstersztyk. :)

 

PS. Aż sobie avek nowy pierdolnę. ;) 

 

  

  • Lubię! 7
Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, stefan_jaracz napisał:

 

Sytuacja wygląda tak, że firmy biorą klientów na potęgę i rynek jest strasznie spierdolony, bo część to chyba jeździ po kosztach patrząc na ceny za paczkę jakie oferują. Efektem jest to, że kurier nie jest w stanie ogarnąć wszystkiego. Zazwyczaj to wygląda tak, że kurier ma zabrać wszystko co na jego rejon przyjdzie i nikogo nie obchodzi jak sobie z tym poradzi. Ostatnio opowiadał mi gość, który jeździł przed świętami w DPD, że miał takie ilości do rozwiezienia, że część paczek od razu pchał do punktu odbioru jak klient nie odbierał, bo nie maił fizycznej możliwości porozwozić wszystkiego. Duże firmy mają tyle towaru, że nie są w stanie wszystkiego ogarnąć, dlatego czasem warto wybrać jakąś chujowszą, która nie ma aż takiego obłożenia (jak moja ;)), bo tam kurier ma więcej czasu i jest bardziej elastyczny.

 

No dobra to mam dwie kwestie: pierwsza - chyba ci przewoźnicy mają jakąś umowę z epaka? Myślałem, że to na zasadzie pyszne.pl działa. W takim stanie rzeczy to ich usługi są bez sensu, skoro wybierasz wysyłkę premium z dostawą na drugi dzień, a tu nie mogą tego spełnić.

 

Drugi: w takim razie jak najszybciej wysłać paczkę/list? Bezpośrednio zamawiać w firmie kurierskiej? I czy dadzą gwarancję, że od tej do tej godziny kurier dojedzie, bo mają do priorytetowych zamówień innego kuriera? Mam brać dzień wolny, żeby nadać paczkę i się nie ruszać od rana do wieczora, bo nie znasz dnia i godziny? Jak to rozwiązać? Zamawiam do pracy, żebym był na pewno, a tu lipa, bo ponad godzinę po wyznaczonych "orientacyjnych" godzinach go nie ma.  Kurier zaznaczył, że o 16:37 firma zamknięta, a szef był do 17.

 

Ogólnie odbieram w paczkomacie, wysyłam pocztą, ale teraz akurat mi zależało na czasie, bo to dokumentacja

Odnośnik do komentarza

Paczkomaty to jedyne rozwiązanie. Ja rozumiem kurierów bo branża jest spierdolona, jadą po kosztach i każą 20 osobom zrobić robotę 50 ale dla spokoju ducha biorę paczkomat i odbiorę jak mam czas. Mam blisko na szczęście. 

  • Lubię! 7
Odnośnik do komentarza

Mało która firma kurierska daje możliwość wysłania paczki bezpośrednio u siebie, więc klienci są niestety skazani na zjebanych pośredników, którzy zdzierają kasę. Taki pośrednik sam płaci o wiele mniej firmie kurierskiej, bo ma umowę i ilość paczek wysyłanych "przez nich" jest dość duża.

 

Najlepiej przed złożeniem zlecenia zadzwoń sobie na infolinię bezpośrednio do firmy kurierskiej i dopytaj w jakich godzinach teoretycznie może być kurier w miejscu z którego chcesz wysłać. U nas często przychodzą maile z takimi zapytaniami i obdzwaniamy kuriera. Godziny są mniej więcej zawsze takie same i wtedy osoba, która chce wysłać może zdecydować czy jest w ogóle sens.

Wybrałeś akurat najgorszy dzień dla kurierki bo wtorek to jest największy młyn. Najwięcej doręczeń, bo w poniedziałki firmy wysyłają towar, który nagromadził się przez 2 dni, więc kurier ma o wiele więcej roboty. To się odbija potem na klientach indywidualnych, którzy chcą wysłać paczkę, bo mając do wyboru rozwiezienie wszystkich paczek i odbiory ze stałych firm gdzie tych paczek będzie miał kilkadziesiąt/kilkaset i ograniczony czas na zrobienie wszystkiego to kurier woli ominąć klienta z jedną paczką do wysłania. Do tego pewno twoja praca jest gdzieś na końcu trasy takiego kuriera i się nie wyrobił, bo wtorek. Jak macie gdzieś podane godziny pracy waszej firmy i jest do 16 to pewno nawet nie podjechał.

Odnośnik do komentarza
42 minuty temu, Meler napisał:

Paczkomaty to jedyne rozwiązanie. Ja rozumiem kurierów bo branża jest spierdolona, jadą po kosztach i każą 20 osobom zrobić robotę 50 ale dla spokoju ducha biorę paczkomat i odbiorę jak mam czas. Mam blisko na szczęście. 

 

No odbiór  to wiadomo, też tylko paczkomat, ale tu chodziło o nadanie ;)  Wiem, że można paczkomatem, ale to nie gwarantuje najszybszego sposobu, chociaż jak się okazało kurier za dopłatą też nie :D 

 

 

3 minuty temu, stefan_jaracz napisał:

Mało która firma kurierska daje możliwość wysłania paczki bezpośrednio u siebie, więc klienci są niestety skazani na zjebanych pośredników, którzy zdzierają kasę. Taki pośrednik sam płaci o wiele mniej firmie kurierskiej, bo ma umowę i ilość paczek wysyłanych "przez nich" jest dość duża.

 

Najlepiej przed złożeniem zlecenia zadzwoń sobie na infolinię bezpośrednio do firmy kurierskiej i dopytaj w jakich godzinach teoretycznie może być kurier w miejscu z którego chcesz wysłać. U nas często przychodzą maile z takimi zapytaniami i obdzwaniamy kuriera. Godziny są mniej więcej zawsze takie same i wtedy osoba, która chce wysłać może zdecydować czy jest w ogóle sens.

Wybrałeś akurat najgorszy dzień dla kurierki bo wtorek to jest największy młyn. Najwięcej doręczeń, bo w poniedziałki firmy wysyłają towar, który nagromadził się przez 2 dni, więc kurier ma o wiele więcej roboty. To się odbija potem na klientach indywidualnych, którzy chcą wysłać paczkę, bo mając do wyboru rozwiezienie wszystkich paczek i odbiory ze stałych firm gdzie tych paczek będzie miał kilkadziesiąt/kilkaset i ograniczony czas na zrobienie wszystkiego to kurier woli ominąć klienta z jedną paczką do wysłania. Do tego pewno twoja praca jest gdzieś na końcu trasy takiego kuriera i się nie wyrobił, bo wtorek. Jak macie gdzieś podane godziny pracy waszej firmy i jest do 16 to pewno nawet nie podjechał.

 

No nie wybrałem, po prostu musiałem dosłać dokumenty do banku :D Wyskoczyło to nagle, więc nie mogłem sobie tak spokojnie zaplanować i dzwonić. Zresztą napisali godziny przyjęcia paczki: 12-15 i mi to pasowało. 

To kurier patrzy ile paczek ma do zabrania, a nie czy ktoś dopłacił za priorytet? Hmm. I kurier ma  te same paczki dla firm jak i osób indywidualnych? U nas w firmie była akurat też jeszcze jedna paczka, bo szef też nadał. 

Ta branża wymaga mocnej reorganizacji :-k 

Odnośnik do komentarza

Kurier nie ma pojęcia, że ktoś nadał priorytet. W pierwszej kolejności musi ogarną stałe odbiory, bo strata klienta na choćby 20 paczek dziennie boli bardziej niż gościa z jedną paczką, który może już nic nigdy nie wysłać.

 

Z resztą na stronie epaki jest takie info:

Dostępne godziny nadania zależą od daty nadania oraz kodu pocztowego nadawcy. Termin nadania jest planowany, nie gwarantowany.

 

Tobie gwarantowali tylko doręczenie do 12 na następny dzień po odebraniu, więc teoretycznie z umowy są w stanie się wywiązać.

 

Odnośnik do komentarza
8 minut temu, stefan_jaracz napisał:

Kurier nie ma pojęcia, że ktoś nadał priorytet. W pierwszej kolejności musi ogarną stałe odbiory, bo strata klienta na choćby 20 paczek dziennie boli bardziej niż gościa z jedną paczką, który może już nic nigdy nie wysłać.

 

Z resztą na stronie epaki jest takie info:

Dostępne godziny nadania zależą od daty nadania oraz kodu pocztowego nadawcy. Termin nadania jest planowany, nie gwarantowany.

 

Tobie gwarantowali tylko doręczenie do 12 na następny dzień po odebraniu, więc teoretycznie z umowy są w stanie się wywiązać.

 

 

 

Nie sądzisz, ze taki pisanie, że gwarantują doręczenie na następny dzień po odebraniu nie jest bez sensu? równie dobrze kurier może do mnie po paczkę przyjechać za tydzień i dostarczyć ją dzień po... 

 

1 minutę temu, stefan_jaracz napisał:

A jeszcze powiedz @jmk o której zakładałeś zlecenie? Bo to też może mieć wpływ na to że kurier nie przyjechał.

 

 

W poniedziałek o 17:20. I zapłaciłem przelewem błyskawicznym i dostałem od razu maila:

 

Do realizacji swojej usługi wybrałeś przewoźnika DHL.

Planowana data nadania przesyłki to: 2019-02-12, godz. 12:00-15:00.

Odnośnik do komentarza
21 minut temu, jmk napisał:

No odbiór  to wiadomo, też tylko paczkomat, ale tu chodziło o nadanie ;)  Wiem, że można paczkomatem, ale to nie gwarantuje najszybszego sposobu, chociaż jak się okazało kurier za dopłatą też nie :D 

 

Czy ja wiem, nadasz jednego dnia, następnego jest wysyłana z tego co ja miałem :-k

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, jmk napisał:

Nie sądzisz, ze taki pisanie, że gwarantują doręczenie na następny dzień po odebraniu nie jest bez sensu? równie dobrze kurier może do mnie po paczkę przyjechać za tydzień i dostarczyć ją dzień po... 

 

Zgadza się, ale tak to niestety działa. Paczka nie weszła do sieci, więc jej nie doręczą :P

 

8 minut temu, jmk napisał:

W poniedziałek o 17:20. I zapłaciłem przelewem błyskawicznym i dostałem od razu maila:

 

Do realizacji swojej usługi wybrałeś przewoźnika DHL.

Planowana data nadania przesyłki to: 2019-02-12, godz. 12:00-15:00. 

 

No to kurier jadąc rano na rejon wiedział, że ma odbiór. Myślałem że może w ciągu dnia mu wpadło zlecenie i już nie ogarnął.

Odnośnik do komentarza

@stefan, jak pośrednik wziął kasę za zalatwienie sprawy to nie po to, żeby klient musiał się sam dogadywać  z firmą kurierską. Wbrew temu co myślą niektórzy szemrani przedsiębiorcy pośrednictwo nie polega wyłącznie na położeniu łapy na przelewie.

Odnośnik do komentarza
  • Feanor zablokował, odblokował i zablokował ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...