Skocz do zawartości

Marynia pomaga Barcelonie po 498 porażce w sezonie


Kuchar

Kto będzie mistrzem Polski?  

72 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie oraz wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Nie ma opcji.

A teraz sobie zadaj pytanie. Co by się opłacało bardziej, rozbudowa lotniska w Wa-wie (Modlin ma duże możliwości rozbudowy), tak aby i potrzeby mieszkańców Lublina zostały spełnione, czy też budowa nowego lotniska tamże? Ekonomii nie oszukasz, niestety.

 

Dojazd do Modlina - ok. 4-5 godz.

Dojazd do Świdnika - 15-20 minut

Zbudować szybką kolej do Modlina i bang! Nie trzeba budować kolejnego lotniska.

 

Tylko szybką rzeczywiście, a nie jakieś 200km/h.

Odnośnik do komentarza

Które się szybko zwróciły? Guangzhou airport choćby, czy Londyn Gatwick.

Morpheus - a co do Okęcia, Modlin to inwestycja w przyszłośc raczej, bo Okęcia nie będzie można rozbudowywać w nieskończoność. Modlin wybudowano po to aby nie zostać z ręką w nocniku (pozdro jmk)

 

@ Kinas - kolejne durne socjalistyczne hasło?

Odnośnik do komentarza

Jeśli rozmiar jest problemem, to znaczy, że potrzebne jest więcej małych, a nie mniej dużych. To ten sam argument, co ale przecież Polska ma 38 mln mieszkańców, nie może robić takiej polityki, jak Liechtenstein, który ma 35 tysięcy. Logiczna odpowiedź to: skoro tak, to Polska powinna podzielić się na 1000 Liechtensteinów.

Odnośnik do komentarza

czyli lotnisko Seattle-Tacoma w tymże samym stanie, które obsługuje rocznie ponad 40mln pasażerów nie jest potrzebne?

 

jakiekolwiek badania wskazujace na to, że korzystniejsze jest budowanie miliarda małych lądowisk (bo wątpie, by cała Ta lista byłaby w naszym nazewcnitwie lotniskami) od budowy pełnoprawnych lotnisk obsługujacych miliony pasażerów? no po za argumentem że są prywatne, a więc "z definicji" lepsze

Odnośnik do komentarza

Ja nie jestem rynkiem. Rynek odpowiada. Pod warunkiem, że mu się nie przeszkadza. Żeby to jednak zrozumieć, trzeba wiedzieć, czym jest rynek. Wolny, nieregulowany rynek to suma dobrowolnych interakcji międzyludzkich. Jeden sprzedaje (np. usługę), drugi kupuje. Musi być zgoda obu stron. Z tego wynika, że na całkowicie wolnym rynku to, czy będzie jedno duże lotnisko, czy miliard małych, będzie wynikiem tychże dobrowolnych interakcji. Jaki będzie tego kształt końcowy nie ma żadnego znaczenia, a wszelkie próby kształtowania czy kontrolowania tego prawnymi przymusami i regulacjami to zaburzanie naturalnej sieci dobrowolnych interakcji. A więc - rynek pokaże, co jest dla ludzi korzystniejsze. I nie potrzeba do tego żadnych badań, gdyż naturalne, dobrowolne interakcje międzyludzkie, wynikające bezpośrednio z naturalnego, przyrodzonego prawa i wolnej woli, są a priori dobre.

Odnośnik do komentarza

Korzystniejsze -> większy wkład w rozwój PKB (chyba, że zaproponujesz jakiś inny wskaźnik rozwoju gospodarki)

 

duże lotniska nie muszą być państwowe w mojej opinii, a są państwowe tylko dlatego, że tylko państwa stać na nie i to one są ich głównym beneficjentem - nie w postaci zysku w miejscu usług lotniska, tylko w postaci wzrostu PKB

 

no i czy duże scentralizowane lotniska są dobre to już zależy od danego przypadku, obecnej infrastruktury, potencjału regionu, uwarunkować itd. - jak się wydaje X miliardów to się jednak treba należycie przygotować i zrobić jakieś espertyzy, a nie budowac lotniska w Radomiu, by mój znajom Sebix mógł zarobić na funduszach unijnych


Ja nie jestem rynkiem. Rynek odpowiada. Pod warunkiem, że mu się nie przeszkadza. Żeby to jednak zrozumieć, trzeba wiedzieć, czym jest rynek. Wolny, nieregulowany rynek to suma dobrowolnych interakcji międzyludzkich. Jeden sprzedaje (np. usługę), drugi kupuje. Musi być zgoda obu stron. Z tego wynika, że na całkowicie wolnym rynku to, czy będzie jedno duże lotnisko, czy miliard małych, będzie wynikiem tychże dobrowolnych interakcji. Jaki będzie tego kształt końcowy nie ma żadnego znaczenia, a wszelkie próby kształtowania czy kontrolowania tego prawnymi przymusami i regulacjami to zaburzanie naturalnej sieci dobrowolnych interakcji. A więc - rynek pokaże, co jest dla ludzi korzystniejsze. I nie potrzeba do tego żadnych badań, gdyż naturalne, dobrowolne interakcje międzyludzkie, wynikające bezpośrednio z naturalnego, przyrodzonego prawa i wolnej woli, są a priori dobre.

wszystko fajnie, działa świetnie przy handlu jagodami, ale jak masz większe ambicje to juz trochę inne czynniki wchodzę w gre, a w nich najważniejszy - zysk nie zawsze musi być generowany w miejscu "świadczenia usługi"

Odnośnik do komentarza

Jeśli rozmiar jest problemem, to znaczy, że potrzebne jest więcej małych, a nie mniej dużych. To ten sam argument, co ale przecież Polska ma 38 mln mieszkańców, nie może robić takiej polityki, jak Liechtenstein, który ma 35 tysięcy. Logiczna odpowiedź to: skoro tak, to Polska powinna podzielić się na 1000 Liechtensteinów.

A wiesz co na tym forum robią za dzielenie Polski? :keke:

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...