Bebok Napisano 8 Października 2009 Udostępnij Napisano 8 Października 2009 Jezdzilem takowym daaawno tyle, ze 1,6 z automatem ZF-a i to byl sedan. Auto mile mnie zaskoczylo bo spodziewalem sie szajsu totalnego. Fajerwerkow sie nie spodziewaj, calkiem niezle wykonczone, przytulne i przestronne. BTW - za podobna kase mozesz sie rozgladac za Citroenem Xsara... Cytuj Odnośnik do komentarza
Misiek Napisano 8 Października 2009 Udostępnij Napisano 8 Października 2009 Xsarę też biorę pod uwagę. Jakichś silników unikać? Coś wartego uwagi? Cytuj Odnośnik do komentarza
Bebok Napisano 8 Października 2009 Udostępnij Napisano 8 Października 2009 W Xsarze: 1,4 75 KM to za malo - porazka, 1,6 16V - 110 KM - bardzo udany i oszczedny benzyniak (nie wiem jak toleruje LPG). Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość MitnickMike Napisano 8 Października 2009 Udostępnij Napisano 8 Października 2009 Zakładał ktoś w swoim aucie opony o cal mniejsze od oryginalnych? Ostały mi się po Hondzie funkiel nówki zimowe gumy (14"), w Borze mam jednak 15"... Kupić stalówki 14", założyć i jeździć czy lepiej odpuścić i kupić faktycznie 15" zimowe gumy? Kogo bym nie spytał, mówi co innego :> Cytuj Odnośnik do komentarza
Bebok Napisano 8 Października 2009 Udostępnij Napisano 8 Października 2009 Przeciez srednica obreczy nie jest tu jedynym wyznacznikiem. Musisz miec obwod calego kola taki sam jak fabryczny (+/- 2,0 %). Poszukaj sobie tabeli zamiennikow i sprawdz. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość MitnickMike Napisano 8 Października 2009 Udostępnij Napisano 8 Października 2009 O tym nie wiedziałem. Dzięks. Już na oko widzę, że nic z tego raczej, 195/65 R15, zimówki są z tego co pamiętam (rano sprawdzę na 100%) 185/60 bodaj. Dupa zbita. Cytuj Odnośnik do komentarza
Bebok Napisano 8 Października 2009 Udostępnij Napisano 8 Października 2009 0 10 za niski profil. 185/70 R14 by ci spasowaly. Cytuj Odnośnik do komentarza
tio Napisano 10 Października 2009 Udostępnij Napisano 10 Października 2009 Myślę o nowym aucie i na razie skłaniam się ku focusowi kombi (choć bardziej podoba mi się mondeo to jednak nie ten przedział cenowy). Najciekawszy wydaje mi się silnik 1,6 115 KM choć może się mylę. Macie jakieś doświadczenia z tym autem? A może powinienem zwrócić uwagę na jakieś inne kombi w cenie ok 60k (dobrze żeby była możliwość "zakratkowania")? No i w związku z zakupem konieczny będzie kredyt. Możecie tutaj coś polecić? Na razie wiem tylko, że mBank odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza
Bebok Napisano 10 Października 2009 Udostępnij Napisano 10 Października 2009 Hmm, te focusy II FL ktore ja znam to sa podstawowe wersje 1,6 tylko nie wiem czy 115 KM czy 100 KM. Sam samochod super - przestronny, wygodny, dobra AC i wentylacja, wzorowe prowadzenie itd. Ale silnik 1,6 IMHO porazka - do spokojnej jazdy sie nadaje ale nic poza tym. Przy szybkiej jezdzie po autostradach potrawi spalic 10-11 l/100 km. Poza tym jest glosny. Ponadto Ford zaczal montowac fabrycznie opony Hankook, ktore owszem sa calkiem sensowne ale masakrycznie glosne - szumia strasznie. Poza tym Focus w podstawowych wersjach ma nieco ubogie wnetrze - owszem - niezle wykonczone i z dobrych materialow ale tak troche ubogo. Znam tez diesle 1,6 90 KM i jak na 90 KM to jezdzi sie tym duuuzo lepiej niz ta niesczesna benzyna. Poza tym - rozejrzyj sie za Octavia kombi, Cee'd kombi i i30 CW. Cytuj Odnośnik do komentarza
tio Napisano 10 Października 2009 Udostępnij Napisano 10 Października 2009 Właśnie i30 wpadło mi w oko ze swoją ciekawą ceną ale kompletnie nic nie wiem o tej marce. Cytuj Odnośnik do komentarza
Bebok Napisano 10 Października 2009 Udostępnij Napisano 10 Października 2009 Koreance gonia ewrope szybciej niz sie wszyscy spodziewali. W i30 spedzilem 5 min i jedyne co zdazylem zauwazyc to dosc dynamiczny silnik (diesel 1,6) oraz wypas wygoda z tylu. Cytuj Odnośnik do komentarza
Fugazi Napisano 10 Października 2009 Udostępnij Napisano 10 Października 2009 Hmm, te focusy II FL ktore ja znam to sa podstawowe wersje 1,6 tylko nie wiem czy 115 KM czy 100 KM. Sam samochod super - przestronny, wygodny, dobra AC i wentylacja, wzorowe prowadzenie itd. Ale silnik 1,6 IMHO porazka - do spokojnej jazdy sie nadaje ale nic poza tym. Przy szybkiej jezdzie po autostradach potrawi spalic 10-11 l/100 km. Poza tym jest glosny. Ponadto Ford zaczal montowac fabrycznie opony Hankook, ktore owszem sa calkiem sensowne ale masakrycznie glosne - szumia strasznie. Poza tym Focus w podstawowych wersjach ma nieco ubogie wnetrze - owszem - niezle wykonczone i z dobrych materialow ale tak troche ubogo. Znam tez diesle 1,6 90 KM i jak na 90 KM to jezdzi sie tym duuuzo lepiej niz ta niesczesna benzyna. Poza tym - rozejrzyj sie za Octavia kombi, Cee'd kombi i i30 CW. Ja sie w koncu zdecydowalem na disla focusa 1,6 tdci 90 KM, zrobilem nim juz 10 tys km i jestem bardzo zadowolony. Dobrze sie prowadzi, silnik nawet dynamiczny, mam wersje silver x i w sumie z wyposazenia ma co trzeba (esp, abs, klima, 6 poduszek) no i rewelacyjne spalanie i długie przebiegi (1000 km na baku). Jedyne minusy - brak podlokietnika i malo schowkow. Cytuj Odnośnik do komentarza
Rafcio Napisano 10 Października 2009 Udostępnij Napisano 10 Października 2009 Co do Hyundaia, mogę się wypowiedzieć, od 2006 roku tata jest w posiadaniu Sonaty. Marka strasznie się rozwija, a wcale nie jest gorsza od niemieckich marek. Dobre silniki, plusem bezawaryjność. Dobry serwis. Na plus przede wszystkim stosunek jakości i wyposażenia do ceny. Za niższą cenę dostajemy auto lepiej wyposażone niż auta niemieckie. Cytuj Odnośnik do komentarza
tio Napisano 11 Października 2009 Udostępnij Napisano 11 Października 2009 Ja sie w koncu zdecydowalem na disla focusa 1,6 tdci 90 KM, zrobilem nim juz 10 tys km i jestem bardzo zadowolony. Dobrze sie prowadzi, silnik nawet dynamiczny, mam wersje silver x i w sumie z wyposazenia ma co trzeba (esp, abs, klima, 6 poduszek) no i rewelacyjne spalanie i długie przebiegi (1000 km na baku). Jedyne minusy - brak podlokietnika i malo schowkow. Mi się diesel nie opłaci: robię ok. 10 tys. km rocznie to biorąc pod uwagę że diesel jest o ok 10 tys. droższy to zwróci mi się to po ok. 7 - 10 latach. Z koreańskich marek bliżej mi ku kia - ale ceed w wersji kombi jest brzydki. Cytuj Odnośnik do komentarza
Dix__ Napisano 11 Października 2009 Udostępnij Napisano 11 Października 2009 Myślę o nowym aucie i na razie skłaniam się ku focusowi kombi (choć bardziej podoba mi się mondeo to jednak nie ten przedział cenowy). Najciekawszy wydaje mi się silnik 1,6 115 KM choć może się mylę. Macie jakieś doświadczenia z tym autem? A może powinienem zwrócić uwagę na jakieś inne kombi w cenie ok 60k (dobrze żeby była możliwość "zakratkowania")? No i w związku z zakupem konieczny będzie kredyt. Możecie tutaj coś polecić? Na razie wiem tylko, że mBank odpada. W cenie około 60k masz jeszcze Skodę Octavię Kombi. IMO ciekawa propozycja, wszak to taki pół Volkswagen. Co do banków to sam się zastanawiam, ale w moim przypadku wchodzi jeszcze w grę leasing i po wstępnej orientacji jest to bardziej opłacalne (zyskuję około 6-7% wartości wyjściowej auta) niż identyczny kredyt bankowy (okres 4 lat). Cytuj Odnośnik do komentarza
Greg Napisano 11 Października 2009 Udostępnij Napisano 11 Października 2009 Co do Hyundaia, mogę się wypowiedzieć, od 2006 roku tata jest w posiadaniu Sonaty. Marka strasznie się rozwija, a wcale nie jest gorsza od niemieckich marek. Dobre silniki, plusem bezawaryjność. Dobry serwis. Na plus przede wszystkim stosunek jakości i wyposażenia do ceny. Za niższą cenę dostajemy auto lepiej wyposażone niż auta niemieckie. Koreance wiedza, ze nie od razu Rzym zbudowano wiec produkuja auta solidne, o dobrym hmm wspolczynniku cena / jakosc. A w przypadku marek dlugo istniejacych na rynku to juz czesto z tych "marek" nic nie zostalo i jest to odcinanie kuponow. Poza tym, jest cos takiego jak fantazja. Jak widze w Niemczech 3/4 aut na autostradzie to czarne VW z "chromowanymi badziewiami" to autentycznie ciesze sie, ze jezdze tam tylko w delegacje :P bo mam wrazenie, ze to nie ludzie, a jakies pierdzielone lemingi, ktorym mozna wcisnac wszystko i zupelnie pozbawic poczucia jakiejs wlasnej estetyki. (taka komuna bis z ta roznica, ze kiedys nic bylo nic, a dla odmiany teraz jest pelno tylko ludzie tak maja mozgi wyprane , ze i tak biora to samo :P) Cytuj Odnośnik do komentarza
tio Napisano 11 Października 2009 Udostępnij Napisano 11 Października 2009 W cenie około 60k masz jeszcze Skodę Octavię Kombi. IMO ciekawa propozycja, wszak to taki pół Volkswagen. Co do banków to sam się zastanawiam, ale w moim przypadku wchodzi jeszcze w grę leasing i po wstępnej orientacji jest to bardziej opłacalne (zyskuję około 6-7% wartości wyjściowej auta) niż identyczny kredyt bankowy (okres 4 lat). W moim przypadku leasing też wchodzi w grę ale wydaje się on mniej opłacalny ze względu na niepewną przyszłość możliwości odliczenia pełnego VAT od aut z kratką - kupując w tym roku auto z kratką mogę odliczyć cały VAT (a nie tylko 60% - nie więcej niż 6 tys.). Ponadto w leasingu zostajesz obciążony dodatkowymi opłatami: np. przesłanie przez leasingodawcę informacji o właścicielu pojazdu gdy sfotografuje Cię fotoradar kosztuje 50 zł, plus refaktury za ubezpieczenie i pewnie jeszcze parę innych. Przewaga leasingu jest taka, że samochód pójdzie w koszty np w ciągu 4 lat a przy kredycie amortyzujesz go 5 lat. A Octavia jest droższa od forda. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość MitnickMike Napisano 11 Października 2009 Udostępnij Napisano 11 Października 2009 0 10 za niski profil. 185/70 R14 by ci spasowaly. Sprawdziłem. 185/65 R14 82T posiadam. Czyli już tylko o "5" za niski profil... Cytuj Odnośnik do komentarza
Dix__ Napisano 11 Października 2009 Udostępnij Napisano 11 Października 2009 W moim przypadku leasing też wchodzi w grę ale wydaje się on mniej opłacalny ze względu na niepewną przyszłość możliwości odliczenia pełnego VAT od aut z kratką - kupując w tym roku auto z kratką mogę odliczyć cały VAT (a nie tylko 60% - nie więcej niż 6 tys.). Ponadto w leasingu zostajesz obciążony dodatkowymi opłatami: np. przesłanie przez leasingodawcę informacji o właścicielu pojazdu gdy sfotografuje Cię fotoradar kosztuje 50 zł, plus refaktury za ubezpieczenie i pewnie jeszcze parę innych. Przewaga leasingu jest taka, że samochód pójdzie w koszty np w ciągu 4 lat a przy kredycie amortyzujesz go 5 lat. A Octavia jest droższa od forda. Ja nie jestem płatnikiem VAT, więc to odliczenie mnie nie dotyczy. Okres amortyzacji auta to chyba Twoja broszka? Sam decydujesz w jakim czasie chcesz go zamortyzować. Minusem kredytu jest ograniczenie wartości auta do 20.000€ (osobowe). Cytuj Odnośnik do komentarza
tio Napisano 11 Października 2009 Udostępnij Napisano 11 Października 2009 Okres amortyzacji auta to chyba Twoja broszka? Sam decydujesz w jakim czasie chcesz go zamortyzować. Prawie tak, tyle że w przypadku nowych samochodów okres ten nie może być krótszy niż 5 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.