Skocz do zawartości

Motoryzacja


klinsmann

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, roztrzaskałem swojego Asterixa i najprawdopodobniej bedzie szkoda calkowita. Szukam wiec czegos nowego i licze na pomoc znawcow motoryzacji - czego szukam -samochod max 2006 r., cena 35 - 40 tyś (2006 r pozwoli na 3 letni leasing). Przegladalem co jest w tych cenach na allegro i widze glownie astry, fordy i francuzy - francuzy odpadaja, astre nie wiem czy jeszcze chce wiec mysle na focusem ale w dieslu 1.6 TDCi ale widzialem tez kilka octavi 1.9 TDI - i ten samochod mnie inetresuje - jakies plusy i minusy - jak kupie auto z przebiegiem 70-80 tys km to chcialbym pojezdzic nim te 3 lata (robie okolo 25 - 30 tys rocznie) bez wiekszych stresow, ze cos sie powaznego zaraz zrypie.

 

Octavia to dobry wybór (zwłaszcza silnik TDI) - ale będzie bardzo ciężko wyhaczyć rocznik 2006 do 40 tys zł - oj bardzo ciężko zwłaszcza z takim przebiegiem (realnym a nie kręconym przez naszych rodaków)

Odnośnik do komentarza

Octavia to chyba najpopularniejszy samochód flotowy i większość trzyletnich aut ma przebieg powyżej 100 tys.Ale nowa Skoda Octavia Tour kosztuje od 40470 zł (silnik 1,4) do 54070 (1.9 TDI). W dodatku upusty na pakiety wyposażenia dodatkowego. Wydaje to się dość ciekawą ofertą tym bardziej, że w Nowej Octavii poza nowymi światłami i zagłówkami nie ma większych zmian.

Odnośnik do komentarza
w Nowej Octavii poza nowymi światłami i zagłówkami nie ma większych zmian.

Hmm, chyba mylisz Octavie II z Octavia Tour czyli Octavia pierwszej generacji. Mylisz facelifting z zmiana generacji. Pierwsza Octavia byla oparta o plyte podlogowa i podzespoly Golfa IV, druga to siostra Golfa V. Efektem jest znacznie wiekszy rozstaw osi i duzo przestronniejsze wnetrze w II wzgledem I.

Odnośnik do komentarza
Hmm, chyba mylisz Octavie II z Octavia Tour czyli Octavia pierwszej generacji. Mylisz facelifting z zmiana generacji. Pierwsza Octavia byla oparta o plyte podlogowa i podzespoly Golfa IV, druga to siostra Golfa V. Efektem jest znacznie wiekszy rozstaw osi i duzo przestronniejsze wnetrze w II wzgledem I.

 

 

Chyba rzeczywiście mylę.

Odnośnik do komentarza
Octavia to chyba najpopularniejszy samochód flotowy i większość trzyletnich aut ma przebieg powyżej 100 tys.Ale nowa Skoda Octavia Tour kosztuje od 40470 zł (silnik 1,4) do 54070 (1.9 TDI). W dodatku upusty na pakiety wyposażenia dodatkowego. Wydaje to się dość ciekawą ofertą tym bardziej, że w Nowej Octavii poza nowymi światłami i zagłówkami nie ma większych zmian.

 

Odwiedziłem wczoraj salon Skody i za 48 tys (do negocjacji - mysle ze jeszcze z 1 tys i radio da sie wyszarpac) mozna kupic Octavie Tour 1,6 z instalacja gazowa (instalowana w salonie) co jest niezla alternatywa do zarowno nowej 1.9 TDI jak i 3 letniej 1.9 TDI - spalanie w mieszanym cyklu to ok. 9l gazu. Co prawda samochod w srodku nie ma nic specjalnego (niestety bez komputera pokladowego - zalezy mi na czasie a na taki bym musial czekac do konca sierpnia), ale jest klima, dwie poduszki, sterowane elektrycznie szyby i podgrzewane lusterka. W srodku troche topornie, malo schowkow (szczegolnie brak pod kierownica, gdzie zwykle trzymalem klucze od domu :) ) Odbylem jazde probna i mnie nie powalilo, ale za ta cene nie mozna sie spodziewac jakis fajerwerkow - ot zwykly standard, ale dynamika nawet niezla jak na tak duzy samochod, na tyle, ze nie strach wyprzedzac i chyba zbiera sie nawet lepiej niz moja astra 1.6 16V.

Odnośnik do komentarza

Tio - homologaca ciezarowa tylko w Combikach - to sedan (limuzyna). Combik cena wyjsciowa jest o 4 tyś wyższa + 2,1 tyś za homologacje więc za 54 tys mozna z homologacją i pelnym vatem do odliczenia.

 

Warunki leasingu to nie wiem, ale zwykle najlepiej sprawdzić jeszcze ze 2 oferty oprocz tej VW leasing (uderzajac po oferte osobiscie, a nie przez salon - bo bedzie taniej o prowizje dla salonu) bo roznica moze byc nawet 3 tys zl w okresie leasingu.

Odnośnik do komentarza
Octavia to chyba najpopularniejszy samochód flotowy i większość trzyletnich aut ma przebieg powyżej 100 tys.Ale nowa Skoda Octavia Tour kosztuje od 40470 zł (silnik 1,4) do 54070 (1.9 TDI). W dodatku upusty na pakiety wyposażenia dodatkowego. Wydaje to się dość ciekawą ofertą tym bardziej, że w Nowej Octavii poza nowymi światłami i zagłówkami nie ma większych zmian.

 

Odwiedziłem wczoraj salon Skody i za 48 tys (do negocjacji - mysle ze jeszcze z 1 tys i radio da sie wyszarpac) mozna kupic Octavie Tour 1,6 z instalacja gazowa (instalowana w salonie) co jest niezla alternatywa do zarowno nowej 1.9 TDI jak i 3 letniej 1.9 TDI - spalanie w mieszanym cyklu to ok. 9l gazu. Co prawda samochod w srodku nie ma nic specjalnego (niestety bez komputera pokladowego - zalezy mi na czasie a na taki bym musial czekac do konca sierpnia), ale jest klima, dwie poduszki, sterowane elektrycznie szyby i podgrzewane lusterka. W srodku troche topornie, malo schowkow (szczegolnie brak pod kierownica, gdzie zwykle trzymalem klucze od domu :) ) Odbylem jazde probna i mnie nie powalilo, ale za ta cene nie mozna sie spodziewac jakis fajerwerkow - ot zwykly standard, ale dynamika nawet niezla jak na tak duzy samochod, na tyle, ze nie strach wyprzedzac i chyba zbiera sie nawet lepiej niz moja astra 1.6 16V.

A jakies wersje specjalne? Slabo cos to wyposazone, nawet bocznych poduszek nie ma. IMHO warto doplacic do kombi chyba, ze bardzo nie chcesz/nie potrzebujesz. Gazu powinna Ci w trasie palic 7,5/100 km bo ta instalacja to dedykowane sekwencyjne Landirenzo.

Odnośnik do komentarza
A jakies wersje specjalne? Slabo cos to wyposazone, nawet bocznych poduszek nie ma.

 

Dlatego taka cena - coś za coś - sam się zdziwiłem, że nowe autko za 48 tyś więc cudów nie można oczekiwać

Za 50k mozna kupic roczne/poltoraroczne Megane II FL dci wiec tu bym sie grubo zastanowil... :-k

Odnośnik do komentarza

Fugazi: podbijam, jak juz byles w skodzie to IMHO przemysl Fabke II Combi zamiast tej Octavii.

 

Wg cennika:

 

Fabka II Combi Classic 1,6 16V - 46900

Octavia Tour Combi Classic 1,6 - 47970

 

Z kilku powodow warto to rozwazyc. Po pierwsze fabka jest duzo nowoczesniejsza konstrukcja niz octavia tour, po drugie octavia jest w srodku troszku ciasnawa (z tylu) co jest efektem krotkiego rozstawu osi. Co do bagaznikow - Octavia ma wiekszy ale ten w Fabce tez jest przepastny i ustawny. Poza tym kombi mozesz ladowac po dach i kolo jezdzace w bagazniku mniej zawadza.

 

Co do samego auta - mialem do czynienia z fabka II combi na dystansie jakis 500 km, wersja chyba classic, diesel 1,4 70 km. Naprawde wygodna, swietna widocznosc, dobre swiatla, silnik jak na 70 KM super - ciagnie bez zarzutu, klekocze ale nie jest to jakos mega uciazliwe. No i najlepsze - na 500 km trasie (pyrzowice - bratyslawa), 2 osoby w aucie, klima non-stop, nie zalowalem sobie (zero ecodrovingu) - na autosradach i ekspresowkach 130-160, na jednojezdniowych zgodnie z przepisami - srednie spalanie 5,6 l/100 km.

Odnośnik do komentarza

Dzieki Bebok za rady.

 

Fabia odpada - po prostu mi sie nie podoba, a poza tym combic mi do niczego nie potrzebny - dziciaka z wozkiem nie mam i przez najblizsze 9 miesiecy miec nie bede (przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo :D), poza laptopem i koszykiem na zakupy nic w bagazniku nie woze, a na wakacje to sie spokojnie w sedanie mieszcze.

 

 

Ale poszedlem za rada i mam namierzona u dealera Meganke 1.5 DCI za 43k z 2008 r. i jutro jade zobaczyc.

Odnośnik do komentarza

Jedyny feler meganki II jaki ja znam to debilnie idiotyczny dostep do zarowki reflektorow - najlatwiej sie tam dostac od nadkola wsadzajac lape od dolu. Generalnie z wymiana zarowki jest w ciul pieprzenia sie. Z gory uprzedzajac pytanie - wymiana H7 w serwisie 69,00 PLN. Ja mialem do czynienia z Megane II FL sedan i kombi - ZTCP te wersje maja nieco dluzszy rostaw osi niz hatch wiec sa przestronniejsze.

 

Moje spostrzezenia (1,5 dCi 105 KM)

 

- silnik super, cichy, milo pracuje, przyjemnie dynamiczny jak na taka pojemnosc, zbiera sie bez protestowania nawet w kombi - auto ma swobode rozpedzania - czyt. nie trzeba go krecic i zmuszac, spalanie: 6l/100 km w miescie z klima przy sensownej jezdzie jest do zrobienie, na trasie mozna zejsc nawet do 4,5 (caly czas z klima)

 

- przyjemne wnetrze (wersja expression), miekka deska, duzo schowkow, mnie bardzo pasowaly fotele, zaglowki i pozycja za kierownica, plus za podlokietnik ze schowkiem - swietnie sie na nim opiera reke - akurat zeby do skrzyni siegnac, plus - imho swietny design zegarow i ich podswietlenia

 

wsrod naszych egzemplarzy nie spotkalem sie z zadna awaria, raz padla zarowka, tyle, ze u nas one robily maks 35kkm przebiegu - pozniej na sprzedaz

 

ogolnie naprawde bardzo przyjemne i porzadne auto - kombi w sam raz dla rodziny.

 

jeszcze apropos kombi - moze teraz nie potrzebujesz ale to sa generalnie nadwozia poszukiwane, moze i teraz zaplacisz wiecej ale pozniej jest mniejszy problem z odsprzedaza

Odnośnik do komentarza

85 km - ta sama pojemnosc ale mniejsza moc, na htb wystarczy ale bez rewelacji, alize to ztcw wersja podstawowa + AC + elektryka - wnetrze takie samo moze nieco gorsze materialy i mniej wypasow itd...

 

Ten silnik montuja tez w Nissanie Note i w Modusie - jezdzilem jednym i drugim - spisuja sie bez zarzutu, dynamiczne, malo pala tyle, ze w Nissanie skrzynia jest zle dobrana do diesla bo w trasie trzyma go na zbyt wysokich obrotach.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...