Skocz do zawartości

Kącik egzaminacyjny


adamus

Rekomendowane odpowiedzi

A najciekawsze jest to, że już tak jest. Obecnie 80-90% studentów nie przechodzi pierwszego roku na studiach na politechnice. Zdecydowana większość z tego odsetka legnie właśnie na analizie. Między innymi dlatego wiele politechnik obecnie zmieniło taktykę i teraz na pierwszym roku wszystkie kierunki robią właściwie to samo, czyli matma + fizyka.

Stąd też pojawiło się na politechnice coś takiego jak SKP - Studium Kształcenia Podstawowego, gdzie robi się dokładnie to samo co na każdym innym wydziale na pierwszym roku, ale potem przed drugim rokiem mamy jeszcze możliwość wyboru kierunku i wydziału studiów.

Odnośnik do komentarza
A najciekawsze jest to, że już tak jest. Obecnie 80-90% studentów nie przechodzi pierwszego roku na studiach na politechnice. Zdecydowana większość z tego odsetka legnie właśnie na analizie. Między innymi dlatego wiele politechnik obecnie zmieniło taktykę i teraz na pierwszym roku wszystkie kierunki robią właściwie to samo, czyli matma + fizyka.

Stąd też pojawiło się na politechnice coś takiego jak SKP - Studium Kształcenia Podstawowego, gdzie robi się dokładnie to samo co na każdym innym wydziale na pierwszym roku, ale potem przed drugim rokiem mamy jeszcze możliwość wyboru kierunku i wydziału studiów.

Jak już to chyba na 1 semestrze, jak zdałeś z analizy 1 semestr to 80% zdaje i 2 semestr matmy.

 

 

Fika lepszy link jest ten: http://www.cke.edu.pl/index.php?option=con...13&Itemid=2

 

Zadania egzaminacyjne w roku 2008 nie będą sprawdzać następujących treści.

Egzamin maturalny z matematyki – poziom podstawowy:

Podstawowe pojęcia rachunku zdań. Potęgi o wykładniku niewymiernym. Logarytmy; podstawowe własności logarytmów. Dzielenie wielomianów, twierdzenie Bézouta. Definicja ogólna funkcji homograficznej i jej własności. Sposoby rozwiązywania nierówności z funkcją homograficzną. Przekształcenia wykresów funkcji liczbowych: y=-f(x), y= f(-x). Twierdzenie o okręgu wpisanym w czworokąt i okręgu opisanym na czworokącie. Opis półpłaszczyzny za pomocą nierówności. Miara łukowa kąta. Definicje funkcji trygonometrycznych dowolnego kąta. Wykresy funkcji trygonometrycznych. Funkcja wykładnicza.

Równania trygonometryczne; sin x=a, cos x=a, tg x= a,

dla 0o < x <90o.

Równanie okręgu (x-a)2 + (y-b)2= r2 . Wzory dotyczące permutacji, kombinacji, wariacji z powtórzeniami i bez powtórzeń.

 

Egzamin maturalny z matematyki – poziom rozszerzony

Twierdzenie o rozkładzie liczby naturalnej na czynniki pierwsze. Wzór (a – 1)(1 + a +...+ an-1) = an -1. Indukcja matematyczna. Różnowartościowość funkcji. Funkcje parzyste, nieparzyste, okresowe. Dwumian Newtona. Równania i nierówności wykładnicze i logarytmiczne. Nierówności trygonometryczne. Wzory redukcyjne. Przykłady ciągów zdefiniowanych rekurencyjnie. Pojęcie granicy ciągu. Obliczanie granic ciągów. Suma szeregu geometrycznego. Pojęcie funkcji ciągłej. Pojęcie pochodnej. Interpretacja geometryczna i fizyczna pochodnej. Obliczanie pochodnych wielomianów i funkcji wymiernych. Związek pochodnej z istnieniem ekstremów i z monotonicznością funkcji. Zastosowanie pochodnej do rozwiązywania problemów praktycznych. Przykłady przekształceń geometrycznych: obrót. Twierdzenie o związkach miarowych między odcinkami stycznych i siecznych. Wielościany foremne. Rzut prostokątny na płaszczyznę. Prawdopodobieństwo warunkowe. Wzór na prawdopodobieństwo całkowite. Niezależność zdarzeń. Schemat Bernoullego. Twierdzenie o trzech prostych prostopadłych.

Odnośnik do komentarza

Najbardziej mnie w tym wszystkim bawi fakt, ze wiedza matematyczna sama w sobie jest przez wiekszosc osob postrzegana jako rzecz niemalze ocierajaca sie o wiedze tajemna... Ja rozumiem, ze kazda dostatecznie rozwinieta technologia niczym szczegolnym nie rozni sie od magii, ale to troche nie ten poziom :]

 

Teraz to juz niemalze dziala jak perepetuum mobile: Czemu matematyka jest zla? Bo jest matematyka... Przy takich haslach gloszonych przez tych ktorzy mieli to nieszczescie w zyciu, ze trafili na jakisch dziwnych nauczycieli matematyki to nie dziwie sie, ze uczniowie sie zapieraja rekami i nogami przed zdawaniem tego przedmiotu.

 

Robi sie to powoli absurdalne - wszystkiego sie mozna nauczyc, wszystko mozna jakos zdac, ale matma to jest absolutnie nie do ruszenia... :doh!:

Odnośnik do komentarza
Najbardziej mnie w tym wszystkim bawi fakt, ze wiedza matematyczna sama w sobie jest przez wiekszosc osob postrzegana jako rzecz niemalze ocierajaca sie o wiedze tajemna... Ja rozumiem, ze kazda dostatecznie rozwinieta technologia niczym szczegolnym nie rozni sie od magii, ale to troche nie ten poziom :]

 

Teraz to juz niemalze dziala jak perepetuum mobile: Czemu matematyka jest zla? Bo jest matematyka... Przy takich haslach gloszonych przez tych ktorzy mieli to nieszczescie w zyciu, ze trafili na jakisch dziwnych nauczycieli matematyki to nie dziwie sie, ze uczniowie sie zapieraja rekami i nogami przed zdawaniem tego przedmiotu.

 

Robi sie to powoli absurdalne - wszystkiego sie mozna nauczyc, wszystko mozna jakos zdac, ale matma to jest absolutnie nie do ruszenia... :doh!:

Oj nie wiem, czy ja mógłbym się wszystkiego z matmy nauczyć ;) Mówisz z perspektywy ścisłowca - a ścisłowcy mają to do siebie, że w istocie mogą się na poziomie dobrym albo i ciut wyżej wyuczyć również przedmiotów humanistycznych. Z bólem przyznam, że humaniści są pod tym względem poważnie niedorobieni ;) Przynajmniej zazwyczaj :)

Odnośnik do komentarza

A ja chciałbym się dowiedzieć od Was, jak to jest z tematem maturalnym? Jako tegoroczny maturzysta mam na oku temat "Motyw diabła w literaturze". Iloma przykładami z literatury określić dany motyw? Czy zrobić to po prostu tak, aby zmieścić się w regulaminowym czasie?

 

Dodatkowo, jak sądzicie, czy opłaca się zdawać Maturę z języka angielskiego - poziom rozszerzony? Chciałbym studiować na filologii angielskiej. Na na jednej z nich wymagają raptem 75% z podstawy, lub 80% łącznie z obydwu części (tego całkowicie nie rozumiem). Poziom rozszerzony zdam z palcem w nosie na przynajmniej 90%, więc nie mam co się obawiać, ale wiadomo, że inaczej patrzy się na tych, którzy zdali poziom rozszerzony (mam rację?), stąd moje wątpliwości.

 

Dodatkowo, fajnie jakby ktoś wytłumaczył o co chodzi z tym "80% łącznie z obydwu części".

Odnośnik do komentarza
A ja chciałbym się dowiedzieć od Was, jak to jest z tematem maturalnym? Jako tegoroczny maturzysta mam na oku temat "Motyw diabła w literaturze". Iloma przykładami z literatury określić dany motyw? Czy zrobić to po prostu tak, aby zmieścić się w regulaminowym czasie?

Musisz się po prostu zmieścić w regulaminowych 15-stu minutach. To iloma przykładami się posłużysz zależy wyłącznie od Ciebie.

 

Dodatkowo, jak sądzicie, czy opłaca się zdawać Maturę z języka angielskiego - poziom rozszerzony? Chciałbym studiować na filologii angielskiej. Na na jednej z nich wymagają raptem 75% z podstawy, lub 80% łącznie z obydwu części (tego całkowicie nie rozumiem). Poziom rozszerzony zdam z palcem w nosie na przynajmniej 90%, więc nie mam co się obawiać, ale wiadomo, że inaczej patrzy się na tych, którzy zdali poziom rozszerzony (mam rację?), stąd moje wątpliwości.

Dodatkowo, fajnie jakby ktoś wytłumaczył o co chodzi z tym "80% łącznie z obydwu części".

Dziwne :-k Przecież teraz jest chyba tak, że masz do wyboru dwa arkusze: podstawowy lub rozszerzony i nie pisze się obu poziomów, więc chyba frazy "80% łącznie z obydwu części" nie wycięli po prostu z wymagań przyjęcia na uczelnię.

Jako tegoroczny maturzysta polecam Ci zdawać język rozszerzony. Szczególnie, że z taką łatwością nim władasz i nic Cię to nie kosztuje, a możesz tylko zyskać :)

Odnośnik do komentarza
Dodatkowo, jak sądzicie, czy opłaca się zdawać Maturę z języka angielskiego - poziom rozszerzony? Chciałbym studiować na filologii angielskiej. Na na jednej z nich wymagają raptem 75% z podstawy, lub 80% łącznie z obydwu części (tego całkowicie nie rozumiem). Poziom rozszerzony zdam z palcem w nosie na przynajmniej 90%, więc nie mam co się obawiać, ale wiadomo, że inaczej patrzy się na tych, którzy zdali poziom rozszerzony (mam rację?), stąd moje wątpliwości.

Dodatkowo, fajnie jakby ktoś wytłumaczył o co chodzi z tym "80% łącznie z obydwu części".

Dziwne :-k Przecież teraz jest chyba tak, że masz do wyboru dwa arkusze: podstawowy lub rozszerzony i nie pisze się obu poziomów, więc chyba frazy "80% łącznie z obydwu części" nie wycięli po prostu z wymagań przyjęcia na uczelnię.

Jako tegoroczny maturzysta polecam Ci zdawać język rozszerzony. Szczególnie, że z taką łatwością nim władasz i nic Cię to nie kosztuje, a możesz tylko zyskać :)

Ja też. Mimo, że ang rozszerzony mi poszedł tragicznie ( 68% bodaj ) to myślę, że sporo nim nadrobiłem na swoim kierunku.

Odnośnik do komentarza
łał, co za inicjatywa

tyle tylko, że większość lektur w całości można było znaleźć w Internecie również wtedy, gdy wolnelektury.pl jeszcze nawet nie było w planach istnienia :]

a motywy i tego typu duperele również szło łatwo znaleźć, wystarczyła minuta lub dwie googlowania ;]

Każdą ksiązkę, grę, film, mecz mozna znaleźć w internecie. Popraw mnie jesli sie mylę, ale tu chyba chodzi o legalny dostęp. Który jest (skądinąd)tak mocno forsowany na CMF.

Odnośnik do komentarza

napisałem wyraźnie, że chodzi mi o googlowanie, a nie używanie mniej lub bardziej legalnych programów typu emule, kazaa, czy inne programy sieci peer-to-peer (W tym też sieci torrent). Wystarczy minuta googlowania, by znalezc interesujace nas lektury, np

http://jezyk-polski.eza.pl/materialy/lektu...s/krol_edyp.htm

http://dzieje-tristana-i-izoldy.klp.pl/

http://univ.gda.pl/~literat/fraszki/index.htm

http://univ.gda.pl/~literat/zywot/index.htm

http://www.staropolska.gimnazjum.com.pl/sr.../dialog_01.html

 

to tylko kilka przykladów, google jako jedne z pierwszych wywala pełne źródła lektur po wpisaniu w okno wyszukiwarki tytułu (czasami z autorem jeśli jest znany - to zawęża liczbę wyników)

Odnośnik do komentarza

wiecie moze czy zdajac mature po raz kolejny (chce zdawać angielski rozszerzony i geografie rozszerzoną) wypełniając tą deklaracje wpisuję w "2. W czesci pisemnej podpunkt "A" jezyk angielski w kwadraciku wpisuje X czy W (wcześniej pisałem angielski podstawowy... z jednej strony pierwszy raz przystepuje od tego poziomu, z drugiej niby poprawiam ten przedmiot) sprawa dość błaha aczkolwiek nie wiem co wpisac :)

Odnośnik do komentarza

Czy ktoś jest w stanie udzielić mi wiążącej odpowiedzi na pytanie, czy decydując się na pisanie matury z danego przedmiotu na poziomie rozszerzonym najpierw pisze podstawową, a potem dostaje arkusz rozszerzonej czy też jest tylko jeden arkusz rozszerzony? Jeśli jest jeden arkusz, a nie ma przeliczników to jak Uczelnie będą porównywać mnie z 70% rozszerzonego polskiego przeciw 100% podstawowego innego kandydata?

Odnośnik do komentarza

Na pewno dostaniesz tylko jeden arkusz (albo pod, albo roz), jak były dwa to za drogo wyszło ;)

W poprzednim sezonie obowiązywała tzw. tabelka Romana, np. zdając 50% na roz dostawałeś automatycznie 57% z pod. Wywołała ona spore kontrowersje i chyba ją wycofano w tym roku, lecz głowy nie dam. Pozostaje Ci jedynie przeszukanie strony CKE.

 

edit:

@Feno

:doh!: racja, dłuuugie wakacje robią swoje... bo maturzystą już nie jestem :>

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...