Pientka Napisano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2008 Pytanie czy warto. Jeśli masz LB zapewne masz podpisaną umowę na jakiś okres, w którym musisz płacić opłatę za LB. Bardzo też możliwe, że zerwanie umowy nie będzie takie proste. Warto powalczyć, aby to skonfigurować bo może się obyć bez inwestycji. A powiedz mi na jakim urządzeniu ci to nie działa, bo lekko się pogubiłem Cytuj Odnośnik do komentarza
Kamtek Napisano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2008 Pytanie czy warto. Jeśli masz LB zapewne masz podpisaną umowę na jakiś okres, w którym musisz płacić opłatę za LB. Bardzo też możliwe, że zerwanie umowy nie będzie takie proste. Proste, acz nieco kosztowne. Cytuj Odnośnik do komentarza
Pientka Napisano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2008 Dlatego sugeruje wykorzystać już posiadaną infrastrukturę Cytuj Odnośnik do komentarza
Guli Napisano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2008 Tak jak pisałem - przy włączonym WEP działa blaszak i lapek ojca (adapter wifi usb), a nie działa net na moim lapku. Przy WPA: działa blaszak i mój laptop, a nie działa laptop taty. Cytuj Odnośnik do komentarza
Pientka Napisano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2008 Okaj więc raczej WPA nie przeskoczysz na lapku ojca, bo adapter z tepsy nie obsługuje go. Proponuję sprawdzić czy aby na pewno lapek ten nie ma wbudowanej karty bezprzewodowej - rozwiązałoby to cały problem. A 90% lapków takową kartę ma. Jeśli nie to pogrzeb za tą swoją kartą i sterownikami, bo WEP jest standardem od hoho i musi to działać, tylko zapewno coś nie bangla Cytuj Odnośnik do komentarza
Guli Napisano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2008 A widzisz, drugi lapek ma taką kartę, śmigamy teraz na WPA i jest okej. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza
Misiek Napisano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2008 Próbowałem już na jednym forum uzyskać pomoc, teraz spróbuję jeszcze tutaj. Sprawa wygląda tak: Zmieniłem Neo z 1MB na 2MB i mam problem z brakiem synchronizacji routera (Pentagram Cerberus P-6331-4A). Przywróciłem nawet ustawienia na domyślne, ponownie wprowadziłem login i hasło, ale dalej nic nie pomaga Na modemie ZTE ZXDSL 852 mam normalnie Internet, więc z linią jest wszystko w porządku. Nawet byli panowie z TP i stwierdzili, że wszystko jest OK. Generalnie przy takich ustawieniach ADSL tak sprawa wygląda: ADSL2+ i ANNEX A, ADSL2+ i ANNEX A/L, ADSL2+ i ANNEX A/VJ/L/M i dioda jak mrugała, tak mruga dalej. Zatrzymuje się na chwilę jakby chciał złapać synchronizację ale nic z tego nie wynika. ADSL2 i ANNEX A, ADSL2 i ANNEX A/L - złapał synchronizację na jakiś czas, Internet działał, a potem dioda zaczęła dalej mrugać i tak co jakiś czas się powtarza. Łapie synchronizację, jest net przez jakiś czas, a potem zaczyna znowu mrugać. Jakie jest prawdopodobieństwo, że padł modem? Na Neo 1MB z tym routerem nie miałem z Internetem żadnych problemów... Parametry linii, kiedy udało się złapać na chwilę synchronizację Zakładka Interface Setup -> Internet Cytuj Odnośnik do komentarza
Pientka Napisano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2008 Problemem w tym wypadku nie jest modem/router a słaba linia (poziom szumu/zakłóceń na linii). Zazwyczaj wynika to z zbyt dużej odległości od centrali. Co możesz zrobić: 1. sprawdź kabel od routera do gniazdka (nie przedłużki gniazdka, ale TePsowskiego gniazdka), jeśli ma więcej niż 7 metrów skróć. 2. sprawdź statystyki linii (cześć routerów ma taką opcję - statystyki ADSL), spróbuj działania na modemie od tepsy (co ciekawe one działają nawet na bardzo słabej linii). 3. dzwoń na 0800102102, aby zmierzyli ci poziom zakłóceń. Mogą to zrobić podczas rozmowy. Jeśli lipa, albo nie będzie synchro każ wysłać montera celem sprawdzenia linii i ewentualnie poprawy jej jakości, sprawdzenia możliwości przepięcia na inną centralę. 4. następnie zadzwoń na 9393 i poproś o wymianę gniazdka - usługa darmowa, a może ten monter poprawi ci kable w domu/mieszkaniu. Często są w domach różne "instalacje". Jeśli powyższe czynności zawiodą i monter z 0800102102 stwierdzi, że też lipa to pozostaje migracja na 1MB. Ból, ale takie jest życie, że trzeba być w określonej odległości od centrali by szybki net działał. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza
Misiek Napisano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2008 Ad 1) Kabel ma ok. 5m Ad 2) Powiedz mi co powinno się znaleźć w statystykach ADSL. Jakieś statystyki wkleiłem wyżej. Jak już napisałem wyżej na modemie od TP wszystko działa. Ad 3) Monterzy byli o czym też napisałem wyżej i stwierdzili, że z linią jest wszystko ok (bo zgłaszałem usterkę). Nawet później ktoś zadzwonił z TP, że usterka, której niby nie stwierdzili panowie z TP, została usunięta Ad 4) Gniazdko, o ile mnie pamięć nie myli miałem już wymieniane przy zakładaniu Neo 1MB, ale jeszcze ewentualnie spróbuję zadzwonić. Cytuj Odnośnik do komentarza
Pientka Napisano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2008 To dzwoń po parametry linii: tłumienie sygnału. Jeśli podadzą, że jest ok to znaczy, że masz coś skiepszczone. Jeśli powiedzą, że słabe to ciśnij temat. Cytuj Odnośnik do komentarza
Misiek Napisano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2008 W końcu udało mi się dodzwonić na 0800102102 i gość mi powiedział, że parametry linii mam bardzo dobre. Sprawdzał ją także pod kontem obciążenia, a przynajmniej tak powiedział (sprawdzić prawdziwości jego słów nie mam jak ). Stwierdził, że brak synchronizacji miałbym także na ich modemie jeśliby było coś nie tak z linią. Jak z czystej ciekawości zapytałem jak z możliwościami mojej linii na 6MB to powiedział, że tu mogłyby być jakieś problemy. Także muszę komuś podrzucić routerek do sprawdzenia chyba, bo innych pomysłów nie mam :( Cytuj Odnośnik do komentarza
Pientka Napisano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2009 Może wynikać do ze złej konfiguracji routera. Dziwi mnie bardzo, że masz tam opcje ADSL2, których w moim odczuciu w Polsce póki co nie używamy, warto więc poszukać jeszcze na necie jakiejś konfiguracji dla tego urządzenia Opcja uszkodzonego routera też wchodzi w grę. PS. Szkoda, że nie zapisałeś sobie wartości jakie on podał. W sensie jaki masz poziom tłumienia itp. Bo wnioski osób pracujących na tpline nie zawsze są słuszne Cytuj Odnośnik do komentarza
Misiek Napisano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2009 Może wynikać do ze złej konfiguracji routera. Dziwi mnie bardzo, że masz tam opcje ADSL2, których w moim odczuciu w Polsce póki co nie używamy, warto więc poszukać jeszcze na necie jakiejś konfiguracji dla tego urządzenia Opcja uszkodzonego routera też wchodzi w grę. PS. Szkoda, że nie zapisałeś sobie wartości jakie on podał. W sensie jaki masz poziom tłumienia itp. Bo wnioski osób pracujących na tpline nie zawsze są słuszne Ale on mi nie podał, tylko powiedział, że parametry linii mam dobre Opcje ADSL2 mam ustawioną, bo tylko na takiej na moment miałem net, zobacz, że w różnych innych konfiguracjach nawet na chwile synchro nie było... Cytuj Odnośnik do komentarza
Dix__ Napisano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2009 Może warto apdejtnąć oprogramowanie w tym routerze? VPI i VCI masz prawidłowo ustawione? Powinno być "0" i "35" Cytuj Odnośnik do komentarza
Misiek Napisano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2009 Może warto apdejtnąć oprogramowanie w tym routerze? VPI i VCI masz prawidłowo ustawione?Powinno być "0" i "35" Zakładka Interface Setup -> Internet Właśnie problem w tym, że nowszego oprogramowania nie widzę :( Cytuj Odnośnik do komentarza
Dix__ Napisano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2009 A to widziałeś: LINK ? Cytuj Odnośnik do komentarza
Misiek Napisano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2009 Naturalnie, też próbowałem z taką konfiguracją i kupa :( Cytuj Odnośnik do komentarza
Pientka Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 To pozostaje pożyczyć modem/router od kogoś i przetestować. Na pewno jest to Annex A i nie masz mikrofiltra przed routerem? Cytuj Odnośnik do komentarza
Misiek Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 Słuchaj o takich podstawach jak mikrofiltr to ja wiem Nie pracowałeś kiedyś przypadkiem na infolinii tp, bo oni za każdym razem jak dzwonię o mikrofiltr mnie pytają Przecież nawet pisałem, że na 1Mb było ok, więc nagle się mikrofiltr nie przepiął Co do Annex A wystarczy spojrzeć w podawane ustawienia (kiedy sam Annex A nic nie zmieniał, zacząłem kombinacje z resztą, ale zawsze wybierałem ustawienia gdzie był Annex A) albo podawany przeze mnie screen z parametrami łącza, kiedy udało mi się złapać synchronizację. Cytuj Odnośnik do komentarza
Pientka Napisano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 Kiedyś pracowałem Stąd wiem, że 10% beznadziejnych przypadków ma banalne rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.