Fikander Napisano 14 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2007 Psze państwa, w dniu dzisiejszym nastąpiło otwarcie ofert na obsługę pociągów regionalnych w województwie kujawsko-pomorskim. W części B, dotyczącej obsługi SKM Toruń Wschodni - Bydgoszcz Główna, przetarg wygrały PKP PR. W części C, dotyczącej obsługi pozostałych pociągów prowadzonych trakcją elektryczną, przetarg wygrały PKP PR. Natomiast w części A, dotyczącej obsługi pociągów prowadzonych trakcją spalinową, przetarg wygrały spółki PCC Rail i Arriva. Oznacza to (przy założeniu prawidłowości procedury przetargowej) koniec monopolu PKP i spółek z nich wydzielonych na pociągi pasażerskie w Polsce. Cytuj Odnośnik do komentarza
defique Napisano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2007 Ja czytałem, że jeszcze decyzji nie podjęli ale zapewne wiesz lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza
m0ke Napisano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2007 Nareszcie !! Tylko znając beton PKP wkońcu dasie i wszystko wróci do normy. Jak nie samo PKP czegoś nie zrobi to pomoże im UTK Swoja droga. Jesli PCC Arriva wygralo to oni beda jezdzic swoim taborem ? Tymi szynobusami co to je z Danii sprowadzaja. Czy dostana Pesobusy ? I jak sie maja do tego sklady np. SU45+Bochun ? Najlepiej niech dadza Gagar lub Ludmiłe Cytuj Odnośnik do komentarza
Fikander Napisano 15 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2007 Mają dostać w dzierżawę/użyczenie wszystkie kujpomskie SA106, sztuk 13, i uzupełnić to własnym taborem (najprawdopodobniej używane SZT zza zachodniej granicy ;]) Cytuj Odnośnik do komentarza
krzysfiol Napisano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2007 Mam pytanie. Ile wynosi dopłata za przewóz roweru? Cytuj Odnośnik do komentarza
Fikander Napisano 17 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2007 niezależnie od odległości: PKP PR chyba 4,50, coś w tym rejonie w każdym razie PKP Intercity 9,00 Koleje Mazowieckie sezon 0,00 nie-sezon chyba 3,00 rower przewozisz bądź w wagonie rowerowym, bądź w ostatnim przedsionku ostatniego wagonu Cytuj Odnośnik do komentarza
Brudinho Napisano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2007 Hmm mam pytanie czy w PKP do zniżki mógłby uprawnić mnie index Jeśli nie posiadam legitymacji (zgubiłem sic ) Dodam że w indexie znajdował by się wpis z tegoż dnia w którym bym korzystał z przejazdu Cytuj Odnośnik do komentarza
Henkel Napisano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2007 Hmm mam pytanie czy w PKP do zniżki mógłby uprawnić mnie index Jeśli nie posiadam legitymacji (zgubiłem sic ) Dodam że w indexie znajdował by się wpis z tegoż dnia w którym bym korzystał z przejazdu Nie. Wedlug przepisow do przejazdow ulgowych upowaznia tylko wazna legitymacja studencka. Cytuj Odnośnik do komentarza
rahim Napisano 4 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2007 Czy można gdzieś znaleźć rozkład pociągów także i towarowych? Konkretnie chodzi mi o stację Tychy. Cytuj Odnośnik do komentarza
Fikander Napisano 4 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2007 Generalnie bez znajomości w PKP jest to trudne bądź niemożliwe. Zresztą rozkład jazdy towarów najczęściej służy tylko policzeniu opóźnienia. Dobrze jest, jeśli pociąg kursuje w te dni, w które powinien ;] Cytuj Odnośnik do komentarza
rahim Napisano 4 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2007 Kurde, w takim razie zastanawia mnie skąd ludzie mają takie rozkłady Jestem w trakcie tworzenia stacji Tychy dla świetnego symulatora "Kolejarz", no i przydałyby się te dane, a jak pewnie doskonale wiesz, tam też są towarowe składy Niektórzy pewnie wymyślają, ale np. tutaj jest rozkład z Jeleniej Góry... Cytuj Odnośnik do komentarza
Kamtek Napisano 6 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2007 Świeże elewacje, nowe posadzki, wyremontowane perony i przejścia podziemne - tak w 2012 roku wyglądać ma wrocławski Dworzec Główny. Już w przyszłym roku za kilkadziesiąt milionów złotych PKP zamierza rozpocząć jego modernizację. Teresa Kalisz, dyrektor projektu: - Decyzja o modernizacji dworca zapadła już dwa lata temu. Euro 2012 dało nam możliwość pozyskania środków unijnych na tę inwestycję. Przekształcimy więc dworzec w nowoczesne centrum obsługi pasażerów, przebudujemy wiaty peronowe, przejścia podziemne, a przede wszystkim hol główny. Kilka miesięcy potrwa ustalenie zakresu prac. Dlatego na razie nie wiadomo, ile będzie kosztowała modernizacja. - To jakieś kilkadziesiąt milionów złotych, bo dworzec we Wrocławiu, choć piękny, wymaga generalnego remontu - mówi Michał Wrzosek, rzecznik zarządu PKP S.A. Najpierw zostanie rozpisany konkurs na projekt rewitalizacji. Ale PKP chce, by już pod koniec przyszłego roku ruszyły prace budowlane. - Zakończą się najpóźniej na początku 2012 roku. Chcemy, by w całości sfinansowała je Unia Europejska. Minister transportu zaakceptował już nasz wniosek o przyznanie środków. Teraz czekamy na wpisanie inwestycji na listę projektów kluczowych dla programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko - mówi koordynatorka projektu. - Wszystkie prace konsultowane będą z konserwatorem zabytków. W samej bryle dworca nic nie będziemy zmieniać. Elementy nowoczesności wprowadzimy jedynie do wystroju wnętrza - mówi dyrektor Kalisz. Z dworca zniknąć mają bezdomni. Michał Wrzosek: - Opracujemy nowy system monitoringu. Po remoncie łatwiej będzie utrzymać czystość i porządek. W ciągu kilku lat mamy mieć również szybkie połączenie kolejowe do Warszawy. Podróż do stolicy przez Poznań trwać ma zaledwie trzy i pół godziny. Dziś InterCity pokonuje tę trasę około pięciu godzin. - Wymienione zostaną tory, by pociągi mogły nimi kursować z prędkością do 160 km/h, a niektóre nawet 200 km/h - zapowiada Krzysztof Łańcucki, rzecznik Polskich Linii Kolejowych. Najpierw, bo do 2012 roku, zmodernizowana zostanie trasa Poznań - Warszawa. Prace są już zaawansowane. Przebudowy wymaga jeszcze 123 km trasy. Nieco dłużej, bo do 2014 roku poczekamy na zakończenie prac przy odcinku Wrocław - Poznań. Teraz przejazd tą trasą zajmuje dwie godziny, po remoncie będzie o połowę krótszy. - Inwestycje te planowane były od lat i nie mają związku z Euro 2012. Być może ze względu na mistrzostwa uda się jednak przyspieszyć termin ich zakończenia - mówi Łańcucki. Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław Aż chce się powiedzieć: "Nareszcie!", bo wrocławski dworzec numer jeden w mieście do najprzyjemniejszych miejsc w ostatnich latach nie należał. Cytuj Odnośnik do komentarza
Rothman Napisano 6 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2007 No i bardzo dobrze. Chociaż uważam, że w porównaniu do innych miast we Wrocławiu i tak ten dworzec prezentuje się nie najgorzej Cytuj Odnośnik do komentarza
Johniss Napisano 6 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2007 jest jakas mozliwosc sprawdzenia w internecie (na pkp.pl tego nie ma) z ktorego peronu odjezdza dany pociag? mam krotka przesiadke w zupelnie obcym dla mnie miescie i boje sie, ze w ferworze szukania docelowej osobowki w koncu nie zdaze Cytuj Odnośnik do komentarza
Fikander Napisano 6 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2007 jest jakas mozliwosc sprawdzenia w internecie (na pkp.pl tego nie ma) z ktorego peronu odjezdza dany pociag? mam krotka przesiadke w zupelnie obcym dla mnie miescie i boje sie, ze w ferworze szukania docelowej osobowki w koncu nie zdaze w jakim mieście? Cytuj Odnośnik do komentarza
Johniss Napisano 6 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2007 gdynia glowna osob. Cytuj Odnośnik do komentarza
Fikander Napisano 6 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2007 a to Ci w tej chwili nie pomogę, choć jeśli podasz mi, o jaki konkretnie pociąg chodzi, to może uda mi się ustalić Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość Profesor Napisano 11 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2007 PKP likwiduje ostatni płocki pociąg - "Koziołka". Od grudnia będziemy największym w Polsce miastem, do którego nie dojeżdża żaden pociąg pasażerski. Już w obowiązującym od 1 czerwca rozkładzie "Koziołek" został okrojony o dwa kursy: sobotni z Poznania do Płocka i niedzielny z Płocka do Poznania. Dalej będzie już tylko gorzej. Nadzorujące pociąg PKP Przewozy Regionalne potwierdzają: - W rozkładzie jazdy, który ma obowiązywać od grudnia 2007, nie ma pociągu relacji Płock-Poznań - przyznaje Piotr Olszewski z biura prasowego firmy. Powodem jest niska frekwencja. Z badań przeprowadzonych przez PKP wynika, że "Koziołkiem" średnio podróżuje 35 osób (na 212 miejsc w pociągu). To znacznie poniżej poziomu opłacalności. [LINK] No, ojp, no. Cytuj Odnośnik do komentarza
Leon Napisano 12 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2007 A tak z czystej ciekawości ... Jaki jest "poziom opłacalności" linii ? Tzn ile osób musi wieźć pociąg co by się to opłaciło ? Cytuj Odnośnik do komentarza
kubasa Napisano 17 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2007 Czy orientujecie się czy w Pradze obowiazuję 37% zniżka dla osób >26 lat w pociągach Eurocity? Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.