Nigel Napisano 4 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2021 Potrzebuję pilnej porady w sprawie opon. Muszę kupić nowe na teraz: 225/55 R18. Co polecacie? Cytuj Odnośnik do komentarza
Scorpio Napisano 4 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2021 Cokolwiek z wyższej półki. Muszą być nowki? Ja bym popatrzył na olx w okolicy na opony w tym rozmiarze i coś wziął, przy okazji sprawdzając opinie w Internecie. Jedyne czego nie polecam to Nokiany. Cytuj Odnośnik do komentarza
Reaper Napisano 5 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 15 hours ago, Scorpio said: Jedyne czego nie polecam to Nokiany. Gdy kupowalem opony jakies 3 lata temu, to Nokiany mi zostaly wlasnie polecone jako top opon Z tego co pamietam, to Ty narzekales w nich na halas i dlatego nie polecasz? Cytuj Odnośnik do komentarza
tio Napisano 5 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 Prawdę mówiąc nie wiem jak zawodowym kierowcą trzeba być by umieć ocenić jakość opon. Nawet jeśli w jednym sezonie jeździłbym jedną marką a w kolejnym inną to nie wiem czy umiałbym to porównać w stylu; tamte były cichsze a te lepiej hamują. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza
Bebok Napisano 5 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 @Nigel co to za samochód, jaki roczny przebieg i jaka jest jego charakterystyka (miasto/trasy, itd.)? Nie jestem zwolennikiem kupowania używanych opon z kilku powodów. Na osiągi opony wpływ ma nie tylko jej jakość, ale też czas, jaki upłynął od produkcji. Im guma jest starsza, tym mniej elastyczna i bardziej podatna na uszkodzenia. Moim zdaniem lepiej kupić nową oponę średniej czy nawet budżetowej marki (nie mówię o chińczykach) niż np. 2-3 letnią oponę segmentu "premium". W przypadku letniej opony IMHO trzeba się kierować kilkoma czynnikami - odpornością na akwaplanację i generalną przewidywalnością zachowania na mokrym asfalcie (bo to najniebezpieczniejsza sytuacja w lecie), trwałością (odporność na ścieranie determinuje jak dużo bieżnika zostanie Ci po 5, 10 czy 20 tys. km, a to bezpośrednio przekłada się na odporność opony na akwaplaning) i - jeżeli to dla Ciebie ważne - oporami toczenia i poziomem hałasu. W przypadku przyczepności na suchej nawierzchni musiałbyś doprowadzać samochód i opony do warunków granicznych by poczuć różnicę. @tio jeżeli zmieniasz opony co 3-4 lata i nie masz w tym czasie do czynienia z podobnymi samochodami na oponach innej marki, to faktycznie różnica, jaką poczuje przeciętny kierowca jest iluzoryczna, w zasadzie w formie efektu placebo. Natomiast różnice między oponami potrafią być kolosalne. Dawno, dawno temu pracowałem w wypożyczalni samochodów i np. zimą ten sam samochód na oponach Dębicy czy Continentala jechał w zasadzie jak po sznurku, a np. na Fuldach był wybitnie trudny do opanowania. I nie było to wyłącznie odczucie, bo potwierdzał to nieustannie interweniujący ESP. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza
tio Napisano 5 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 Dlatego mówię, że różnice odczują zawodowcy:) Cytuj Odnośnik do komentarza
Scorpio Napisano 5 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 Godzinę temu, Reaper napisał: Gdy kupowalem opony jakies 3 lata temu, to Nokiany mi zostaly wlasnie polecone jako top opon Z tego co pamietam, to Ty narzekales w nich na halas i dlatego nie polecasz? Tak, kilka lat temu byly mocno polecane porownujac cene do jakosci. Kupowalem je w 2015 do starej trojki (lato i zima), to mialy naprawde dobre recenzje. Ale halasowaly okropnie. Kilka lat pozniej, u wulkanizatora, dowiedzialem sie, ze te opony sa produkowane od jakiegos czasu w Rosji i ich jakosc bardzo spadla. Niestety, w spadku z nowym autem, znowu trafilem na letnie, roczne Nokiany Zimowki kupilem juz Dunlopa. Cytuj Odnośnik do komentarza
Nigel Napisano 5 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 3 godziny temu, Bebok napisał: @Nigel co to za samochód, jaki roczny przebieg i jaka jest jego charakterystyka (miasto/trasy, itd.)? Outlander Disel 2.0 Głównie miasto, i trasy podmiejskie, plus wypady weekendowe do 100 km czy tam nad morze 200 km w jedną stronę. A co do wymagań to nie mam jakiś szczególnych - byle nie kupić totalnego paździerza. Cytuj Odnośnik do komentarza
Bebok Napisano 5 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 35 minut temu, Nigel napisał: Outlander Disel 2.0 Głównie miasto, i trasy podmiejskie, plus wypady weekendowe do 100 km czy tam nad morze 200 km w jedną stronę. A co do wymagań to nie mam jakiś szczególnych - byle nie kupić totalnego paździerza. Jeździsz zimą w góry? Wkurzają Cię sezonowe wymiany? Pytam, bo możesz pójść w Michelin Crossclimate, czyli nowoczesną oponę całoroczną. Cytuj Odnośnik do komentarza
Nigel Napisano 5 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 24 minuty temu, Bebok napisał: Jeździsz zimą w góry? Wkurzają Cię sezonowe wymiany? Pytam, bo możesz pójść w Michelin Crossclimate, czyli nowoczesną oponę całoroczną. Być może wybiorę się na ferie zimowe w góry. Szczerze to nawet zastanawiałem się nad całoroczną oponą. Tylko, że ostatnio musiałem kupić też nowe zimówki i chyba teraz nie ma sensu iść w całoroczne. Wolałbym dać troszkę mniej kasy niż 2700 w okresie wakacyjnym. Cytuj Odnośnik do komentarza
SZk Napisano 5 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 Na szybko po ofertach aktualnych netowych - Uniroyale z klasy sredniej (ok. 420 zl za sztuke) albo Vredesteiny z wyzszej (ok. 470 za sztuke). Reszta troche za duze pieniadze moim zdaniem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Nigel Napisano 5 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 No i właśnie Uniroyale zamówiłem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Bebok Napisano 5 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 Będziesz zadowolony, ale krótko Cytuj Odnośnik do komentarza
SZk Napisano 5 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 No na wieksze auto z wiekszym silnikiem ja tez bym bral Vredesteiny. Cytuj Odnośnik do komentarza
Bebok Napisano 5 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 Tu raczej chodzi o to, że świetne właściwości opon Uniroyal na mokrym asfalcie mają swoją cenę. One są robione z dość miękkiej mieszanki, która na chłodniejszym, mokrym asfalcie daje lepszą przyczepność, ale też skutkuje mniejszą trwałością i większymi oporami toczenia. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza
SZk Napisano 6 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2021 Ja raczej bym zwracal uwage na rys bieznika, bardziej regularny lepiej sie sprawdza przy wyzszej klasy autach. Cytuj Odnośnik do komentarza
me_who Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 Być może (duże może ) będę samochodem we Francji przez ~2 dni. Przejrzałem na szybko co tam jest wymagane i mam dwa pytania: - zapasowy zestaw żarówek W moim aucie są żarówki LEDowe czy to znaczy, że mam kupić komplet zapasowych żarówek LED za grube monety? Czy mogę kupić zwyczajne żarówki za pinsiont groszy, tylko żeby były i pasowały? - zestaw antywłamaniowy Co podpada pod to? Zwykła blokada na kierownicę co się kiedyś w maluchach zakładało czy znowu jakieś zbajerowane urządzenia kosztujące fortunę? Byłbym wdzięczny za info, najlepiej kogoś, kto śmigał przez Francję. A może w PZMOT mi udzielą odpowiedzi? Cytuj Odnośnik do komentarza
Misiek Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 2 godziny temu, me_who napisał: Być może (duże może ) będę samochodem we Francji przez ~2 dni. Przejrzałem na szybko co tam jest wymagane i mam dwa pytania: - zapasowy zestaw żarówek W moim aucie są żarówki LEDowe czy to znaczy, że mam kupić komplet zapasowych żarówek LED za grube monety? Czy mogę kupić zwyczajne żarówki za pinsiont groszy, tylko żeby były i pasowały? - zestaw antywłamaniowy Co podpada pod to? Zwykła blokada na kierownicę co się kiedyś w maluchach zakładało czy znowu jakieś zbajerowane urządzenia kosztujące fortunę? Byłbym wdzięczny za info, najlepiej kogoś, kto śmigał przez Francję. A może w PZMOT mi udzielą odpowiedzi? https://rankomat.pl/samochod/francja-samochodem https://www.nalepkaekologiczna.pl/jadac-do-francji/ https://www.esky.pl/porady-dla-podroznych/samochody/przepisy-drogowe/przepisy-drogowe-we-francji https://www.camprest.com/pl/przepisy-ruchu-drogowego/Francja/ Na tych 4 stronach nic nie widzę o zestawie antywłamaniowym (jedynie na mubi widziałem o tym info: https://mubi.pl/poradniki/francja-poradnik-dla-kierowcy/) Natomiast z kolei widzę info o alkomacie, ale z linków, które wrzuciłem: Cytat Obowiązkowo alkomat chemiczny lub elektroniczny od 1 lipca 2012 na wyposażeniu każdego samochodu. Jednak 1 marca 2013 Rząd Francji przyjął ustawę zakazującą karania kierowców mandatami za brak alkomatu na wyposażeniu pojazdu, ale nadal jest zalecane jego posiadanie. No i na koniec: Cytat Warto jednak wiedzieć, że Francja podpisała Konwencję Wiedeńską o ruchu drogowym. Jeden z zapisów tego traktatu mówi o tym, że drogówka nie ma prawa karać zagranicznych kierowców za brak wyposażenia wynikającego z prawa drogowego obowiązującego w danym państwie, jeśli samochód wyposażony jest zgodnie z wymogami kraju, w którym został zarejestrowany. Oznacza to, że polskie auto może swobodnie poruszać się po Francji zaopatrzone w trójkąt i gaśnicę, tj. przedmioty, których wymagają polskie przepisy. Konwencję ratyfikowały też Niemcy, które trzeba przejechać, aby dostać się do Francji. Może faktycznie zasięgnięcie info w PZMOT może być dobrym pomysłem Zwłaszcza jeśli chodzi o ten ostatni cytat 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
T-m Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 Jak mają podpisaną konwencję wiedeńską, to kładziesz lachę na to, co oni sobie tam chcą. Nie, nie musisz mieć zapasowych LEDów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
me_who Napisano 23 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 @Misiek @T-m Z alkomatów się wycofali na koniec 2019. To prawo i tak było martwe, bo ceny jednorazówek skoczyły tak bardzo, że stało się to problematyczne dla samych Francuzów, a do tego turyści mieli przechlapane, bo alkomaty jakie ze sobą przywozili były nieuznawane xD Także było tak, że alkomat był wymagany, ale za jego brak nie było żadnej kary. W PZMot absolutnie nic nie wiedzieli. Ani w kaliskim oddziale, ani na infolinii, ani w PZMot Travel. O zabezpieczeniu antywłamaniowym widziałem na każdej stronie z Francją, nie wiem jak Ty trafiłeś na te bez tego Ale faktem jest, że na niemieckim ADAC też nic nie ma o tym (jest o alkomatach z kolei), na brytyjskim RAC też ani słowa (tam za to jest o jakiś nakładkach na reflektory, ale to pewnie dlatego, że mają odwrotnie światła i bez nich walą po oczach jak jadą po Kontynencie). Ta Konwencja Wiedeńska to by była luksja Tylko się dogadaj później z takim Ludovikiem Cruchot jak cię złapie Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.