Skocz do zawartości

Kącik egzaminacyjny


adamus

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 tygodni później...

No jak tam po maturach z CKE? Ja zdawałem polski podstawę, angielski rozszerzony i geografię rozszerzoną. Co do polskiego to jakoś nigdy nie byłem zafascynowany poezją, ale wybrałem 1 temat wypracowania i myślę, że arkusz napisałem w miarę swoich możliwości (czyli ok. 50%). Angielski sprawdzałem sobie z odpowiedziami i wychodzi minimum 80% (strasznie pogmatwany listening, w gramatyce i readingu wieeeeeeeeeeellle niezrozumiałych dla trzecioklasisty słów). Dzisiejsza geografia jakoś mnie nie zaskoczyła: jest dobrze :).

Odnośnik do komentarza
readingu wieeeeeeeeeeellle niezrozumiałych dla trzecioklasisty słów

Ja bym nie był zdziwiony, zawsze byłem zaskakiwany, zajrzałem za siebie lata wstecz i z roku na rok wychodziła, że coraz to trudniejsza matura z angielskiego rozsz., w 2008 nieco zastopowali. Ogólnie to trzeba do rozszerzonej mnóstwa słówek się uczyć, ja miałem nawet własny zeszyt ze słówkami ;). Tam naprawdę w readingu jest ciężko. Jak ktoś będzie miał linka to niech zarzuci, jestem aż ciekaw angielskiego i matmy ;)

Odnośnik do komentarza
readingu wieeeeeeeeeeellle niezrozumiałych dla trzecioklasisty słów

Ja bym nie był zdziwiony, zawsze byłem zaskakiwany, zajrzałem za siebie lata wstecz i z roku na rok wychodziła, że coraz to trudniejsza matura z angielskiego rozsz., w 2008 nieco zastopowali. Ogólnie to trzeba do rozszerzonej mnóstwa słówek się uczyć, ja miałem nawet własny zeszyt ze słówkami ;). Tam naprawdę w readingu jest ciężko. Jak ktoś będzie miał linka to niech zarzuci, jestem aż ciekaw angielskiego i matmy ;)

Odpowiedzi z angielskiego i same testy.

Innych przedmiotów (oprócz polskiego) jeszcze nie ma. CKE wymyśliło sobie opublikowanie odpowiedzi... 20 stycznia.

Odnośnik do komentarza

Biorąc pod uwagę, że nic się do tych matur nie uczyłem, to poszło mi nieźle. Myślę, że z polskiego 50% przekrocze, choć nie jestem tego pewien, 2 temat który pisałem nie poszedł mi rewelacyjnie. Angielski podstawowy był banalny, raczej nie ma szans żeby tak prosty był na głównej. W zadaniach zamkniętych nie zrobiłem żadnego błędu. Geografii rozszerzonej obawiałem się najbardziej, ale myślę że zdam ;)

Niedługo trzeba się zacząć mocno uczyć.

Odnośnik do komentarza

Ogólnie matura była dosyć prosta zdawałem (historie, angielski no i polski wszystko podstawa). Na głównej dojdzie mi jeszcze rozszerzony WOS do tego zestawu. Podobno jeśli jest łatwa próbna to trudniejsza główna, mam nadzieję że w tym przypadku będzie inaczej.

Odnośnik do komentarza

Ja pisałem tą listopadową z Operonem. Maturę, którą pisano teraz, w mojej szkole nie organizowano. Szkoda, bo zdecydowałem się na zmianę przedmiotów, z których chcę zdawać i mógłbym się sprawdzić.

 

Zdawałem polski podstawę (w listopadzie średnio 62%), angielski podst (83%) i matmę rozsz, z której wyniku chwalić się nie będę... W maju napiszę oprócz języków rozsz. geografię i podstawowy (albo rozsz?) WOS.

Odnośnik do komentarza

tjaa, u mnie tez nie najgorzej:

- j. polski (pdst.) - 68%

- j. angielski (pdst.) - 100% (swoja droga na 'prawdziwej' maturze pewnie dadza cos trudniejszego)

- matematyka (rozsz.) - 86% (moze bylo by byc wiecej, gdyby nie ostatnie zadanie z figura przestrzenna i katem dwusciennym, 90% piszacych nie mialo jeszcze zaawansowanej geometrii przestrzennej na lekcjach...)

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Otrzymałem właśnie od mojej nauczycielki rozszerzony arkusz z geografii, którą pisałem. W kilku zadaniach mam na prawdę poważne wątpliwości.

 

Zadanie 2. Oblicz średni spadek potoku Pataraczakowskiego od źrółda do miejsca przecięcia z czarnym szlakiem. Wynik podaj w %. Zapisz obliczenia.

Wszystko obliczyłem ładnie pięknie tylko... linijka pomyliła się o 1mm (zamiast 1,9cm wyszło mi 2cm). Dla zabawy każdy z klasy wyjął linijkę i na 20 osób 6 linijek mierzyło 2cm zamiast 1,9cm. I gdzie tu sprawiedliwość?

 

Zadanie 3. Napisz, jakim kolorem oznaczono opisany na mapie szlak turystyczny.

Odpowiedź: żółty, a jak na dłoni widać, że szlak jest koloru pomarańczowego...

 

Zadanie 4. Uczniowie znajdują się w dniu 22 grudnia w odległości około 200 metrów na wschód od przełęczy M. Orłowicza. Chcą zaobserwować moment górowania słońca. Zaznacz godzinę czasu strefowego, o której uczniowie mogą dokonać tej obserwacji.

Odpowiedź: 11:30.

Punkt znajdujący się 200 metrów od przełęczy M. Orłowicza leży dokładnie na 22°30´. I czy należy on już do strefy, w której środkowym jej południk 30° czy jednak jeszcze należy do strefy, której środkowym południkiem jest południk 15°? Od zawsze mnie uczyli, że na wschodzie jest późniejsza godzina, więc kiedy wg strefy 15° południe mamy o 12:00 to wg strefy 30° południe wypada o 13:00.

 

Zadanie 9. Podaj przykład wpływu warunków klimatycznych na zróżnicowanie roślinności górskiej.

Moja odpowiedź: Surowy klimat gór spowodował skarłowacenie niektórych gatunków roślin, np. sosna karłowata. Oczywiście 0 punktów.

 

Zadanie 34. Uzupełnij tabelę, wpisując cechy położenia geopolitycznego Polski i jego konsekwencje.

Położenie Polski: Względem potęg gospodarczo-politycznych Europy.

Cecha położenia: (moja odpowiedź) Pomiędzy RFN a Federacją Rosyjską. (odpowiedź z klucza) Pomiędzy dwiema potęgami gospodarczymi.

Konsekwencje: Korzyści wynikające z tranzytu.

 

Dlaczego w wierszu "cecha położenia" mam przepisywać wiersz "położenie Polski"? Przecież to jest bez sensu...

 

Mam nadzieję, że ktoś ustosunkuje się do moich odpowiedzi :). Liczę także na inne "kwiatki" z innych matur.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc później...

Mam mały problem. Wybrałem sobie na prezentacje maturalną wydawałoby się dość łatwy temat, ale zupełnie nie mam pomysłu na literaturę podmiotu. Temat brzmi : Język sprawozdawców sportowych. Scharakteryzuj go, odwołując się do wybranych relacji z zawodów sportowych.

Ma ktoś jakieś pomysły ? Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Mam mały problem. Wybrałem sobie na prezentacje maturalną wydawałoby się dość łatwy temat, ale zupełnie nie mam pomysłu na literaturę podmiotu. Temat brzmi : Język sprawozdawców sportowych. Scharakteryzuj go, odwołując się do wybranych relacji z zawodów sportowych.

Ma ktoś jakieś pomysły ? Z góry dzięki.

Ja mam język komentatorów i jako literaturę podmiotu dałem linki do filmów z YouTube z komentarzem Szpaka i Zimocha.

Odnośnik do komentarza

Ja to miałem 2 lata temu:) Bardzo prosty i przyjemny temat (100%). Niestety po formacie nie mam już dostępu do tamtych materiałów. Ja wybrałem takie fragmenty jak relacja Zimocha (Panie Turek:P), jakiś tam skok Małysza komentowany przez Szaranowicza i Bramkę Smolarka z Portugalią. Warto zacząć od puszczenia Zimocha- po nim Polonistki w mojej szkole były już w bardzo dobrym nastroju i w sumie ja też byłem pewny dzięki temu, że nie może wyjść źle.. Co do spraw czysto technicznych- ja zrobiłem prezentacje multimedialną gdzie były wypisane co ciekawsze zwroty (pogrupowane w odpowiednie kategorie- np. porównania, rozkazy itp), warto też poświęcić się i spisać cały tekst prezentowanych fragmentów komentarzy i rozdać członkom komisji:) Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza

Zastanawiam się, gdy mam temat językowy (o zapożyczeniach w języku polskim) to czy muszę mieć bibliografię przedmiotu i podmiotu? Na razie mam trzy książki (w sumie słowniki) i artykuł z czasopisma i wrzuciłem to do bibliografii przedmiotu, a co do podmiotu to nie wiem.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...