Skocz do zawartości

GPRO - sezon 5


Rekomendowane odpowiedzi

Jak wygląda zużycie części w na tym torze ?? Bo mam silnik na 75% i nie wiem czy wytrzyma

 

W zeszłym sezonie silnik na 5 poziomie zużył się w 30%.

 

Czy nikt inny nie zbiera informacji? A może nie chcecie dzielić się nimi na forum?

Ja zbieram. Od Sepang GP, w tym sezonie. :P

Odnośnik do komentarza

Mam kilka przemyśleń dotyczących tegorocznego Estoril:

 

Deszcz może padać w 2 i 3 ćwiartce, czyli między 30, a 90 minutą wyścigu. Jeżeli rozumuję dobrze, to ten wyścig będzie trwał nie więcej niż 90 minut, oczywiście jeżeli czas wyścigu bierzemy od najszybszego kierowcy w Elite. A zatem 70 okrążeń mnożymy przez 1:15.000 (taką średnią wziąłem) to wychodzi nam niecałe 87,5 minuty. Tyle ten wyścig trwa w Elite. Kierowca w tej grupie przez 30 minut przejedzie około 24 okrążenia. Zatem deszcz w Elite może zacząć padać najwcześniej na 24 okrążeniu (25-30% szans, więc raczej nie zacznie), a szansa zwiększy się po 48 okrążeniu (szansa na deszcz 45-60% - tu już może coś kapnąć).

 

Teraz aby przeliczyć to na grupę Amateur, bierzemy sobie czasy osiągane przez najlepszego w danej grupie, a są one na tym torze gorsze o jakieś 3-4 sekundy. Zatem czas wyścigu będzie 70*1:18.500, tj. około 90 minut. Deszcz może zacząć padać na 23 i 46 okrążeniu, analogicznie jak w Elite.

 

Moje wyliczenia są obarczone na pewno jakimś zakresem błędu (powiedzmy 2-4 okrążenia), ale tak sobie wyobrażam mechanizm "deszczu" w GPRO. IMO najlepszą taktyką jest tu jazda na 2 pity i modlitwa, aby nie zaczęło padać :)

 

Choć można byłoby pojechać bezpiecznie: pierwszy stint np. 30 okrążeń, drugi w granicach 28, trzeci tak ze 25. Wtedy mamy spore szanse, że zacznie padać zanim skończy się nam paliwo, a jak już zacznie padać to mamy spore szanse, że to paliwo się nam nie skończy przed metą.

 

Oczywiście może wcale nie zacząć padać. Może zacząć padać na 65 okrążeniu, a może też zacząć padać na 25 i przestać na 50. Z pogodą nigdy nic nie wiadomo.

 

Ja pojadę pewnie na ES-ach z pitami na około 25 i 55 okrążeniu. Jak nie zacznie padać, to opony będą w sam raz, a jak zacznie w granicach zdrowego rozsądku, to będę ubezpieczony. Jak wydarzy się coś niespodziewanego, to tylko pozostaje modlitwa :)

Odnośnik do komentarza

Yhm. Normalnie, to pitowałbym mniej więcej 24/48. A przez to prawdopodobieństwo deszczu zaleję na dłuższą jazdę. Nawet, jeśli zacznie padać na 48. kółku, to też OK, bo na 2. pit wezmę paliwa na 22 okrążenia. Zamiast planowanych 245 litrów, wleję znacznie więcej, ale co zrobić.

Odnośnik do komentarza

Co do zużycia na Estoril (w nawiasie level części):

 

Chasis - 15% (5)

Engine - 31% (5)

Front Wing - 19% (7)

Rear Wing - 16% (7)

Underbody - 18% (7)

Sidepods - 13% (6)

Cooling - 10% (6)

GearBox - 23% (6)

Brakes - 27% (7)

Susepnsion - 22% (6)

Electronics - 10% (4)

 

Jest to zużycie z zeszłego sezonu, przy ryzyku ustawionym na 0. No i trzeba pamietać, ze w tym seoznie zwiekszono zużycie części, szczególnie tych na wyzszych levelach.

 

EDIT:

 

Setup na wtorek:

 

550-650-820-200-575-770 - esofty na dwa pity, 80 litrów na start

Odnośnik do komentarza

Chassis lvl (6) 14 %

Engine (7) 32

Front Wing (6) 18

Rear Wing (6) 16

Underbody (6) 18

Sidepods (5) 12

Cooling (5) 9

Gearbox (7) 24

Brakes (8) 29

Suspension (6) 21

Electronics (4) 9

 

ryzyko 20 20 25 10, agr kierowcy - 0 ;)

 

 

Nad taktyką i kwalifikacjami pomyślę trochę później ( czyli pewnie we wtorek tuż przed wyścigiem :kekeke: )

Odnośnik do komentarza
Gość Profesor

Postanowiłem zastosować taktykę Willowa, bo to mądry człowiek jest.

 

510-510-780-320-690-680

 

Q1: 1.20.173 2/20 - 47/727 na razie w rookie, dobry wynik jak na mnie

Q2: 1.23.346 4/18

 

W sumie 3/18 na razie.

 

ESy, paliwo 87-80-80 = 247

 

Już wiem, że popełniłem błąd, bo niestety spalam więcej niż kol. Willow, i może się okazać, że trafi mi się 3. pit na ostatnim okrążeniu :|. Zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Postanowiłem zastosować taktykę Willowa, bo to mądry człowiek jest.

 

510-510-780-320-690-680

 

Q1: 1.20.173 2/20 - 47/727 na razie w rookie, dobry wynik jak na mnie

Q2: 1.23.346 4/18

 

W sumie 3/18 na razie.

 

ESy, paliwo 87-80-80 = 247

 

Już wiem, że popełniłem błąd, bo niestety spalam więcej niż kol. Willow, i może się okazać, że trafi mi się 3. pit na ostatnim okrążeniu :|. Zobaczymy

Przeciez jeszcze masz czas, aby to zmienic :-k

 

edit: Abaddon był szybsiejszy.

Odnośnik do komentarza
Gość Profesor
To dołóż kilka litrów na 2 albo 3 stint. W czym problem?

 

W tym, że w poprzednim sezonie przy takiej samej temperaturze ESy wytrzymywały u mnie na podobnym bolidzie 23 okrążenia, więc zbyt optymistycznie wlałem na pierwszy stint, mierząc w pierwszy pit na 25. okrążeniu.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...