Willow Napisano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2007 A jeśli chodzi o opony, to zużycie na Estoril w zeszłym sezonie softów wyglądało tak: 21%, 17% i na mecie 38%. Zapisałem sobie też coś takiego: "Można było ryzykować efsofty, ale u niektórych nie wystarczyły" Odnośnik do komentarza
Andrew Napisano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2007 Jak wygląda zużycie części w na tym torze ?? Bo mam silnik na 75% i nie wiem czy wytrzyma W zeszłym sezonie silnik na 5 poziomie zużył się w 30%. Czy nikt inny nie zbiera informacji? A może nie chcecie dzielić się nimi na forum? Ja zbieram. Od Sepang GP, w tym sezonie. Odnośnik do komentarza
Willow Napisano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2007 Mam kilka przemyśleń dotyczących tegorocznego Estoril: Deszcz może padać w 2 i 3 ćwiartce, czyli między 30, a 90 minutą wyścigu. Jeżeli rozumuję dobrze, to ten wyścig będzie trwał nie więcej niż 90 minut, oczywiście jeżeli czas wyścigu bierzemy od najszybszego kierowcy w Elite. A zatem 70 okrążeń mnożymy przez 1:15.000 (taką średnią wziąłem) to wychodzi nam niecałe 87,5 minuty. Tyle ten wyścig trwa w Elite. Kierowca w tej grupie przez 30 minut przejedzie około 24 okrążenia. Zatem deszcz w Elite może zacząć padać najwcześniej na 24 okrążeniu (25-30% szans, więc raczej nie zacznie), a szansa zwiększy się po 48 okrążeniu (szansa na deszcz 45-60% - tu już może coś kapnąć). Teraz aby przeliczyć to na grupę Amateur, bierzemy sobie czasy osiągane przez najlepszego w danej grupie, a są one na tym torze gorsze o jakieś 3-4 sekundy. Zatem czas wyścigu będzie 70*1:18.500, tj. około 90 minut. Deszcz może zacząć padać na 23 i 46 okrążeniu, analogicznie jak w Elite. Moje wyliczenia są obarczone na pewno jakimś zakresem błędu (powiedzmy 2-4 okrążenia), ale tak sobie wyobrażam mechanizm "deszczu" w GPRO. IMO najlepszą taktyką jest tu jazda na 2 pity i modlitwa, aby nie zaczęło padać Choć można byłoby pojechać bezpiecznie: pierwszy stint np. 30 okrążeń, drugi w granicach 28, trzeci tak ze 25. Wtedy mamy spore szanse, że zacznie padać zanim skończy się nam paliwo, a jak już zacznie padać to mamy spore szanse, że to paliwo się nam nie skończy przed metą. Oczywiście może wcale nie zacząć padać. Może zacząć padać na 65 okrążeniu, a może też zacząć padać na 25 i przestać na 50. Z pogodą nigdy nic nie wiadomo. Ja pojadę pewnie na ES-ach z pitami na około 25 i 55 okrążeniu. Jak nie zacznie padać, to opony będą w sam raz, a jak zacznie w granicach zdrowego rozsądku, to będę ubezpieczony. Jak wydarzy się coś niespodziewanego, to tylko pozostaje modlitwa Odnośnik do komentarza
Andrew Napisano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2007 Ano. Jadę na 2 pity i biorę paliwa na 55 okrążeń, żeby wystarczyło w razie deszczu. Mam nadzieję, że jak nie zacznie padać do 55. okrążenia (1h15), to w ogóle nie zacznie. Odnośnik do komentarza
Willow Napisano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2007 Andrew, ale bierzesz paliwa tak, abyś pitował ostatni raz na 55 lapie? Odnośnik do komentarza
Andrew Napisano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2007 Yhm. Normalnie, to pitowałbym mniej więcej 24/48. A przez to prawdopodobieństwo deszczu zaleję na dłuższą jazdę. Nawet, jeśli zacznie padać na 48. kółku, to też OK, bo na 2. pit wezmę paliwa na 22 okrążenia. Zamiast planowanych 245 litrów, wleję znacznie więcej, ale co zrobić. Odnośnik do komentarza
Willow Napisano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2007 No to pojechałem: Setup: 465-465-880-125-525-810 ESy Q1: 1:16.307 (1/10 i 3/90) Q2: 1:18.159 (1/10 i 6/84) - paliwa 75 litrów (na około 25 okrążeń). W całym amateur jestem 4/84 Odnośnik do komentarza
Abaddon Napisano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2007 Co do zużycia na Estoril (w nawiasie level części): Chasis - 15% (5) Engine - 31% (5) Front Wing - 19% (7) Rear Wing - 16% (7) Underbody - 18% (7) Sidepods - 13% (6) Cooling - 10% (6) GearBox - 23% (6) Brakes - 27% (7) Susepnsion - 22% (6) Electronics - 10% (4) Jest to zużycie z zeszłego sezonu, przy ryzyku ustawionym na 0. No i trzeba pamietać, ze w tym seoznie zwiekszono zużycie części, szczególnie tych na wyzszych levelach. EDIT: Setup na wtorek: 550-650-820-200-575-770 - esofty na dwa pity, 80 litrów na start Odnośnik do komentarza
Buła Napisano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2007 Chassis lvl (6) 14 % Engine (7) 32 Front Wing (6) 18 Rear Wing (6) 16 Underbody (6) 18 Sidepods (5) 12 Cooling (5) 9 Gearbox (7) 24 Brakes (8) 29 Suspension (6) 21 Electronics (4) 9 ryzyko 20 20 25 10, agr kierowcy - 0 Nad taktyką i kwalifikacjami pomyślę trochę później ( czyli pewnie we wtorek tuż przed wyścigiem ) Odnośnik do komentarza
larry Napisano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2007 moj setup: 500 650 700 400 650 700 Extra Soft 80l. calosc biore 245l (engine 2). oby deszcz nie padal, albo zaczal padac w odpowiednim momencie a co do danych o zuzyciu - gram dopiero od tego sezonu Odnośnik do komentarza
michal85 Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 Q1 : 1:19.106 Q2 : 1:22.338 80 L, ESy Poki co PP Widze, ze z dobrej strony pokazal sie rowniez maregs, ktory poki co jest czwarty, ale wyprzedzil kilku rywali z czolowki. To dobra wiadomosc rowniez dla mnie Odnośnik do komentarza
maregs Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 Nie mam juz nic do stracenia wiec wlozylem troche kasy w samochod i jezdze z duzym ryzykiem. Na awans nie ma juz szans, ale licze na miejsce w top8 Odnośnik do komentarza
martin Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 Na razie 7 miejsce na starcie . Jeśli trafię ze strategią powinienem awansować wyżej, bo pewnie kilka osób ponad mną przejedzie się na deszczu . Odnośnik do komentarza
devil162 Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 czemu na 1 stronie przy moim nicku jest * ?? Odnośnik do komentarza
Gość Profesor Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 Postanowiłem zastosować taktykę Willowa, bo to mądry człowiek jest. 510-510-780-320-690-680 Q1: 1.20.173 2/20 - 47/727 na razie w rookie, dobry wynik jak na mnie Q2: 1.23.346 4/18 W sumie 3/18 na razie. ESy, paliwo 87-80-80 = 247 Już wiem, że popełniłem błąd, bo niestety spalam więcej niż kol. Willow, i może się okazać, że trafi mi się 3. pit na ostatnim okrążeniu :|. Zobaczymy Odnośnik do komentarza
Abaddon Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 To dołóż kilka litrów na 2 albo 3 stint. W czym problem? Odnośnik do komentarza
millo Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 Postanowiłem zastosować taktykę Willowa, bo to mądry człowiek jest. 510-510-780-320-690-680 Q1: 1.20.173 2/20 - 47/727 na razie w rookie, dobry wynik jak na mnie Q2: 1.23.346 4/18 W sumie 3/18 na razie. ESy, paliwo 87-80-80 = 247 Już wiem, że popełniłem błąd, bo niestety spalam więcej niż kol. Willow, i może się okazać, że trafi mi się 3. pit na ostatnim okrążeniu :|. Zobaczymy Przeciez jeszcze masz czas, aby to zmienic edit: Abaddon był szybsiejszy. Odnośnik do komentarza
Gość Profesor Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 To dołóż kilka litrów na 2 albo 3 stint. W czym problem? W tym, że w poprzednim sezonie przy takiej samej temperaturze ESy wytrzymywały u mnie na podobnym bolidzie 23 okrążenia, więc zbyt optymistycznie wlałem na pierwszy stint, mierząc w pierwszy pit na 25. okrążeniu. Odnośnik do komentarza
Abaddon Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 No trzeba było jaśniej precyzować mysli, bo poprzedniego Twojego posta można wywnioskować, ze boisz sie o paliwo,a nie o opony Odnośnik do komentarza
szramek Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 Zmiana zasad, ale tylko na ten sezon: zwiększają liczbę grup w Amatorach, co oznacza że awansują też Ci, którzy zajmą 6 miejsce w Rookie. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi