GyzzBurn Napisano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 No ale żeby to miało jakiś sens, należałoby stwierdzić że w tych w pełni legalnych firmach przewozowych ludzie nie giną. A tak nie jest. Zresztą mnie nawet nie chodzi o jakikolwiek brak kontroli - nie jestem fanem anarchii. Problem jest w tym że w tym kraju mniejsze problemy i stres ma się działając nielegalnie. Ten PolskiBus ma przesrane przez jakieś dziwne zagrywki, a pewnie korzystają na tym ci którzy mają prawo w dupsku. Zupełnie tak jak nad morzem, gdzie skarbówka i sanepid gnębią praworządnych obywateli, a lewizny nie widzą. Czyi wychodzi na to, że standardy i regulacje nie są złe, tylko kliki, które wykorzystując przepisy eliminują z rynku uczciwego przewoźnika, i tu się zgadzam w całej rozciągłości. kapitalizm kompradorski w pełnej krasie - o udziale w rynku decyduje przekupny urzędas, a nie mityczny wolny rynek, który niby mamy od 1989 tak właśnie zbił majątek świeży piekłoszczyk... Cytuj Odnośnik do komentarza
Kinas Napisano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 ktoś odpowie na pytanie, co było argumentem za cofnięciem licencji dla Polskiego Busa ? – W wyniku wprowadzenia przez firmę PolskiBus pięciu dodatkowych połączeń upadły cztery firmy przewozowe, w związku z czym z rozkładów wypadło kilkanaście kursów. W naszej ocenie, ale też jak widać, w ocenie SKO sytuacja pasażerów uległa przez to pogorszeniu. Cieszę się, ze nasze argumenty zostały uznane – mówi Olszak. Nie wie czy ktoś w ogóle się zastanowił i wziął pod uwagę tak argument: Połączenie Warszawa-Lublin było najbardziej dochodowe, każdy woził na tej trasie. Wchodzi Polski Bus z dużo niższą ceną i wycina konkurencję, która traci decydującą o ich przetrwaniu cześć dochodów. Wszystko fajnie, niewidzialna ręka rynku, ALE Polski Bus nie wozi ludzi z Lublina do mniejszych miejscowości przez co ludzi tych ostatnich są odcięci od cywilizacji (pracy, szkoły). Czy tak było w tym wypadku nie wiem, nie znam realiów. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gabe Napisano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 Nie wiadomo też jak z cenami na tej trasie, być może mocno one podchodziły pod dumping :-k Cytuj Odnośnik do komentarza
kacpergawlo Napisano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 Cytowano tu Olszaka, który jest wiceprezesem stowarzyszenia, które zablokowało kurs. Jest on jednocześnie prezesem jednej z tych firm, które rzekomo najbardziej ucierpiały, czyli Contbusa - ów firma jeździ tylko i wyłącznie na trasie Warszawa - Lublin. Tak wyglądają ich busy: http://media.radio.lublin.pl/images/news/82000/00000000081400001.jpga cena jest wyższa bodaj o 2 zł od PolskiegoBusa. Dodatkowo w wyborczej.biz można znaleźć np. takie fragmenty o wysokiej jakości usługach tej firmy: "O Contbusie w Lublinie jest głośno od lat. Choćby za sprawą prób urzędników, by odebrać firmie licencję, bo nie trzymała się rozkładu jazdy. O firmie pisaliśmy też np., gdy do jednego z jej pojazdów nie została wpuszczona niewidoma z psem przewodnikiem." Nie wiem w ogóle jak komuś przychodzi bronienie tego typu dziadów, bo przegrali konkurencję. Nie sądzę też by prowadziło to do całkowitego odcięcia jakiś miejsc od świata, ale też nie można wymagać by z każdej pipidówy jeździły sobie busy co 15 minut (zwłaszcza, że sam codziennie z takowej dojeżdżam). Tu też inne tłumaczenie członka SKO: https://pbs.twimg.com/media/CLjFSI5VEAAyl5Y.png- zaznaczony fragment jest dla mnie skandaliczny, bo oznacza właściwie wyrugowanie jakiejkolwiek konkurencji z rynku, bo zawsze trzeba by się zastanowić czy skandalicznie źle prowadzona firemka przewożąca ludzi starymi, nieklimatyzowanymi busami przypadkiem nie upadnie. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gabe Napisano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 Nie wiem w ogóle jak komuś przychodzi bronienie tego typu dziadów, bo przegrali konkurencję. Nie sądzę też by prowadziło to do całkowitego odcięcia jakiś miejsc od świata, ale też nie można wymagać by z każdej pipidówy jeździły sobie busy co 15 minut (zwłaszcza, że sam codziennie z takowej dojeżdżam). Ale tu nikt ich nie broni, ale z drugiej strony za mało mamy danych, żeby ich osądzić. Jeśli jedynym argumentem przeciw było to, że PolskiBus wykończy konkurencję (ale w uczciwy sposób), to rzeczywiście jest to skandal. Cytuj Odnośnik do komentarza
kacpergawlo Napisano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 Na pewno nikt? Nie rozumiem, więc co niby na celu miały przekomarzanki tio czy Kinasa. Ja to jasno odebrałem jako próba obrony słuszności tej decyzji, albo stworzenie wrażenia, że to wina tych przewoźników, a nie państwa. Cytuj Odnośnik do komentarza
szramek Napisano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 W normalnym kraju jak chcesz wozić ludzi, to wozisz. Jak coś jest nie tak, to... ludzie przestają jeździć. Albo nie - na własną odpowiedzialność. I nikomu nic do tego. Oczywiście jeśli w busie o przebiegu miliona kilometrów odpadnie koło i zginą wszyscy pasażerowie to winni są sami sobie, bo przecież mogli obejrzeć dokładnie pojazd do którego wsiadają. Niestety te lewackie szuje wymyśliły absurdy w postaci licencji i jakichś pieprzonych obowiązkowych przeglądów. Gdyby nie oni kupił bym sobie starego transita z Niemiec pamiętającego jeszcze upadek Muru Berlińskiego założył firmę przewozową i zgodnie z paróweczkową teorią ekonomii za rok miałbym całą flotę pojazdów rozsianą po Europie. Niestety uciska mnie etatystyczny lewiatan :( Nie wierzę, że jako człowiek pochodzący znad morza piszesz takie rzeczy. Przecież co roku jest tu MNÓSTWO dzikich przewoźników, którzy srają na jakiekolwiek licencje, pozwolenia i rozliczenia. U mnie w tamtym roku ludzi woził "wóz" na co dzień używany do przewozu kostki brukowej I jakoś nikt nie zginął. Nie mówiąc o tym, ile punktów gastronomicznych działa bez odbioru Sanepidu. Masowych zatruć też nie ma. No właśnie ja dostrzegam, że na szczęście takich firm-krzaków jest coraz mniej. Na przykład na trasie Gdynia-Władysławowo jeździ już praktycznie tylko PKS i dwie firmy prywatne, a wszyscy dzicy przewoźnicy zniknęli. I dla mnie z perspektywy klienta jest to bardzo dobra wiadomość, bo ja wolę zapłacić złotówkę albo dwie drożej za bilet, ale mieć pewność, że pojazd którym jadę jest jakoś zadbany, przestrzega rozkładu i dojadę na miejsce, a nie że np kierowca mi powie "Tam to pana nie zawiozę bo nie opyla mi się tylko z jedną osobą jechać.". Nie wiem czy były jakieś kontrole ITD, ale ja się bardzo cieszę, że takich Mirków wożących ludzi jakimś starym gruchotem. Cytuj Odnośnik do komentarza
Ingenting Napisano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 Contbus to dziady. Kiedyś wykończyli Polski Express na trasie do Wawy (wygrali głównie prędkością, tzn. jeździli dużo szybciej niż pozwalają przepisy, były o to afery), a potem było duże zamieszanie z ich systemem rezerwacji, który wymagał podania nr. PESEL co jest niezgodne z prawem. Przez długi czas mieli monopol na tej trasie. Cytuj Odnośnik do komentarza
T-m Napisano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2015 polskibus do najnajtańszych nienależy, za jakość się płaci(nie wypominajcie mi przejazdów za 1zł+1zł - to dobra promocja marki), jak ktoś nie był w stanie z nimi konkurować jakością ani ceną no to się zawinął, Ci rzekomo 4ej przewoździcy to jaki procent rynku ? to nawet nie jest promil Ostatnio wracałem z Poznania do Wrocka. PKS (który nie wiedzieć czemu z Poznania do Wrocławia jechał przez Zieloną Górę) kosztował jakieś 65 złotych. Pociąg koło 40 złotych, a PB 21. No jak dla mnie, to chyba raczej należy do najtańszych, a przy zestawieniu Cena/Jakość do najlepszych w tym kraju :-k Cytuj Odnośnik do komentarza
klinsmann Napisano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2015 cena jakosc na pewno, swojego czasu jak szukałem transportu do białegostoku na dzień przed wyjazdem to bus prywaciarza był za połowę ceny, a warunki poza wifi takie same w skali krajowej są pewnie nie do pobicia Cytuj Odnośnik do komentarza
tio Napisano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2015 Jak się ma ponad 1,9 m wzrostu i sześć godzin jazdy to jakość PB znacznie spada. Cytuj Odnośnik do komentarza
GyzzBurn Napisano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 Nie mam już złudzeń. Wracamy do jatki jaka miała miejsce za czasów układu na stołkach: Premier Tusk - Prezydent Kaczyński. Przynajmniej do wyborów, ale wątpię by PiS mógł rzadzić samodzielnie czy też w koalicji z Kukizem lub którąś ze Zjednoczonych Lewic. Niestety wątpie też, że obrotowi z PSL będą poza Sejmem, nawet pod kuriozalnym przywódcem Klenczona-Piechocińskiego. No a Kukiz jedyne co zrobi, to zabierze głosy Korwinowi i znowu w Sejmie będą same partie pseudolewackie. No, ale może znowu "prezydent gdzieś poleci i wszystko się zmieni"... Nędznie to wszystko wygląda, czas migrować do Urugwaju. Cytuj Odnośnik do komentarza
Reaper Napisano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 Pytanie do MT: czy jest możliwość zablokowania proxy urugwajskiego? Cytuj Odnośnik do komentarza
Vami Napisano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 Nie mam już złudzeń. Wracamy do jatki jaka miała miejsce za czasów układu na stołkach: Premier Tusk - Prezydent Kaczyński. Przynajmniej do wyborów, ale wątpię by PiS mógł rzadzić samodzielnie czy też w koalicji z Kukizem lub którąś ze Zjednoczonych Lewic. Niestety wątpie też, że obrotowi z PSL będą poza Sejmem, nawet pod kuriozalnym przywódcem Klenczona-Piechocińskiego. No a Kukiz jedyne co zrobi, to zabierze głosy Korwinowi i znowu w Sejmie będą same partie pseudolewackie. No, ale może znowu "prezydent gdzieś poleci i wszystko się zmieni"... Nędznie to wszystko wygląda, czas migrować do Urugwaju. Do tego kraju, który ubóstwiał radykalnego lewaka-rewolucjonistę jako prezydenta, dopóki ten rok temu bodajże nie przeszedł na emeryturę? Cytuj Odnośnik do komentarza
GyzzBurn Napisano 3 Września 2015 Udostępnij Napisano 3 Września 2015 Tak Vami! do tego lewak-prezydent mi nie przeszkadza, bo nie jest z lewicy kawiorowo-jaguarowej czyli nie jest pseudolewakiem z SLD czy innym Palikotem. Z Polski nie wyjechałem choć tu sami lewacy (większość nawet TW) robią za Prezydentów. Co robić... Po ostatnich transferach PO bardzo mnie ciekawi jakie jeszcze polityczne prostytutki wyladują w rynsztoku tej jaczejki. Po tym jak przygarnęli faszystę Misia Kamińskiego nic mnie już jednak nie zdziwi. Powinni wziąć Kurskiego, Macierewicza, Hofmana, Brudzińskiego i Kaczyńskiego - lemingi i tak nie zauważą. :-] Cytuj Odnośnik do komentarza
jasonx Napisano 7 Września 2015 Udostępnij Napisano 7 Września 2015 Powiem mi ktoś jaka była "poprawna odpowiedź" na pytanie w referendum o finansowanie partii? Jeśli ktoś był za zmianami, to chodziło o obcięcie im funduszy czy podniesienie? Żeby sobie nie dobrali 100 baniek do kieszeni mówiąc, że im społeczeństwo w referendum pozwoliło ;) Cytuj Odnośnik do komentarza
FYM Napisano 7 Września 2015 Udostępnij Napisano 7 Września 2015 Głosując na "tak" było się za pozostawieniem obecnych reguł czyli finansowania partii z budżetu. 7.48% - po takiej frekwencji raczej w tym kraju dłuuuuuugo nie będzie żadnego referendum. Cytuj Odnośnik do komentarza
jasonx Napisano 7 Września 2015 Udostępnij Napisano 7 Września 2015 A głosujac na nie? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza
Gabe Napisano 7 Września 2015 Udostępnij Napisano 7 Września 2015 Głosując na nie było się przeciw. Cytuj Odnośnik do komentarza
jasonx Napisano 7 Września 2015 Udostępnij Napisano 7 Września 2015 Dobra, moze jestem idiota, ale wytlumaczcie mi to łopatologicznie. Glosujac na "tak" jestes za pozostaniem status quo. Glosujac na "nie" jestes za zmianami. Ale zmianami w ktorym kierunku? Bo ja nie potrafie tego zinterpretowac, czy chodzi o obnizenie poziomu dotacji czy podwyzszenie? Bo to dosc znaczaco wplywa na to, co potencjalny glosujacy chcialby zaznaczyc. Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.