Skocz do zawartości

Polityka wewnętrzna


Icon

Rekomendowane odpowiedzi

 

No ale żeby to miało jakiś sens, należałoby stwierdzić że w tych w pełni legalnych firmach przewozowych ludzie nie giną. A tak nie jest.

 

Zresztą mnie nawet nie chodzi o jakikolwiek brak kontroli - nie jestem fanem anarchii. Problem jest w tym że w tym kraju mniejsze problemy i stres ma się działając nielegalnie. Ten PolskiBus ma przesrane przez jakieś dziwne zagrywki, a pewnie korzystają na tym ci którzy mają prawo w dupsku. Zupełnie tak jak nad morzem, gdzie skarbówka i sanepid gnębią praworządnych obywateli, a lewizny nie widzą.

 

Czyi wychodzi na to, że standardy i regulacje nie są złe, tylko kliki, które wykorzystując przepisy eliminują z rynku uczciwego przewoźnika, i tu się zgadzam w całej rozciągłości.

 

kapitalizm kompradorski w pełnej krasie - o udziale w rynku decyduje przekupny urzędas, a nie mityczny wolny rynek, który niby mamy od 1989

 

tak właśnie zbił majątek świeży piekłoszczyk...

Odnośnik do komentarza

 

ktoś odpowie na pytanie, co było argumentem za cofnięciem licencji dla Polskiego Busa ?

– W wyniku wprowadzenia przez firmę PolskiBus pięciu dodatkowych połączeń upadły cztery firmy przewozowe, w związku z czym z rozkładów wypadło kilkanaście kursów. W naszej ocenie, ale też jak widać, w ocenie SKO sytuacja pasażerów uległa przez to pogorszeniu. Cieszę się, ze nasze argumenty zostały uznane – mówi Olszak.

 

 

 

Nie wie czy ktoś w ogóle się zastanowił i wziął pod uwagę tak argument:

 

Połączenie Warszawa-Lublin było najbardziej dochodowe, każdy woził na tej trasie. Wchodzi Polski Bus z dużo niższą ceną i wycina konkurencję, która traci decydującą o ich przetrwaniu cześć dochodów. Wszystko fajnie, niewidzialna ręka rynku, ALE Polski Bus nie wozi ludzi z Lublina do mniejszych miejscowości przez co ludzi tych ostatnich są odcięci od cywilizacji (pracy, szkoły).

 

Czy tak było w tym wypadku nie wiem, nie znam realiów.

Odnośnik do komentarza

Cytowano tu Olszaka, który jest wiceprezesem stowarzyszenia, które zablokowało kurs. Jest on jednocześnie prezesem jednej z tych firm, które rzekomo najbardziej ucierpiały, czyli Contbusa - ów firma jeździ tylko i wyłącznie na trasie Warszawa - Lublin. Tak wyglądają ich busy: http://media.radio.lublin.pl/images/news/82000/00000000081400001.jpga cena jest wyższa bodaj o 2 zł od PolskiegoBusa. Dodatkowo w wyborczej.biz można znaleźć np. takie fragmenty o wysokiej jakości usługach tej firmy: "O Contbusie w Lublinie jest głośno od lat. Choćby za sprawą prób urzędników, by odebrać firmie licencję, bo nie trzymała się rozkładu jazdy. O firmie pisaliśmy też np., gdy do jednego z jej pojazdów nie została wpuszczona niewidoma z psem przewodnikiem."

 

Nie wiem w ogóle jak komuś przychodzi bronienie tego typu dziadów, bo przegrali konkurencję. Nie sądzę też by prowadziło to do całkowitego odcięcia jakiś miejsc od świata, ale też nie można wymagać by z każdej pipidówy jeździły sobie busy co 15 minut (zwłaszcza, że sam codziennie z takowej dojeżdżam).

 

Tu też inne tłumaczenie członka SKO: https://pbs.twimg.com/media/CLjFSI5VEAAyl5Y.png- zaznaczony fragment jest dla mnie skandaliczny, bo oznacza właściwie wyrugowanie jakiejkolwiek konkurencji z rynku, bo zawsze trzeba by się zastanowić czy skandalicznie źle prowadzona firemka przewożąca ludzi starymi, nieklimatyzowanymi busami przypadkiem nie upadnie.

Odnośnik do komentarza

Nie wiem w ogóle jak komuś przychodzi bronienie tego typu dziadów, bo przegrali konkurencję. Nie sądzę też by prowadziło to do całkowitego odcięcia jakiś miejsc od świata, ale też nie można wymagać by z każdej pipidówy jeździły sobie busy co 15 minut (zwłaszcza, że sam codziennie z takowej dojeżdżam).

 

Ale tu nikt ich nie broni, ale z drugiej strony za mało mamy danych, żeby ich osądzić. Jeśli jedynym argumentem przeciw było to, że PolskiBus wykończy konkurencję (ale w uczciwy sposób), to rzeczywiście jest to skandal.

Odnośnik do komentarza

 

 

W normalnym kraju jak chcesz wozić ludzi, to wozisz. Jak coś jest nie tak, to... ludzie przestają jeździć. Albo nie - na własną odpowiedzialność. I nikomu nic do tego.

Oczywiście jeśli w busie o przebiegu miliona kilometrów odpadnie koło i zginą wszyscy pasażerowie to winni są sami sobie, bo przecież mogli obejrzeć dokładnie pojazd do którego wsiadają. Niestety te lewackie szuje wymyśliły absurdy w postaci licencji i jakichś pieprzonych obowiązkowych przeglądów. Gdyby nie oni kupił bym sobie starego transita z Niemiec pamiętającego jeszcze upadek Muru Berlińskiego założył firmę przewozową i zgodnie z paróweczkową teorią ekonomii za rok miałbym całą flotę pojazdów rozsianą po Europie. Niestety uciska mnie etatystyczny lewiatan :(

 

Nie wierzę, że jako człowiek pochodzący znad morza piszesz takie rzeczy. Przecież co roku jest tu MNÓSTWO dzikich przewoźników, którzy srają na jakiekolwiek licencje, pozwolenia i rozliczenia. U mnie w tamtym roku ludzi woził "wóz" na co dzień używany do przewozu kostki brukowej :D

 

I jakoś nikt nie zginął.

 

Nie mówiąc o tym, ile punktów gastronomicznych działa bez odbioru Sanepidu. Masowych zatruć też nie ma.

 

No właśnie ja dostrzegam, że na szczęście takich firm-krzaków jest coraz mniej. Na przykład na trasie Gdynia-Władysławowo jeździ już praktycznie tylko PKS i dwie firmy prywatne, a wszyscy dzicy przewoźnicy zniknęli. I dla mnie z perspektywy klienta jest to bardzo dobra wiadomość, bo ja wolę zapłacić złotówkę albo dwie drożej za bilet, ale mieć pewność, że pojazd którym jadę jest jakoś zadbany, przestrzega rozkładu i dojadę na miejsce, a nie że np kierowca mi powie "Tam to pana nie zawiozę bo nie opyla mi się tylko z jedną osobą jechać.". Nie wiem czy były jakieś kontrole ITD, ale ja się bardzo cieszę, że takich Mirków wożących ludzi jakimś starym gruchotem.

Odnośnik do komentarza

Contbus to dziady. Kiedyś wykończyli Polski Express na trasie do Wawy (wygrali głównie prędkością, tzn. jeździli dużo szybciej niż pozwalają przepisy, były o to afery), a potem było duże zamieszanie z ich systemem rezerwacji, który wymagał podania nr. PESEL co jest niezgodne z prawem. Przez długi czas mieli monopol na tej trasie.

Odnośnik do komentarza

polskibus do najnajtańszych nienależy, za jakość się płaci(nie wypominajcie mi przejazdów za 1zł+1zł - to dobra promocja marki), jak ktoś nie był w stanie z nimi konkurować jakością ani ceną no to się zawinął, Ci rzekomo 4ej przewoździcy to jaki procent rynku ? to nawet nie jest promil

 

Ostatnio wracałem z Poznania do Wrocka. PKS (który nie wiedzieć czemu z Poznania do Wrocławia jechał przez Zieloną Górę) kosztował jakieś 65 złotych. Pociąg koło 40 złotych, a PB 21. No jak dla mnie, to chyba raczej należy do najtańszych, a przy zestawieniu Cena/Jakość do najlepszych w tym kraju :-k

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Nie mam już złudzeń. Wracamy do jatki jaka miała miejsce za czasów układu na stołkach: Premier Tusk - Prezydent Kaczyński. Przynajmniej do wyborów, ale wątpię by PiS mógł rzadzić samodzielnie czy też w koalicji z Kukizem lub którąś ze Zjednoczonych Lewic. Niestety wątpie też, że obrotowi z PSL będą poza Sejmem, nawet pod kuriozalnym przywódcem Klenczona-Piechocińskiego. No a Kukiz jedyne co zrobi, to zabierze głosy Korwinowi i znowu w Sejmie będą same partie pseudolewackie.

No, ale może znowu "prezydent gdzieś poleci i wszystko się zmieni"...

Nędznie to wszystko wygląda, czas migrować do Urugwaju. :)

Odnośnik do komentarza

Nie mam już złudzeń. Wracamy do jatki jaka miała miejsce za czasów układu na stołkach: Premier Tusk - Prezydent Kaczyński. Przynajmniej do wyborów, ale wątpię by PiS mógł rzadzić samodzielnie czy też w koalicji z Kukizem lub którąś ze Zjednoczonych Lewic. Niestety wątpie też, że obrotowi z PSL będą poza Sejmem, nawet pod kuriozalnym przywódcem Klenczona-Piechocińskiego. No a Kukiz jedyne co zrobi, to zabierze głosy Korwinowi i znowu w Sejmie będą same partie pseudolewackie.

No, ale może znowu "prezydent gdzieś poleci i wszystko się zmieni"...

Nędznie to wszystko wygląda, czas migrować do Urugwaju. :)

Do tego kraju, który ubóstwiał radykalnego lewaka-rewolucjonistę jako prezydenta, dopóki ten rok temu bodajże nie przeszedł na emeryturę?

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Tak Vami! do tego :) lewak-prezydent mi nie przeszkadza, bo nie jest z lewicy kawiorowo-jaguarowej czyli nie jest pseudolewakiem z SLD czy innym Palikotem. Z Polski nie wyjechałem choć tu sami lewacy (większość nawet TW) robią za Prezydentów. Co robić...

 

Po ostatnich transferach PO bardzo mnie ciekawi jakie jeszcze polityczne prostytutki wyladują w rynsztoku tej jaczejki. Po tym jak przygarnęli faszystę Misia Kamińskiego nic mnie już jednak nie zdziwi. Powinni wziąć Kurskiego, Macierewicza, Hofmana, Brudzińskiego i Kaczyńskiego - lemingi i tak nie zauważą. :-]

Odnośnik do komentarza

Dobra, moze jestem idiota, ale wytlumaczcie mi to łopatologicznie.

Glosujac na "tak" jestes za pozostaniem status quo.

Glosujac na "nie" jestes za zmianami. Ale zmianami w ktorym kierunku? Bo ja nie potrafie tego zinterpretowac, czy chodzi o obnizenie poziomu dotacji czy podwyzszenie? Bo to dosc znaczaco wplywa na to, co potencjalny glosujacy chcialby zaznaczyc.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...