Skocz do zawartości

Formuła 1


Eddie_

Rekomendowane odpowiedzi

Z kim to juz wiadomo, ale czym, to sie okaze dopiero jutro bo to nie jest R30 tylko R29 ale w nowych barwach. Francuzi sa dziwni :roll:

 

No właśnie jest spora afera na kilku stronach o F1... i nie wiadomo czy jest to R30 czy R29, czy może R30 z nosem do R29 (bo widać na zdjęciach w wysokiej rozdzielczości maestrię speców od aerodynamiki itp) czy jeszcze inna hybryda...

 

Podobno szefowie Renault potwierdzili, że to malowanie na R29, ale nigdzie nie mogę tego znaleźć.

Odnośnik do komentarza

Obecny bolid, testowany na torze Ricardo Tormo ma niewiele wspólnego z tym, który zobaczymy w pierwszym wyścigu sezonu. Boullier i inni członkowie zespołu powtarzają to w licznych wywiadach. Wyniki testów nie są warte uwagi. Każdy zespół ma odmienny program pracy, zatem mądrzejsi będziemy po pierwszych treningach w Bahrajnie. Chyba, że jakiś team zacznie nam kręcić czas o 1-2 sek. lepsze od reszty stawki. A'la Brawn w zeszłym roku ;).

Odnośnik do komentarza

Obecny bolid, testowany na torze Ricardo Tormo ma niewiele wspólnego z tym, który zobaczymy w pierwszym wyścigu sezonu. Boullier i inni członkowie zespołu powtarzają to w licznych wywiadach. Wyniki testów nie są warte uwagi. Każdy zespół ma odmienny program pracy, zatem mądrzejsi będziemy po pierwszych treningach w Bahrajnie. Chyba, że jakiś team zacznie nam kręcić czas o 1-2 sek. lepsze od reszty stawki. A'la Brawn w zeszłym roku ;).

 

Pierwsze slysze. Nie wiem za bardzo jak obecne R30 ma sie roznic od tego ktore bedzie wystawione w Bahrajnie? Przeciez to nonsens zeby testowac inny samochod niz ten ktorym sie pojedzie za miesiac - po to sa wlasnie testy :roll:

 

A ja nie wierzę w Renault. Myślę za to że BMW Sauber ma w tym roku dwóch świetnych kierowców i czuję, że będzie lepsze niż ostatnio. Kubica będzie żałował tego transferu.

 

Dwoch swietnych kierowcow? :lol: Kobayashi ktory wystapil w raptem dwoch wyscigach i de la Rosa ktory przez tyle lat w F1 byl tylko raz na podium? :lol:

 

A co do Kubicy - co on mial wtedy zrobic? BMW wycofalo sie ze stawki a Sauber dopiero w ostatniej chwili zostal do niej dolaczony. Glupio to zrobil Nick bo czekal na gwiazdke z nieba (McLaren, Mercedes) zamiast od razu brac sie za szukanie nowego teamu. No i teraz jest w glebokiej dupie jako rezerwowy Mercedesa.

 

Btw - uwaza sie ze slabsze teamy (w tym przede wszystkim Sauber) jezdza w testach z bardzo mala iloscia paliwa, aby poprawic wyniki i znalezc nowych sponsorow :>

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
Team Renault, którego kierowcą jest Robert Kubica, przygotowuje znacznie zmieniony bolid na wyścig o Grand Prix Bahrajnu, który 14 marca rozpocznie kolejny sezon mistrzostw świata Formuły 1.

 

Według francuskiej prasy przerobione i ulepszone elementy będą stanowić 40 procent całego pojazdu w porównaniu z prezentowanym w styczniu żółto-czarnym bolidem R30.

 

Najbardziej widoczne zmiany będą dotyczyły przedniego skrzydła, boków nadwozia, a także wielopoziomowego dyfuzora powietrza.

 

Polski kierowca chwalił samochód już po ostatnich testach na torze Jerez.

 

- Nie wykazuje on zbytniej wrażliwości, co sprawia, że łatwiej będzie znaleźć optymalną konfigurację. Wciąż pozostaje jeszcze kilka rzeczy do sprawdzenia w trakcie kolejnych testów. Po korektach będę czuł się w bolidzie jeszcze pewniej. Naturalnie pozwoli to również uzyskiwać lepsze prędkości. Z pewnością jednak zmierzamy we właściwym kierunku - zapewniał Kubica.

 

eurosport.pl

 

To na potwierdzenie moich słów ;).

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

W nowym sezonie jednak nie bedzie ani Stefan GP ani USF1 :/ Szkoda, bo strasznie chcialem znowu zobaczyc Villeneuva w F1 :(

 

Lista startowa na nowy sezon:

 

1.Jenson Button Vodafone McLaren Mercedes McLaren-Mercedes

2.Lewis Hamilton Vodafone McLaren Mercedes McLaren-Mercedes

 

3.Michael Schumacher Mercedes GP Petronas F1 Team Mercedes

4.Nico Rosberg Mercedes GP Petronas F1 Team Mercedes

 

5.Sebastian Vettel Red Bull Racing Red Bull-Renault

6.Mark Webber Red Bull Racing Red Bull-Renault

 

7.Felipe Massa Scuderia Ferrari Marlboro Ferrari

8.Fernando Alonso Scuderia Ferrari Marlboro Ferrari

 

9.Rubens Barrichello AT&T Williams Williams-Cosworth

10.Nico Hulkenberg AT&T Williams Williams-Cosworth

 

11.Robert Kubica Renault F1 Team Renault

12.Witalij Pietrow Renault F1 Team Renault

 

14.Adrian Sutil Force India F1 Team Force India-Mercedes

15.Vitantonio Liuzzi Force India F1 Team Force India-Mercedes

 

16.Sebastien Buemi Scuderia Toro Rosso Toro Rosso-Ferrari

17.Jaime Alguersuari Scuderia Toro Rosso Toro Rosso-Ferrari

 

18.Jarno Trulli Lotus F1 Racing Lotus-Cosworth

19.Heikki Kovalainen Lotus F1 Racing Lotus-Cosworth

 

20.TBA HRT F1 Team HRT-Cosworth

21.Bruno Senna HRT F1 Team HRT-Cosworth

 

22.Pedro de la Rosa BMW Sauber F1 Team BMW Sauber-Ferrari

23.Kamui Kobayashi BMW Sauber F1 Team BMW Sauber-Ferrari

 

24.Timo Glock Virgin Racing Virgin-Cosworth

25.Lucas di Grassi Virgin Racing Virgin-Cosworth

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Tam, nowy sezon?

 

 

Ten rok zapowiada się na jeden z najlepszych w ostatnich latach, faworytami są Ferrari, McLaren, Mercedes i Red Bull. Force India robi takie postępy, że może zobaczymy któregoś z ich kierowców na podium. W środku stawki powinny plasować się Sauber, Renault, Williams i Toro Rosso, może Virgin. Zdecydowany dół to Lotus i Hispania, która dotąd wykonała ledwo kilka kółek. Zmian w przepisach dużo jest, najważniejsze to zakaz tankowania.

Odnośnik do komentarza
W środku stawki powinny plasować się Sauber, Renault, Williams i Toro Rosso, może Virgin. Zdecydowany dół to Lotus i Hispania, która dotąd wykonała ledwo kilka kółek.

 

Chyba sam nie wierzysz, w co piszesz. Virgin walczy z balansem. Oni mogą się rozbić w każdym miejscu na torze, nawet przy wyjeździe z garażu. Dawno nie widziałem tak niestabilnego samochodu. HRT i ich sama obecność to pomyłka. To jest inna kategoria. Stanowią zagrożenie (pozdro fruwające części) dla innych kierowców. Podziwiam włodarzy F1, którzy nawet bez dnia testów zdecydowali się dopuścić Hiszpanów do wyścigu. Ignoracja? Nie, dopóki Massie sprężyna nie urwie łba. Obrazu kompromitacji mogą dopełnić jutro w T3 przez nie wypuszczenie Chandhoka, co równa się dyskwalifikacji z kwalifikacji i wyścigu. Na pewno mocny jest McLaren i Ferrari. Milimetry za nimi Mercedes. Reszta to zagadka, łącznie z Red Bullem.

Odnośnik do komentarza

Wyniki kwalifikacji do GP Bahrainu na torze Sakhir:

 

1.	5	S. Vettel	Red Bull RB6	2	1:55,029	5	1	1:53,883	6	1	1:54,101	3       14
2.	7	F. Massa	Ferrari F10	5	1:55,313	4	4	1:54,331	6	2	1:54,242	6	16
3.	8	F. Alonso	Ferrari F10	1	1:54,612	8	2	1:54,172	6	3	1:54,608	6	20
4.	2	L. Hamilton	McLaren MP4-25	6	1:55,341	7	6	1:54,707	6	4	1:55,217	6	19
5.	4	N. Rosberg	Mercedes GP W01	7	1:55,463	4	5	1:54,682	6	5	1:55,241	3	13
6.	6	M. Webber	Red Bull RB6	4	1:55,298	4	3	1:54,318	6	6	1:55,284	3	13
7.	3	M. Schumacher	Mercedes GP W01	9	1:55,593	6	9	1:55,105	6	7	1:55,524	3	15
8.	1	J. Button	McLaren MP4-25	11	1:55,715	6	10	1:55,168	6	8	1:55,672	5	17
9.	11	R. Kubica	Renault R30	8	1:55,511	8	7	1:54,963	6	9	1:55,885	3	17
10.	14	A. Sutil	Force I VJM03	3	1:55,213	7	8	1:54,996	6	10	1:56,309	3	16
11.	9	R. Barrichello	Williams FW32	12	1:55,969	6	11	1:55,330	6	-	-	-	12
12.	15	V. Liuzzi	Force I VJM03	10	1:55,628	7	12	1:55,653	6	-	-	-	13
13.	10	N. Hulkenberg	Williams FW32	15	1:56,375	8	13	1:55,857	6	-	-	-	14
14.	22	P. de la Rosa	BMW Sauber C29	16	1:56,428	7	14	1:56,237	6	-	-	-	13
15.	16	S. Buemi	Toro Rosso STR5	14	1:56,189	7	15	1:56,265	7	-	-	-	14
16.	23	K. Kobayashi	BMW Sauber C29	17	1:56,541	7	16	1:56,270	6	-	-	-	13
17.	12	W. Pietrow	Renault R30	13	1:56,167	8	17	1:56,619	6	-	-	-	14
18.	17	J. Alguersuari	Toro Rosso STR5	18	1:57,071	6	-	-	-	-	-	-	6
19.	24	T. Glock	Virgin VR-01	19	1:59,728	7	-	-	-	-	-	-	7
20.	18	J. Trulli	Lotus T127	20	1:59,852	6	-	-	-	-	-	-	6
21.	19	H. Kovalainen	Lotus T127	21	2:00,313	7	-	-	-	-	-	-	7
22.	25	L. di Grassi	Virgin VR-01	22	2:00,587	7	-	-	-	-	-	-	7
23.	21	B. Senna	HRT F110	23	2:03,240	6	-	-	-	-	-	-	6
24.	20	K. Chandhok	HRT F110	24	2:04,904	7	-	-	-	-	-	-	7

 

Jeśli mnie pamięć nie myli Kubica podobnie jak Sutil osiągnął swój czas na średnich oponach, co jest bardzo dobrą informacją! Z wypowiedzi kierowców oraz inżynierów można wywnioskować, że są oni bardzo zaskoczeni tak dużym zużyciem gum. Oznacza to, iż możemy mieć deja vu Melbourne i zjeżdżanie po mediumy do boksów już po kilku pierwszych kółkach.

Bohaterami kwalifikacji są kierowcy Ferrari oraz Vettel. Zawodnik Red Bulla miał kłopoty na piątkowych treningach, jednak w Q pojechał wyśmienicie. Spodziewałem się zobaczyć na PP Alonso, jednak Hiszpan wystartuje z drugiej linii. Paradoksalnie ma korzystniejszą sytuację niż Massa, gdyż będzie ruszał z czystej strony toru. Jeśli wyprzedzi swojego kolegę na starcie wydaje mi się, że Vettel może mieć poważne problemy. Choć bardzo wiele zależeć będzie od zachowania poszczególnych samochodów na dłuższych stintach.

Super, super i jeszcze raz super zaprezentował się Robert! Popatrzcie jak niewiele traci do Mercedesa i McLarena. Jeśli prawdą okażą się kłopoty z tylną osią w MP4-25 możemy mieć bardzo interesującą walkę. Trzeba pamiętać o tym, że silnik Renault jest bardzo ekonomiczny, co przy jeździe cysterną jest niezwykle istotne. Osobiście miejsce siódme brałbym w ciemno. Każde wyższe będzie wielkim sukcesem Polaka. Pierwsze kwalifikacje pozwalają patrzeć z dużymi nadziejami w przyszłość!

Odnośnik do komentarza

A ja nie wierzę w Renault. Myślę za to że BMW Sauber ma w tym roku dwóch świetnych kierowców i czuję, że będzie lepsze niż ostatnio. Kubica będzie żałował tego transferu.

 

Jeszcze tak uwazasz?

 

 

Co do kwalifikacji - tylko Sutil pokonal swoje najlepsze kolko na twardych oponach. Reszta z pierwszej dziesiatki wystartuje na miekkich.

Odnośnik do komentarza

Spekulacje odnośnie wyścigu by Leniarski i Raj.

 

Jeśli Leniarski ma rację i Bob faktycznie stracił 0,4-0,6 sekundy na szybkim kółku w Q3 to tym wyżej można mierzyć jutro. W kuluarach mówi się, że R30 jest bardzo mocne na długich stintach (optymalne zużycie opon + ekonomiczny silnik + dobre rozłożenie wagi w bolidzie). Mądrzejsi będziemy jutro. Czeka nas pasjonujące ściganie :).

Odnośnik do komentarza

Nie chce mi się szukać postów, w których pisałem, że te zmiany z brakiem tankowania są bezsesnu i opinii innych, że to super pomysł. Wyścig niedzielny był najnudniejszym od kilku lat. Jeśli tak ma teraz to wyglądać to masa kibiców niedzielnych zrezygnuje z oglądania.Emocji praktycznie nie było - wyprzedzanie nie istniało. Nie liczę awansu Kubicy z 21 na 11, ale on musiał wyprzedzić ogórków - debiutantów. Czołowa 10tka (nie licząc awarii Vetela) od początku do końca praktycznie się nie zmieniła. Tak to były jakieś strategie czy zagrywki pokerowe z ilością paliwa, ilością PITów, a w nd? Jechali wężykiem - większość raz w przeciągu 2-4 okrążeń zmieniła opony i znowu wężykiem do mety :rzyg: Mam nadzieje, że kolejne wyścigi przyniosą troszkę emocji, bo w przeciwnym razie czeka nas mega nudny sezon.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...