Scorpio Napisano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2010 Z kim to juz wiadomo, ale czym, to sie okaze dopiero jutro bo to nie jest R30 tylko R29 ale w nowych barwach. Francuzi sa dziwni :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza
Willow Napisano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2010 Z kim to juz wiadomo, ale czym, to sie okaze dopiero jutro bo to nie jest R30 tylko R29 ale w nowych barwach. Francuzi sa dziwni :roll: No właśnie jest spora afera na kilku stronach o F1... i nie wiadomo czy jest to R30 czy R29, czy może R30 z nosem do R29 (bo widać na zdjęciach w wysokiej rozdzielczości maestrię speców od aerodynamiki itp) czy jeszcze inna hybryda... Podobno szefowie Renault potwierdzili, że to malowanie na R29, ale nigdzie nie mogę tego znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza
Ernie Souchak Napisano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2010 Być może to R29.5 ;) Tu wypowiedź dziennikarza odnośnie R29/R30. Cytuj Odnośnik do komentarza
Magic Napisano 3 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 Obecny bolid, testowany na torze Ricardo Tormo ma niewiele wspólnego z tym, który zobaczymy w pierwszym wyścigu sezonu. Boullier i inni członkowie zespołu powtarzają to w licznych wywiadach. Wyniki testów nie są warte uwagi. Każdy zespół ma odmienny program pracy, zatem mądrzejsi będziemy po pierwszych treningach w Bahrajnie. Chyba, że jakiś team zacznie nam kręcić czas o 1-2 sek. lepsze od reszty stawki. A'la Brawn w zeszłym roku ;). Cytuj Odnośnik do komentarza
Vami Napisano 3 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 A ja nie wierzę w Renault. Myślę za to że BMW Sauber ma w tym roku dwóch świetnych kierowców i czuję, że będzie lepsze niż ostatnio. Kubica będzie żałował tego transferu. Cytuj Odnośnik do komentarza
Willow Napisano 3 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 Taa... przeczucia, wiara, brak wiary... najlepiej na tym oprzeć swoje przewidywania... po 2 dniach testów... :P Cytuj Odnośnik do komentarza
Scorpio Napisano 3 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 Obecny bolid, testowany na torze Ricardo Tormo ma niewiele wspólnego z tym, który zobaczymy w pierwszym wyścigu sezonu. Boullier i inni członkowie zespołu powtarzają to w licznych wywiadach. Wyniki testów nie są warte uwagi. Każdy zespół ma odmienny program pracy, zatem mądrzejsi będziemy po pierwszych treningach w Bahrajnie. Chyba, że jakiś team zacznie nam kręcić czas o 1-2 sek. lepsze od reszty stawki. A'la Brawn w zeszłym roku ;). Pierwsze slysze. Nie wiem za bardzo jak obecne R30 ma sie roznic od tego ktore bedzie wystawione w Bahrajnie? Przeciez to nonsens zeby testowac inny samochod niz ten ktorym sie pojedzie za miesiac - po to sa wlasnie testy :roll: A ja nie wierzę w Renault. Myślę za to że BMW Sauber ma w tym roku dwóch świetnych kierowców i czuję, że będzie lepsze niż ostatnio. Kubica będzie żałował tego transferu. Dwoch swietnych kierowcow? Kobayashi ktory wystapil w raptem dwoch wyscigach i de la Rosa ktory przez tyle lat w F1 byl tylko raz na podium? A co do Kubicy - co on mial wtedy zrobic? BMW wycofalo sie ze stawki a Sauber dopiero w ostatniej chwili zostal do niej dolaczony. Glupio to zrobil Nick bo czekal na gwiazdke z nieba (McLaren, Mercedes) zamiast od razu brac sie za szukanie nowego teamu. No i teraz jest w glebokiej dupie jako rezerwowy Mercedesa. Btw - uwaza sie ze slabsze teamy (w tym przede wszystkim Sauber) jezdza w testach z bardzo mala iloscia paliwa, aby poprawic wyniki i znalezc nowych sponsorow :> Cytuj Odnośnik do komentarza
Vami Napisano 3 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 Nie wiem czemu śmiejesz się z Kobayashiego. Zrobił na mnie duże wrażenie za kierownicą przeciętnej Toyoty. Może namieszać w przyszłości. Cytuj Odnośnik do komentarza
Scorpio Napisano 3 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 Bo dwa wyscigi to zaden prognostyk na przyszlosc a wszyscy sie nim podniecaja. Zobaczymy jak sobie poradzi w tym sezonie. Na razie jedno jest pewne - jest lepszy niz Nakajima... Cytuj Odnośnik do komentarza
Magic Napisano 16 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 Team Renault, którego kierowcą jest Robert Kubica, przygotowuje znacznie zmieniony bolid na wyścig o Grand Prix Bahrajnu, który 14 marca rozpocznie kolejny sezon mistrzostw świata Formuły 1. Według francuskiej prasy przerobione i ulepszone elementy będą stanowić 40 procent całego pojazdu w porównaniu z prezentowanym w styczniu żółto-czarnym bolidem R30. Najbardziej widoczne zmiany będą dotyczyły przedniego skrzydła, boków nadwozia, a także wielopoziomowego dyfuzora powietrza. Polski kierowca chwalił samochód już po ostatnich testach na torze Jerez. - Nie wykazuje on zbytniej wrażliwości, co sprawia, że łatwiej będzie znaleźć optymalną konfigurację. Wciąż pozostaje jeszcze kilka rzeczy do sprawdzenia w trakcie kolejnych testów. Po korektach będę czuł się w bolidzie jeszcze pewniej. Naturalnie pozwoli to również uzyskiwać lepsze prędkości. Z pewnością jednak zmierzamy we właściwym kierunku - zapewniał Kubica. eurosport.pl To na potwierdzenie moich słów ;). Cytuj Odnośnik do komentarza
Scorpio Napisano 3 Marca 2010 Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 W nowym sezonie jednak nie bedzie ani Stefan GP ani USF1 :/ Szkoda, bo strasznie chcialem znowu zobaczyc Villeneuva w F1 :( Lista startowa na nowy sezon: 1.Jenson Button Vodafone McLaren Mercedes McLaren-Mercedes 2.Lewis Hamilton Vodafone McLaren Mercedes McLaren-Mercedes 3.Michael Schumacher Mercedes GP Petronas F1 Team Mercedes 4.Nico Rosberg Mercedes GP Petronas F1 Team Mercedes 5.Sebastian Vettel Red Bull Racing Red Bull-Renault 6.Mark Webber Red Bull Racing Red Bull-Renault 7.Felipe Massa Scuderia Ferrari Marlboro Ferrari 8.Fernando Alonso Scuderia Ferrari Marlboro Ferrari 9.Rubens Barrichello AT&T Williams Williams-Cosworth 10.Nico Hulkenberg AT&T Williams Williams-Cosworth 11.Robert Kubica Renault F1 Team Renault 12.Witalij Pietrow Renault F1 Team Renault 14.Adrian Sutil Force India F1 Team Force India-Mercedes 15.Vitantonio Liuzzi Force India F1 Team Force India-Mercedes 16.Sebastien Buemi Scuderia Toro Rosso Toro Rosso-Ferrari 17.Jaime Alguersuari Scuderia Toro Rosso Toro Rosso-Ferrari 18.Jarno Trulli Lotus F1 Racing Lotus-Cosworth 19.Heikki Kovalainen Lotus F1 Racing Lotus-Cosworth 20.TBA HRT F1 Team HRT-Cosworth 21.Bruno Senna HRT F1 Team HRT-Cosworth 22.Pedro de la Rosa BMW Sauber F1 Team BMW Sauber-Ferrari 23.Kamui Kobayashi BMW Sauber F1 Team BMW Sauber-Ferrari 24.Timo Glock Virgin Racing Virgin-Cosworth 25.Lucas di Grassi Virgin Racing Virgin-Cosworth Cytuj Odnośnik do komentarza
Monti Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 Tam, nowy sezon? Ten rok zapowiada się na jeden z najlepszych w ostatnich latach, faworytami są Ferrari, McLaren, Mercedes i Red Bull. Force India robi takie postępy, że może zobaczymy któregoś z ich kierowców na podium. W środku stawki powinny plasować się Sauber, Renault, Williams i Toro Rosso, może Virgin. Zdecydowany dół to Lotus i Hispania, która dotąd wykonała ledwo kilka kółek. Zmian w przepisach dużo jest, najważniejsze to zakaz tankowania. Cytuj Odnośnik do komentarza
Magic Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 W środku stawki powinny plasować się Sauber, Renault, Williams i Toro Rosso, może Virgin. Zdecydowany dół to Lotus i Hispania, która dotąd wykonała ledwo kilka kółek. Chyba sam nie wierzysz, w co piszesz. Virgin walczy z balansem. Oni mogą się rozbić w każdym miejscu na torze, nawet przy wyjeździe z garażu. Dawno nie widziałem tak niestabilnego samochodu. HRT i ich sama obecność to pomyłka. To jest inna kategoria. Stanowią zagrożenie (pozdro fruwające części) dla innych kierowców. Podziwiam włodarzy F1, którzy nawet bez dnia testów zdecydowali się dopuścić Hiszpanów do wyścigu. Ignoracja? Nie, dopóki Massie sprężyna nie urwie łba. Obrazu kompromitacji mogą dopełnić jutro w T3 przez nie wypuszczenie Chandhoka, co równa się dyskwalifikacji z kwalifikacji i wyścigu. Na pewno mocny jest McLaren i Ferrari. Milimetry za nimi Mercedes. Reszta to zagadka, łącznie z Red Bullem. Cytuj Odnośnik do komentarza
Monti Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 Chodziło mi raczej o to, że Virgin będzie lepsze od Lotusa i HRT. Cytuj Odnośnik do komentarza
Kartvel Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 Myślicie, że Hispania przebije Life F1 ? Najgorszy zespół F1 w historii Cytuj Odnośnik do komentarza
Magic Napisano 13 Marca 2010 Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 Wyniki kwalifikacji do GP Bahrainu na torze Sakhir: 1. 5 S. Vettel Red Bull RB6 2 1:55,029 5 1 1:53,883 6 1 1:54,101 3 14 2. 7 F. Massa Ferrari F10 5 1:55,313 4 4 1:54,331 6 2 1:54,242 6 16 3. 8 F. Alonso Ferrari F10 1 1:54,612 8 2 1:54,172 6 3 1:54,608 6 20 4. 2 L. Hamilton McLaren MP4-25 6 1:55,341 7 6 1:54,707 6 4 1:55,217 6 19 5. 4 N. Rosberg Mercedes GP W01 7 1:55,463 4 5 1:54,682 6 5 1:55,241 3 13 6. 6 M. Webber Red Bull RB6 4 1:55,298 4 3 1:54,318 6 6 1:55,284 3 13 7. 3 M. Schumacher Mercedes GP W01 9 1:55,593 6 9 1:55,105 6 7 1:55,524 3 15 8. 1 J. Button McLaren MP4-25 11 1:55,715 6 10 1:55,168 6 8 1:55,672 5 17 9. 11 R. Kubica Renault R30 8 1:55,511 8 7 1:54,963 6 9 1:55,885 3 17 10. 14 A. Sutil Force I VJM03 3 1:55,213 7 8 1:54,996 6 10 1:56,309 3 16 11. 9 R. Barrichello Williams FW32 12 1:55,969 6 11 1:55,330 6 - - - 12 12. 15 V. Liuzzi Force I VJM03 10 1:55,628 7 12 1:55,653 6 - - - 13 13. 10 N. Hulkenberg Williams FW32 15 1:56,375 8 13 1:55,857 6 - - - 14 14. 22 P. de la Rosa BMW Sauber C29 16 1:56,428 7 14 1:56,237 6 - - - 13 15. 16 S. Buemi Toro Rosso STR5 14 1:56,189 7 15 1:56,265 7 - - - 14 16. 23 K. Kobayashi BMW Sauber C29 17 1:56,541 7 16 1:56,270 6 - - - 13 17. 12 W. Pietrow Renault R30 13 1:56,167 8 17 1:56,619 6 - - - 14 18. 17 J. Alguersuari Toro Rosso STR5 18 1:57,071 6 - - - - - - 6 19. 24 T. Glock Virgin VR-01 19 1:59,728 7 - - - - - - 7 20. 18 J. Trulli Lotus T127 20 1:59,852 6 - - - - - - 6 21. 19 H. Kovalainen Lotus T127 21 2:00,313 7 - - - - - - 7 22. 25 L. di Grassi Virgin VR-01 22 2:00,587 7 - - - - - - 7 23. 21 B. Senna HRT F110 23 2:03,240 6 - - - - - - 6 24. 20 K. Chandhok HRT F110 24 2:04,904 7 - - - - - - 7 Jeśli mnie pamięć nie myli Kubica podobnie jak Sutil osiągnął swój czas na średnich oponach, co jest bardzo dobrą informacją! Z wypowiedzi kierowców oraz inżynierów można wywnioskować, że są oni bardzo zaskoczeni tak dużym zużyciem gum. Oznacza to, iż możemy mieć deja vu Melbourne i zjeżdżanie po mediumy do boksów już po kilku pierwszych kółkach. Bohaterami kwalifikacji są kierowcy Ferrari oraz Vettel. Zawodnik Red Bulla miał kłopoty na piątkowych treningach, jednak w Q pojechał wyśmienicie. Spodziewałem się zobaczyć na PP Alonso, jednak Hiszpan wystartuje z drugiej linii. Paradoksalnie ma korzystniejszą sytuację niż Massa, gdyż będzie ruszał z czystej strony toru. Jeśli wyprzedzi swojego kolegę na starcie wydaje mi się, że Vettel może mieć poważne problemy. Choć bardzo wiele zależeć będzie od zachowania poszczególnych samochodów na dłuższych stintach. Super, super i jeszcze raz super zaprezentował się Robert! Popatrzcie jak niewiele traci do Mercedesa i McLarena. Jeśli prawdą okażą się kłopoty z tylną osią w MP4-25 możemy mieć bardzo interesującą walkę. Trzeba pamiętać o tym, że silnik Renault jest bardzo ekonomiczny, co przy jeździe cysterną jest niezwykle istotne. Osobiście miejsce siódme brałbym w ciemno. Każde wyższe będzie wielkim sukcesem Polaka. Pierwsze kwalifikacje pozwalają patrzeć z dużymi nadziejami w przyszłość! Cytuj Odnośnik do komentarza
Scorpio Napisano 13 Marca 2010 Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 A ja nie wierzę w Renault. Myślę za to że BMW Sauber ma w tym roku dwóch świetnych kierowców i czuję, że będzie lepsze niż ostatnio. Kubica będzie żałował tego transferu. Jeszcze tak uwazasz? Co do kwalifikacji - tylko Sutil pokonal swoje najlepsze kolko na twardych oponach. Reszta z pierwszej dziesiatki wystartuje na miekkich. Cytuj Odnośnik do komentarza
Vami Napisano 13 Marca 2010 Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 Po jednych kwalifikacjach nie ma co wyrokować. Cytuj Odnośnik do komentarza
Magic Napisano 13 Marca 2010 Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 Spekulacje odnośnie wyścigu by Leniarski i Raj. Jeśli Leniarski ma rację i Bob faktycznie stracił 0,4-0,6 sekundy na szybkim kółku w Q3 to tym wyżej można mierzyć jutro. W kuluarach mówi się, że R30 jest bardzo mocne na długich stintach (optymalne zużycie opon + ekonomiczny silnik + dobre rozłożenie wagi w bolidzie). Mądrzejsi będziemy jutro. Czeka nas pasjonujące ściganie . Cytuj Odnośnik do komentarza
Qcz Napisano 15 Marca 2010 Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 Nie chce mi się szukać postów, w których pisałem, że te zmiany z brakiem tankowania są bezsesnu i opinii innych, że to super pomysł. Wyścig niedzielny był najnudniejszym od kilku lat. Jeśli tak ma teraz to wyglądać to masa kibiców niedzielnych zrezygnuje z oglądania.Emocji praktycznie nie było - wyprzedzanie nie istniało. Nie liczę awansu Kubicy z 21 na 11, ale on musiał wyprzedzić ogórków - debiutantów. Czołowa 10tka (nie licząc awarii Vetela) od początku do końca praktycznie się nie zmieniła. Tak to były jakieś strategie czy zagrywki pokerowe z ilością paliwa, ilością PITów, a w nd? Jechali wężykiem - większość raz w przeciągu 2-4 okrążeń zmieniła opony i znowu wężykiem do mety Mam nadzieje, że kolejne wyścigi przyniosą troszkę emocji, bo w przeciwnym razie czeka nas mega nudny sezon. Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.