Qcz Napisano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2007 w ost 4 latach zawody w USA ukonczylo: 9,6,9,11 bolidow Dlaczego tak malo? Dzis ogladalem trening i kwalifikacje i tor w sumie zle nie wygladal. Szeroki...fakt szybkosci wielkie, ale czemu az tyle wypadkow bywalo inne lata? Buki wystawily linie 15.5 bolidow w tym roku i ciekawi mnie to bo moze zagrac ponizej 15.5? hmmm Cytuj Odnośnik do komentarza
woj Napisano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2007 w ost 4 latach zawody w USA ukonczylo: 9,6,9,11 bolidow Dlaczego tak malo? Dzis ogladalem trening i kwalifikacje i tor w sumie zle nie wygladal. Szeroki...fakt szybkosci wielkie, ale czemu az tyle wypadkow bywalo inne lata? Buki wystawily linie 15.5 bolidow w tym roku i ciekawi mnie to bo moze zagrac ponizej 15.5? hmmm 1)Musisz wziac pod uwaga, ze dwa lata temu czesc ekip zastrajkowala. Chodzilo o opony, ktore dostarczal Michelin, nie wytrzywaly one na tym torze, a owczesne przepisy zakazywaly zmian opon w trakcie wyscigu i miedzy kwalifikacjami a wysciegiem. Strajkujace ekipy chcialy wymienic opony przed startem wyscigu, FIA sie nie zgodzila, wiec strajkujacy odpuscili sobie start. 2)Szykana po najdluzszej prostej na torze gdzie dochodzi do duzej ilosci wypadkow Cytuj Odnośnik do komentarza
me_who Napisano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2007 A to nie było tak, że Michelin nie mogło zagwarantować trwałości opon na długiej prostej/owalu i szefowie ekip używających ich opon chcieli zrobić szykankę, żeby okres maksymalnej szybkości był krótszy? za wiki Cytuj Odnośnik do komentarza
lukas Napisano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2007 A to nie było tak, że Michelin nie mogło zagwarantować trwałości opon na długiej prostej/owalu i szefowie ekip używających ich opon chcieli zrobić szykankę, żeby okres maksymalnej szybkości był krótszy? za wiki Tak - to prawda Cytuj Odnośnik do komentarza
Ustiano Napisano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2007 Komisja do spraw bezpieczeństwa Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) zapoznała się z danymi, które zostały nagrane podczas wypadku Roberta Kubicy przez urządzenie zamontowane w jego bolidzie. Polski kierowca teamu BMW Sauber miał makabrycznie wyglądający wypadek podczas wyścigu o Grand Prix Kanady. Na szczęście obeszło się bez poważnych obrażeń.Dane zawarte w nagraniu pokazują, że Kubica zawadził o bolid Jarno Trulliego, gdy próbował wyprzedzić Włocha. Przednie skrzydło samochodu Kubicy odpadło i Polak wypadł z toru. W mur okalający tor Kubica uderzył z prędkością 230 km/h - przeciążenia działające na kierowcę sięgały wówczas 75 G. Dane zapisane w bolidzie Kubicy przestudiowała w Indianapolis komisja d/s bezpieczeństwa pod przewodnictwem Petera Wrighta. Raport komisji stwierdza, że wszystkie środki bezpieczeństwa zamontowane w samochodzie zadziałały bez zarzutu. Urządzenie ADR (accident data recorder) zamontowane w bolidzie jest w stanie zapisać przebieg całego wyścigu. Cytuj Odnośnik do komentarza
me_who Napisano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 Hmmm, ciekawe... Sebastian Vettel dość szybko wskoczył w serca niemieckich kibiców. Po zajęciu ósmego miejsca w Grand Prix USA Formuły 1 w Indianapolis zyskał chyba także w oczach szefostwa BMW-Sauber.19-letni Niemiec podczas GP USA zastąpił w bolidzie BMW-Sauber Roberta Kubicę, gdyż ten musiał jeszcze odpocząć po koszmarnym wypadku w Montrealu. W teamie, w którym jeździ krakowianin, już wiedzą, że najpóźniej w przyszłym sezonie Vettel powinien zostać podstawowym kierowcą F1. Na razie jednak nie wiadomo gdzie. Gdyby miało to miejsce w BMW-Sauber, wówczas szefostwo ekipy musiałoby pozbyć się Kubicy, który kontrakt ważny do końca 2008 roku, bądź Nicka Heidfelda, z którym jeszcze nie przedłużono kończącej się po sezonie umowy. Polak najprawdopodobniej wróci do wielkiego ścigania już podczas Grand Prix Francji (1 lipca). Wielu ekspertów przepowiada naszemu zawodnikowi wielką karierę. - Kubica jest killerem, jakich rzadko widziałem. On jeździ na pograniczu ryzyka i bardzo szybko. Tak potrafi tylko niewielu kierowców - powiedział na łamach jednego z niemieckich dzienników Gerhard Berger, były austriacki kierowca F1, a obecnie szef ekipy Scuderia Toro-Rosso. Mario Theissen, szef BMW-Sauber, na razie nie chce odkrywać kart, Ale według informacji niemieckich dziennikarzy, Kubica ma zostać wypożyczony do Red Bull Racing. - Obok Hamiltona i Massy ze wszystkich kierowców najbardziej podoba mi się Kubica - powiedział Dietrich Mateschitz, właściciel stajni, który jest gotów sprowadzić Kubicę. Obecnie w ekipie tej jeżdżą Szkot David Coulthard i Australijczyk Mark Webber. Co prawda to "informacja własna", ale może i coś jest na rzeczy Dla BMW rynek niemiecki jest o wiele ważniejszy niż polski, a 8,6 miliona widzów wyścigu, w którym brał udział "Młody Schumi" musiało im zamotać w głowach.. Nie od dziś wiadomo, że w F1 nie tylko umiejętności są ważne, ale też wartość komercyjna danego kierowcy. Na pierwszy rzut oka, może się to więc wydawać nierealne, ale jak się dobrze zastanowić... Jeszcze gdyby Heidfeld cieniował - to by z nim nie przedłużyli kontraktu, ale Nick z dobrym bolidem daje sobie radę. Cytuj Odnośnik do komentarza
Lukaszp Napisano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 Mnie trochę dziwi to całe zamieszanie wokół Vettela. Fakt zdobył punkty w swoim pierwszym wyścigu, ale przecież on dysponuje trzecim bolidem w stawce. To jest tak samo jak Mr. Borowczyk podnieca się Hamiltonem... ale jakby Roberta posadzić w najszybszym bolidzie to też pewnie mógłby zdobywać podia. Wracając do Vettela, to przecież on zdobył ten punkt tylko i wyłącznie dzięki defektom rywali, tak więc nie wiem czym tu się podniecać... z resztą mam wrażenie, że oni szczególnie forsują Vettela na takiego Schumiego II. Już w tamtym roku puszczali go na testy na samych oparach... Cytuj Odnośnik do komentarza
pescar Napisano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 Myślę, że jednak to tylko plotka. Theissen zapewniał, że Kubica tylko gdy będzie gotowy wróci do ścigania, a wydaje się że żadnych problemów z tym nie będzie, żeby zobaczyć go we Francji. Vettela jest po prostu słabszy niż Kubica i żadnych rewelacji w tym co pokazał ostatnio nie było. Zwalił start i po za tym nic szczególnego nie pokazał. Lepszym pomysłem byłoby wypożyczenie Vettela by zdobywał doświadczenie w słabszym teamie bo obecnie bolidy BMW są dla niego za dobre i nie potrafi wykorzystać ich w 100%. Kubica nie dał powodu by go odstawić i jeżeli Niemcy tak piszą to chyba po to żeby wywrzeć presję na Polaku. Gdy ten "młody Schumi" zajmowałby miejsce w okolicach 8 to raczej Niemcy szybko by się znudzili bo po ostatnich latach na pewno oczekują na coś więcej niż ciułanie punktów. Cytuj Odnośnik do komentarza
Greg Napisano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 to sie chyba w bild'zie pokazalo, a ze Bild = Fakt, wiec ... Na pewno szukaja "nastepcy" Szumiego na sile, bo tak jest wszedzie, gdy legenda odchodzi. Ale nie oszukujmy sie, licza sie wyniki, a chyba wszyscy wiedza, ze Vettel jest od Kubicy duzo slabszy. Choc szczerze mowiac to tez wolalbym, aby Kubica jakis inny team znalazl tyle, ze tak naprawde obok McLaren'a i Ferrari to BMW jest poki co najlepsza opcja (mimo amatorszczyzny wiejacej stamtad na kilometr). Cytuj Odnośnik do komentarza
Yoooz Napisano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 Dziś byłem na Silverstone na testach. Dobrze wypadł Massa, natomiast nie najlepiej Glock, ale jest jeszcze młody i to dla niego okazja do nauki. Najlepsze kółko zrobił on w czasie o ponad 1,6 sek gorszym od Brazylijczyka. Szkoda, że nie było Kubicy:( Pierwszy raz miałem okazję oglądać F1 na żywo i szczerze mówiąc to bardzo mi się podobało i planuję w przyszłym roku pojechać tam na cały weekend GP. W tym roku odpada, gdyż bilety za Ł99 juz zostały wyprzedane, nastąpny próg to Ł150-Ł170 (te same miejsca na ebayu). Jeśli ktoś się waha to jeśli pojedzie to gwarantuje, że nie pożałuje. Pozdro dla wszystkich fanów F1 i Kubicy. Cytuj Odnośnik do komentarza
radzio88 Napisano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2007 mi obilo sie o uszy, ze Vettel jest wypozyczony do BMW z Red Bulla (a moze Toro Rosso). I w nastepnym sezonie moga chciec sciagnac go spowrotem. Wtedy sytuacja Kubicy bedzie bardziej klarowna. Ale na to trzeba poczekac do nastepnego sezonu (czyli kupe czasu). Cytuj Odnośnik do komentarza
Zwierzyna Napisano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2007 mi obilo sie o uszy, ze Vettel jest wypozyczony do BMW z Red Bulla (a moze Toro Rosso). I w nastepnym sezonie moga chciec sciagnac go spowrotem. Wtedy sytuacja Kubicy bedzie bardziej klarowna. Ale na to trzeba poczekac do nastepnego sezonu (czyli kupe czasu). W dziesiejszej prasie już jest dementi, że to plota z Bilda. W końcu początek sezonu ogórkowego :) Cytuj Odnośnik do komentarza
Johniss Napisano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2007 ze niby glock jest mlody? kurde, on jest starszy od kubicy o dwa lata i w tym wieku jego ambicja powinny byc starty, a nie bycie czwartym kierowca zespolu F1. poza tym on juz dostal skromna, bo skromna, ale jednak szanse zaistnienia w F1. wprawdzie jordan '04 to juz byl zespol schodzacy, ale w tym samym okresie i w tym samym teamie jakos heidfeldowi udalo sie wybic. ot, kolejny na sile promowany niemiec, jakich jeszcze bedzie wiele. w tej chwili jedynym mlodym kierowca godnym uwagi jest nico hulkenberg, ktorego widze w F1 za dwa lata reszta to proba wyszlifowania diamentu z gowna - czego przykladem jest od wielu lat ralfmiszcz. wypozyczenie qb do rbr to bzdury. bmw nie pozwoli, by w zespole jezdzilo 3 niemcow. to miedzynarodowa marka. Cytuj Odnośnik do komentarza
Scorpio Napisano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2007 reszta to proba wyszlifowania diamentu z gowna - czego przykladem jest od wielu lat ralfmiszcz. Ne mow - Ralf za czasow Williamsa jezdzil calkiem niezle. Nie byl to talent pokroju Villeneuva czy innych, ale panszczyzny nie odrabial. wypozyczenie qb do rbr to bzdury. bmw nie pozwoli, by w zespole jezdzilo 3 niemcow. to miedzynarodowa marka. A tu sie zgodze w 100% Prawda jest taka (i wszyscy to widza) ze Vettel nie jest jakims mega-talentem. W USA na zakrecie nr 1 zachowal sie jak totalny mlokos, poza tym nikogo nie wyprzedzil i gdyby nie inni kierowcy, to bylby 10. Mimo tego, IMO w przyszlym sezonie bedzie nr2, po Kubicy - cos czuje ze Heidfeld nie przedluzy kontraktu i odejdzie z BMW. Cytuj Odnośnik do komentarza
Vami Napisano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2007 A tu sie zgodze w 100% Prawda jest taka (i wszyscy to widza) ze Vettel nie jest jakims mega-talentem. W USA na zakrecie nr 1 zachowal sie jak totalny mlokos, poza tym nikogo nie wyprzedzil i gdyby nie inni kierowcy, to bylby 10. Mimo tego, IMO w przyszlym sezonie bedzie nr2, po Kubicy - cos czuje ze Heidfeld nie przedluzy kontraktu i odejdzie z BMW. Za Raikkonena Cytuj Odnośnik do komentarza
Scorpio Napisano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2007 Za Raikkonena Dlaczego nie? Chociaz IMO wieksze prawdopodobienstwo ze trafilby do Renaut, Hondy lub Toyoty. Wszystkie maja kase i wszystkie maja problem z kierowcami. Barrichello, Fisichella, Kovalainen i Schumacher raczej nie zostana na przyszly sezon. Cytuj Odnośnik do komentarza
Greg Napisano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2007 odpowiedz na pytanie, dlaczego Lewis jest taki szybki http://www.b3ta.com/host/creative/53465/11...6568/lewsch.gif Cytuj Odnośnik do komentarza
radzio88 Napisano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2007 a wedlug mnie to nie jest zaden argument. Schumacher wygrywal bo mial najlepszych mechanikow i auto. Wiekszosc wyscigow wygrywal nie na torze, ale na pitlane. Cytuj Odnośnik do komentarza
Greg Napisano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2007 mechanicy najlepsi ? no offense, ale to typowy "onetowy" slogan. Wystarczy chociazby zerknac do wikipedii, aby wiedziec, ze to bujda na resorach. Juz podczas debiutu w teamie Jordan na torze SPA, na qualu osiagnal "team's season-best grid position" 2 tytuly mistrza zdobyl w teamie Benetton, a konkurencja byla ogromna. Byl Williams, byl McLaren, bylo Ferrari (z dobrymi driverami, ale slabsze). Podczas drugiego tytulu mistrza, mial ten sam silnik (Renault) co bolidy Williams, a skonczyl z przewaga 33 pkt nad drugim Damon Hill'em (z Williamsa) I teraz: "For 1996, Schumacher joined Ferrari, a team which had last won the Drivers' Championship with Jody Scheckter in 1979. By 1996, Ferrari was considered to have inferior technology (Inferior - NIŻSZY; NIŻSZEJ RANGI; POŚLEDNI; GORSZY; SŁABY; PODRZĘDNY; PODWŁADNY; LICHY) and crews compared to front-running teams such as Benetton and Williams.[citation needed] Since that last championship win, various Ferrari drivers, notably Alain Prost, had given the vehicles labels such as "truck", "pig", and "accident waiting to happen".[34] The poor performance of the Ferrari pit crews was considered a running joke.[4] Schumacher, along with Ross Brawn, Rory Byrne and Jean Todt, has been credited as turning this once struggling team into the most successful team in Formula One history.[35][36] Three-time World Champion Jackie Stewart believes the transformation of the Ferrari team was Schumacher's greatest feat.[37] Eddie Irvine also joined the team, moving from Jordan." To chyba jasno pokazuje, ze Ferrari genialnego bolidu nie mialo skoro tacy kierowcy jak Prost, Alesi troche szydzili z konstrukcji, ktorymi sami jezdzili. W duzej mierze dzieki Schumacherowi, Ferrari zaswiecilo pelnym blaskiem. Wiesz, jazda jazda, ale kto wie czy nie wiecej dzieje sie wlasnie poza wyscigiem. To w duzej mierze dzieki kierowcom, udaje sie pomyslnie rozwijac auto - kazdy kierowca ma specyficzny styl jazdy i bolid sie rozwija po czesci, pod niego. To dowodzi tego, ze Schumacher wiedzial czego chce i byl w stanie, wspolnie z inzynierami "zbudowac" taki niezawodny bolid i tyle razy nim wygrywac. Smiem watpic, czy inzynierowie zbudowaliby by takie auto, gdyby nie bylo Schumachera. Umniejszanie tego osiagniecia, i gadanie, ze niby wskoczyl do "samograja" i dlatego wygrywal, jest totalnym nieporozumieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza
Johniss Napisano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2007 Greg: po co to drazyc? mozna byc anty-schu, ale doceniac klase i rezultaty. jesli ktos posluguje sie argumentami typu, ze schu wygrywal bo mial najlepszy samochod, najlepszego mechanika, najlepszego lollipop mana, no i najlepsze pitbabes to sa skonczonymi durniami i na ta chwile tlumaczenie mu dlaczego woda jest mokra jest bezzasadne Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.