Skocz do zawartości

Polityka wewnętrzna i prawo


Gość Profesor

Rekomendowane odpowiedzi

Tak samo jak nie sprowadz? pracowników do obs?ugi kolei z zachodu, tylko pracowa? b?d? nasi.

 

Tylko to ju? jest zupe?nie inny przyk?ad - przy PKP jest taki przyrost zatrudnienia, ?e szkoda gada? - gdyby by?a to firma prywatna to z 50 % za?ogi mog?a pracowa? dalej - reszta musia?aby znale?? nowe zaj?cie

bzdurzysz

 

przejd? si? na dworzec g?ówny we Wroc?awiu i zobacz, ile jest ofert dla kolejarzy - od kasjerów, przez elektromonterów po maszynistów.

w Kolejach Mazowieckich sytuacja z maszynistami jest tak dramatyczna, ?e zasponsorowa?y otwarcie nowej klasy w Technikum Kolejowym, ?eby mie? cho?by cie? perspektyw, og?oszenie o zatrudnieniu wisi na ich stronie od powstania spó?ki.

PLK nie ma dró?ników, w zwi?zku z czym na kolejnych przejazdach poci?gi zwalniaj? do 20 kmh z powodu przekroczonego iloczynu ruchu.

 

ale na pkp jest przerost zatrudnienia.

Odnośnik do komentarza

Mylisz poj?cia - to, ?e chc? zatrudni? nowych pracowników nie musi oznacza?, ?e nie ma przyrostu zatrudnienia - jest to spó?ka pa?stwowa i jak znam ?ycie nie obowi?zuj? tam prawa rynkowe - s? tam silne zwi?zki, które nie pozwol? zwolni? niepotrzebnych ludzi bez kwalifikacji, które za kilka lat przejd? na emerytur? - jestem pewien, ?e jakby przej?? to prywatny inwestor (moje gdybania, bo i tak si? to nie stanie) to zmniejszy?aby si? liczba pracowników jak i struktura wiekowa i kwalifikacyjna pracowników

Odnośnik do komentarza

to nie jest gdybanie, a pieprzenie.

 

powiedz mi, gdzie widzisz ten przerost zatrudnienia w PKP? na jakim stanowisku, w której spó?ce? uwa?asz, ?e jest za du?o dy?urnych ruchu, nastawniczych, konduktorów, maszynistów, elektromonterów, kasjerów, dró?ników, marketingowców, rozk?adowców, drogowców...? no s?ucham? masz jakiekolwiek oparcie swoich tez, poza 'to moje gdybanie' i 'jak znam ?ycie'? nie masz.

Odnośnik do komentarza

Nie mam danych - ale kilka lat temu byli u nas Japo?czycy i chcieli podzieli? si? sukcesem jaki jest u nich w tej dziedzinie - zaproponowali, aby zwolni? 50% za?ogi - oczywi?cie Japo?czycy szybko zwin?li si? do domu.

 

Podobnie by?o z zak?adami Jelcza (ci??arówki)- przyszed? inwestor (volvo) i powiedzia? - 50% za?ogi na bruk - Jelcz na to, ?e si? nie zgadzamy - po roku 100% za?ogi posz?o na bruk - firma splajtowa?a.

Podobnie jest z PKP - tylko, ?e to spó?ka pa?stwowa i nie mo?e zbankrutowa?

 

TO powied? mi dlaczego PKP broni si? przed prywatyzacj???????? Przecie? wg Ciebie wszyscy maj? kwalifikacje i s? potrzebni????

Odnośnik do komentarza
wybacz, ale dyskusja z cz?owiekiem, który myli PKP S.A. z PKP PR mija si? z celem. EOT

 

To dlaczego walcz?, ?eby liberalizacja w przewozach osobowych nast?pi?a jak najpo?niej (chyba b?dzie dopiero w 2011/12)????? Boj? si?, ?e kto? z zagranicy zaoferuje lepsze us?ugi za t? sam? cen?????

Odnośnik do komentarza
W USA jest tak jak Kamtek chce - dlatego te? jest tak wiele konfliktów na tym tle na linii EU-USA.

Wicie, pitolicie. Zwa?cie nast?puj?ce fakty:

1. Rolnictwo w USA jest dotowane. Dodatkowo, istniej? wysokie bariery celne.

2. Jako?? jedzenia w USA jest gorsza (smakowo). Sprawdzone empirycznie.

3. Krajobraz USA to: du?e miasto, pustynia/pole, du?e miasto. Krajobrazu wiejskiego nie stwierdzono. Jeden z celów polityki rolnej UE to zachowanie tradycyjnego krajobrazu.

 

Nie mam zamiaru twierdzi?, ?e polityka rolna UE jest dobra, czy co?. Ale nie zgodz? si?, ?e ameryka?ska jest wspania?a.

Odnośnik do komentarza

moze dlatego ze w USA w przeciwie?stwie do Polski nikt nie tworzy wioski wzd?u? Route 66 ... Tam wie? to wie?, biegn? do niej 2,3 drogi, nie ma ryzyka ze wypadnie pod ko?a pijany farmer czy jaka? kura/kaczka/?winia ;)

 

A co s?dzicie o zachowaniu Dorna?? I pomini?ciu SLD przy rozsy?aniu projektu ustawy?

Odnośnik do komentarza

Wyja?ni? :) SLD jest klubem parlamentarnym, zas?uguje wi?c chyba na otrzymanie takiego projektu bardziej ni? kó?eczko Jureczka, LRP czy PSL. Je?li tego nie rozumiesz to wspo?czuj?. Marsza?ek ma organizowa? prace w sejmie, w zwiazku z tym nie wolno mu pomija? klubów parlamentarnych w pracach nad projektami. Ma pos?om pomaga? i o tym mówi art 10 regulaminu sejmu. A stwierdzenie najwi?ksze skupisko agentów mnie strasznie rozbawi?o... Na onecie cz?sto wypowiada sie go?? o podobnych pogl?dach, zawsze zaczyna : czesc komuszki, dobrze wam tak i tutaj nast?pkuje litania z?o?ycze? ;) Chyba Ci pan milicjant zabra? lizaczka w dzieci?stwie i niech?c pozosta?a, co?? :)

Odnośnik do komentarza
Gość Profesor

SLD samo sobie winne, odmawiaj?c udzia?u w konsultacjach u Prezydenta, musia?o liczy? si? z tym, ?e zostanie to wykorzystane.

@Vami: rozumiem, ?e masz dost?p do dokumentów, które to potwierdzaj?? Na razie powiedzia?bym, ?e najwi?cej agentów by?o w?ród dzia?aczy "Solidarno?ci" szczebla centralnego, a tych w SLD nie ma zbyt du?o :>.

Odnośnik do komentarza
Gość Profesor
O ile mi wiadomo, jak glowa panstwa zaprasza na konsultacje, to grzechem i nietaktem jest nie skorzystac z zaproszenia...

 

Tyle ?e Mejt ma racj?, i? udzia? b?d? jego brak w konsultacjach u Prezydenta nie ma najmniejszego zwi?zku z uczestnictwem w pracach legislacyjnych Parlamentu. Oczywi?cie ?e Dorn powinien by? przedstawi? projekt ustawy klubowi SLD, wskazywa?em tylko, ?e SLD da?o mu pretekst, który Dorn wykorzysta? z typow? dla PiS pogard? dla prawa.

 

PS> Zachowanie Prezydenta w wielu sprawach jest równie? grzechem i nietaktem, co oczywi?cie nie jest usprawiedliwieniem dla SLD.

Odnośnik do komentarza
to nie jest gdybanie, a pieprzenie.

 

powiedz mi, gdzie widzisz ten przerost zatrudnienia w PKP? na jakim stanowisku, w której spó?ce? uwa?asz, ?e jest za du?o dy?urnych ruchu, nastawniczych, konduktorów, maszynistów, elektromonterów, kasjerów, dró?ników, marketingowców, rozk?adowców, drogowców...? no s?ucham? masz jakiekolwiek oparcie swoich tez, poza 'to moje gdybanie' i 'jak znam ?ycie'? nie masz.

 

 

Abstrachujac od PKP bo nie mam pojecia o istniejacej tam sytuacj kadrowej, to , ze ktos szuka pracownikow wcale nie musi oznaczac, ze nie ma przerostu zatrudnienia. Moze byc sytuacja, ze istniejacy potencjal kadrowy jest zle wykorzystywany albo zaniechano jakis inwestycji i to co moglyby robic maszyny, komputery (moze np. zamiast drózników?) robia ludzie.

 

Ale jak pisalem wyzej moj wywod wcale nie musi tyczyc sie PKP, zeby troll nie mial pozywki :keke: .

Odnośnik do komentarza

Dok?adnie o to mi chodzi?o, grzech i nietakt SLD (b?d? co b?d? jaki protest przeciw wypowiedziom premiera o braku konieczno?ci po?piechu przy og?aszaniu decyzji TK który to po?piech zapisany jest w konstytucji) ma si? tak do prac parlamentarnych jak moralno?? do prawa ;) Niby zwi?zek istnieje ale zupe?nie nie sformalizowany we wspó?czesnej kontynentalnej filozofii prawa.

 

Nie mamy si? co oszukiwa?, kultura w sejmie i polityce jest jaka jest, komentarza nie wymaga. Nietakt to najdelikatniejsze ze s?ów jakich mo?na u?ywa? w stosunku do zachowa? panów z prawej czy lewej strony, nie wa?ne. Ich wypowiedzi i rozmowy bardziej przypominaj? awantury w przedszkolu niz dialog ludzi doros?ych. Jeszcze bardziej przykre jest to, ?e ten nastrój cz?sto udziela si? te? nam. Wkraczaj?c w tematyk? polityki momentalnie robi si? nerwowo. Ciekawe, czy kiedy? to wróci do normalno?ci...

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...