Skocz do zawartości

Pomóżmy sobie w szkole


Magic

Rekomendowane odpowiedzi

witam! jestem studentem 1 roku inf na polibudzie wrocławskiej i mam coś takiego jak aspekty prawne i etyczne. Zasady zaliczenia są następujące:

Metody zaliczenia:

 

1. Zdać kolokwium zaliczeniowe ustne

2. Napisać referat (tekst maszynowy lub komputerowy, 15-20 stron, wielkość fonta 12, 30 wierszy/stronę, na końcu przypisy i bibliografia)

 

Prawo autorskie, wynalażcze, prawo elektroniczne, internetowe.

 

* Pojęcia podstawowe z prawa (żródło prawa, praworządność, legalność, sprawiedliwość, gałęzie prawa, prawo publiczne a europejskie, dochodzenie roszczeń)

* Podmioty i przedmioty ochrony prawnej gospodarki elektronicznej. Płaszczyzny ochrony prawnej i administracyjnej.

* Podstawowe akty prawa międzynarodowego i europejskiego w ochronie praw własności intelektualnej

* Ochrona autorskich praw osobistych i majątkowych w społeczeństwie informacyjnym

* Ochrona praw pokrewnych wg. ustawy z 4 lutego '94 o prawie autorskim i prawach pokrewnych

* Ochrona programów komputerowych i baz danych w prawie polskim i na tle standardów europejskich

* Prawo własności przemysłowej (wynalazki, patenty, wzory użytkowe i przemysłowe, topografie układów scalonych)

* Postępowanie zgłoszeniowe i rejestrowe. Dochodzenie roszczeń w postępowaniu cywilnym. Odpowiedzialność karna za naruszenie praw własności przemysłowej.

* Prawne aspekty handlu elektronicznego

* Ochrona konkurencji i konsumentów w prawie polskim i europejskim.

* Ochrona danych osobowych - warunki techniczne, administracyjne i prawne w systemach informatycznych

* Dostęp do informacji publicznej w społeczeństwie informacyjnym

* Zasady ochrony wiadomości niejawnych

 

Jako że egzamin ustny odpada :P chciałem napisać referat na któryś z tych powyżej. Niestety jako umysł ścisły ciężko mi takie rzeczy przychodzą nie mówiąc już o tym ze to ma mięć 20 stron :P dlatego apeluję z prośbą o pomoc do osób które może przypadkiem mają już jakiegoś gotowca lub książki na podstawie których mógłbym coś posklejać ;).

Odnośnik do komentarza

Witam Panowie i nieliczne Panie. Nie mogę znaleźć tematu o szkole, więc napiszę tutaj. Mam problem z angielskim ... i proszę o pomoc. Na początek tekst do przetłumaczenia:

In this week’s article in our series, Healthy Lifestyles, Sue Thompson looks at a new kind of exercise. You all know aerobics keeps your body fit – but now there’s a new kind of aerobics to keep your brain fit, too! And you don’t have to go to the gym to do it!

 

1. The old expression Healthy body, healthy mind is more important than ever nowadays. The pace of life is faster, so more and more people have started doing sports and aerobics classes to exercise their bodies and reduce stress. But research has shown it is also important to exercise your brain.

 

2. Scientists have discovered that some activities help the brain to change and grow. This makes the brain stronger and healthier, so it can work better. They call these activities neurobics – aerobic of the brain. One example is reading upside down. Reading is a routine activity that we do with our eyes. But when we do it upside down, we use our sense of sight in a new and surprising way. We have to concentrate more on each word. This can be very annoying because it’s more difficult and takes longer. But it causes a new emotion and this unexpected emotion in an everyday context also stimulates the brain, and so helps it do develop.

 

3. There are many simple neurobic exercises you can do. For example, opening the door when you get home is a routine activity. But if you look for your key and open the door with your eyes closed, it becomes neurobic because you use your sense of touch, not your sense of sight, and this makes the brain word harder. And try cleaning your teeth with your left hand, not your right, or vice versa. A right-handed person uses the left side of the brain to do this action. When you use your left hand, you use the right side of the brain, so it grows.

 

4. In his book, Dr Katz says, “Everyday life is the Neurobic Gym”. You can do neurobic exercises anywhere. So if you want to improve your memory, do well in exams and be more creative, do neurobics!

 

Your are going to read an article about your brain. The information in the article is from a book called Keep Your Brain Alive. It’s by an American scientist called Lawrence Katz. Katz gives examples of simple exercises to keep your brain young and healthy.

 

I kilka słówek:

pace, reduce, research, sight, annoying, unexpected, improve, creative

 

A teraz dwa ćwiczenia:

 

Complete the conversations with been or gone

 

A: You look tired.

B: Yes. I’ve ….. to the gym

 

A: Where’s Maure?

B: She’s …. to the shop for some milk

 

A: How’s Kenny?

B: He’s OK. He’s …… to Tokio. He got home last night.

 

A: You look great.

B: Thank you. I’ve …. on holiday

 

A: Where have you …… ?

B: I’ve ….. at my yoga class. Why ?

A: Pete came to see you. He waited for ages. He’s …. now

 

ćw 2

Penny is journalist. It’s only 10a.m. but she’s already done a lot of things. Write sentences with already and yet.

 

To do:

1. Finish writing the Celebrity Diet’s article (wykonał to)

2. Phone Tom (nie wykonał)

3. Read the newspapers (nie wykonał)

4. Listen to Macey’s new CD (wykonał to)

5. Write the article about Macey (nie wykonał)

6. Email Brad (wykonał to)

 

 

Bardzo to pilne i bardzo proszę o pomoc. Nawet jak ktoś wie nie wiele to niech napisze. Z góry dzięki. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Okej, więc proszę o sprawdzenie ćwiczeń:

Uzupełnij dialogi, wstawiając „been” lub „gone”

 

A: You look tired.

B: Yes. I’ve been to the gym

 

A: Where’s Maure?

B: She’s gone to the shop for some milk

 

A: How’s Kenny?

B: He’s OK. He’s been to Tokio. He got home last night.

 

A: You look great.

B: Thank you. I’ve been on holiday

 

A: Where have you gone?

B: I’ve been at my yoga class. Why ?

A: Pete came to see you. He waited for ages. He’s gone now.

 

 

ćw 2

Penny is journalist. It’s only 10a.m. but she’s already done a lot of things. Write sentences with already and yet.

 

Penny jest dziennikarką. Jest dopiero 10.00, ale ona zrobiła już mnóstwo rzeczy. Napisz zdania z „already” i „yet”

 

1.Finish writing the Celebrity Diet’s article (wykonał to)

Penny has already finished the Celebrity Diet's article

2.Phone Tom (nie wykonał)

Penny hasn't phoned Tom yet.

3.Read the newspapers (nie wykonał)

Penny hasn't read the newspapers yet.

4.Listen to Macey’s new CD (wykonał to)

Penny has already listened to Macey's new CD.

5.Write the article about Macey (nie wykonał)

Penny hasn't written the article about Macey yet.

6.Email Brad (wykonał to)

Penny has already emailed Brad.

Odnośnik do komentarza
Mały problem z fizyką, totalnie nie wiem jak się do tego zabrać :

 

Źródło złożone z kilku substancji promieniotwórczych emituje elektrony i pozytony. Zaproponuj spoób wykorzystania pola elektrostatycznego do rozdzielenia obu rodzajów cząstek o różnych masach i ładunkach.

skoro pozyton ma ladunek dodatni, a elektron ujemny to chyba dosc latwo mozna wywnioskowac, ze beda sie roznie zachowywaly w polu elektrostatycznym, prawda?

Odnośnik do komentarza

Witam. Mam kolejny problem z zadaniem z angielskiego ... muszę opisać obrazek z ogólnie przyjętymi zasadami opisu obrazka, czyli:

Use the Present Continuous to describe what people are doing: The younger boy is carrying a caseball bat

Use the Present Perfect + just for recent actions: They've just arrived

Give details about the position of people and things: On the left/right, there's a big tree

Make guesses and give your opinionos: Maybe it;s the weekend and they're having a day out.

I think they're a family. They all look happy.

Oto ten obrazek: http://i37.tinypic.com/29xwx0l.jpg

Wiem, że jakość bardzo słaba, ale lepszego nie mam. Widać na nim dwie kobiety ... blondynkę i szatynkę jak siedzą na sofie i się śmieją. Czytają gazety i pewnie były na zakupach bo leżą torby. Na stoliku widać szklankę z sokiem. Zresztą widać to zdjęcie wyżej. Czy mógłby ktoś sprawdzić, który opis jest lepsze gramatycznie i stylistycznie ?

I opis:

I see two girls on the picture. The girls are sitting on the armchair and reading the magazines. Both girls (the one dressed in blue and the one dressed in yellow T-shirt and jeans) are smiling. I think they are in the sitting-room. There is a glass of juice (maybe it is an orange juice) on the table.

 

I think they've just arrived from shopping, because there are a few bags on the left side of the picture. Maybe they've just talked about something they found on the magazines.

 

I think the girls are good friends.

 

II opis:

This foto shows us two women. They are probaly in the shopping arcade. Women are sitting on black sofa and reading some magazins. In front of them is a table with pink tablecloth. On the table is juice and other things. On the left side I see many bags. I think they have already finished shopping. I can guess the weather is great. The sun is shinning and it is warm. I surmise these women are just friends. They look happy.

 

Poproszę o pomoc w wybraniu lepszego i ewentualnie poprawieniu błędów i ulepszeniu go. Pozdrawiam i dziękuję.

 

Panowie to jest na prawdę pilne i potrzebuję dzisiaj na godzinę 18. Bardzo proszę tylko sprawdzić, ewentualnie poprawić i wybrać lepszy.

 

Dzięki wszystkim za pomoc ;) Już nieaktualne. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

1.Dbamno swoje zdrowie uprawiając czesto/regularnie sport.

2.Jem duzo owoców i warzyw.

3.Używam codziennie rano kremu nawilżającego do twarzy i rąk.

4.Nie palę tytoniu oraz nie pije alkoholu.

5.Dbam o zdrowy sen.

6.Dwa razy w roku robie badania kontrolne.

7.zażywam witaminy.

 

Prosiłbym o przetłumaczenie tych siedmiu zdań na język niemiecki :)

Odnośnik do komentarza

Chcemy utworzyć liczby siedmiocyfrowe „ których cyfry należą do zbioru A = 1,2,3,4,5,6

a) ile takich liczb można utworzyć, jeśli cyfry mogą się powtarzać,

b) ile spośród nich ma co najmniej jedną „3„i co najmniej jedną „ 5”

c) ile liczb można utworzyć, aby żadna cyfra się nie powtarzała,

d) ile liczb można utworzyć za pomocą jednej „4” „ dwóch „5” i czterech „6”?

 

a)Na pierwsze jak mniemam to 6^7

c) no tu chyba zero na chlopska logike.. Skoro jest 6 cyfr a liczby maja byc 7 cyfrowe, wiec raczej nie mozliwe, zeby nic sie nie powtorzylo :)

 

Jesli ktos jest w miare kumaty w kombinatoryce, niech mi pomoze wyjasnic jak zabierac sie za te pozostale (wynik to juz kwestia wtorna, chodzi mi o metody)

Odnośnik do komentarza

a) 6^7

b) 6^7-6*7*7 -> licze ilosc wszystkich liczb pomniejszona o ilosc liczb, ktore maja co najwyzej jedna 3 lub co najwyzej jedna 5

c) 0

d) czworka moze byc w liczbie na 7 sposobow, dwie piatki moga byc w liczbie na C_2_7 = 7 po 2 sposobw, a szostka moze byc w liczbie na C_4_7 = 7 po 4 sposob - iloczyn tych wartosci da ilosc liczb

Odnośnik do komentarza

Moja bimbalistyka już dawno poszła w zapomnienie, ale skoro ma być 7 cyfrowa liczba i ma być w niej 3 i 5 to jej możliwości to:

5cyfr dowolny - 5^6

oraz kombinacje z przechodzeniem po roznych "polach" 3 i 5 - 7*7

całość daje - 49*5^6

 

Nic nie obiecuje po tych rozważaniach ;P

 

edyta wypomina, że prawie kolację spaliłem, przez te rozważania...

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...