Skocz do zawartości

Motoryzacja


klinsmann

Rekomendowane odpowiedzi

To za taką cene, w sumie nie opłaca się sprowadzać auta z zagranicy, a tym bardziej jesli chodzi o Audi, bo u Nas w Polsce rwnież mozna kupic bardzo atrakcyjna A6, jak i Passata.

 

Ale teraz moje pytanko. W tym roku przymierzam sie do zakupu kompaktu, raczej w gre wchodza dwa 3-drzwiowe modele, Audi A3 i Opel Astra III GTC, silniki jakie mnie interesują to 1,6 beznyzna i 1,9 diesel, w Astrze jest jeszcze jednostka 1,7 CDTI, rocznik od 2003-2007, moze ktos cos ma ciekawego do napisania na temat tych aut, silników etc. Czy warto kupowac Diesla ?, czy moze lepiej benzynę, obecnie mam beznynę i spalanie 9-10 litrów troszke mnie dobija, chciałem własnie cos oszczędniejszego a zarazem posiadającego kopa, takze te 100KM chciałbym mieć przynajmniej.

Odnośnik do komentarza
Ale teraz moje pytanko. W tym roku przymierzam sie do zakupu kompaktu, raczej w gre wchodza dwa 3-drzwiowe modele, Audi A3 i Opel Astra III GTC, silniki jakie mnie interesują to 1,6 beznyzna i 1,9 diesel, w Astrze jest jeszcze jednostka 1,7 CDTI, rocznik od 2003-2007, moze ktos cos ma ciekawego do napisania na temat tych aut, silników etc. Czy warto kupowac Diesla ?, czy moze lepiej benzynę, obecnie mam beznynę i spalanie 9-10 litrów troszke mnie dobija, chciałem własnie cos oszczędniejszego a zarazem posiadającego kopa, takze te 100KM chciałbym mieć przynajmniej.

 

 

@ cypress

Dobry wybór, widze, że podobają Ci się te same auta co mi... Zarówno A3 II i Astra III GTC to świetne samochody,

Osobiście, mimo że mam Astre i sobie chwalę wziąłbym pewnie A3, chociaż to nie jest takie do końca oczywiste.

Oba wygladają bardzo dobrze w 3-drzwiowych wersjach, chociaż Astra GTC bardziej mi sie podoba z zwenątrz. Zupełnie odwrotnie jest w środku, design kabiny A3 jest niesamowity, zaś Astrze brakuje sporo, jest hmm taka zimna i tandetna przy wysmakowanym wnetrzu Audi, do tego jeszcze te nieszczesne kierunkowskazy, ale idzie się przyzwyczaić.

Napewno koszty utrzymania Audi bedą większe, weż pod uwagę również wyzsze AC, bo zdaje się że za Audi ubezpieczyciele żadają więcej.

Co do silników: 1.6 16v i 1.7 CDTI to niezłe, trwałe i oszczędne motory ale zapomnij o byciu demonem szybkości jeśli masz coś takiego na pokladzie. Natomiast do oszczednej, spokojnej jazdy nadają się wysmienicie. Warte polecenia, ojciec od 11 lat jezdzi Vectrą 1.6 16v, ja od roku Astrą dieslem, żadnych kłopotów z tymi samochodami nie było. Aha, jesli brałbyś diesla, to chyba lepiej słabszą 82 konną wersję, bez koła dwumasowego i ze zwykłą turbinką bez obracanych lopatek. Różnica kilku koni w stosunku do mocniejszej jest niezauważalna a odpadają dwie potencjalnie usterki drogie w naprawie.

A co do 1.9 TDI, to chyba już coś słyszałeś o tym silniku :) Nie bardzo mozna go porównac z 1.7 CDTI, tu pompowtryski tam common rail... ja bym wolał silnik VW chociaż jest mniej nowoczesny. O benzynowych silnikach w Audi nie będę nic mówił, tak samo jak o 1.9 CDTI bo nie miałem z nimi bezpośredniego kontaktu.

Kwestie diesel czy benzyna musisz sam sobie rozstrzygnąć, zalety i wady tych rozwiązań na pewno znasz... Powiem tak, jesli trafi Ci się któryś z tych samochodów w nienagannym stanie, za przyzwoite pieniądze i z wiarygodną przeszłoscią to nie patrz na silniki (byle nie 1.4 :D ) tylko kupuj.

Odnośnik do komentarza
To za taką cene, w sumie nie opłaca się sprowadzać auta z zagranicy, a tym bardziej jesli chodzi o Audi, bo u Nas w Polsce rwnież mozna kupic bardzo atrakcyjna A6, jak i Passata.

 

W Polsce większe prawdopodobieństwo trafienia na minę - u nas przecież są same igiełki

Odnośnik do komentarza
w Astrze jest jeszcze jednostka 1,7 CDTI, rocznik od 2003-2007, moze ktos cos ma ciekawego do napisania na temat tych aut, silników etc.

Mnie sie osobiscie astra nie podoba. Uwazam, ze jedyna w miare ladna wersja jest kombi ale to moje zdanie. Natomiast mimo, ze jestem uprzedzony do tego auta to musze przyznac, ze lubie nimi jezdzic. Fakt, faktem, ze Golf V mi bardziej podchodzi ale Astra III to tez sensowna propozycja.

 

Z zauwazalnych (+):

 

- Silnik 1,7 CDTI (100 KM) - nawet w kombi daje rade, rozsadne spalanie, sensowna dynamika, dobrze zestopniowana skrzynia (5-tka), precyzyjne i krotkie drogi prowadzenia lewarka, dobrze sie zbiera nawet przy wysokich predkosciach

- Wnetrze - w sensie fotele tylne i przednie, sa duzo lepsze niz wygladaja (dot. wersji Essentia)

- Prowadzenie, nawet przy 140-150 po mokrym jest pewnie

 

Z zauwazalnych (-):

 

- Wnetrze - malo schowkow i troche brzydko

- Fabryczne audio i konsola srodkowa maja duzo przyciskow, ktore lubia fiksowac

- Dzwigienki przy kierownicy - w sumie nieglupie rozwiazanie, ale ja potrzebowalem ok 500 km zeby przywyknac

- Reflektory (halogen) - krotki zasieg, duzo swiatla rozproszonego (czyt. gowno widac we mgle).

 

Silnik 1,7 CDTI byl w kilku wersjach (bodaj 100, 110 KM i 110 KM z filtrem czastek stalych), imho na nasze drogi nie ma sie co szarpac na cokolwiek mocniejszego, chyba, ze ktos trzaska dluuugie trasy. Z 1,9 CDTI (ale nie wiem w ktorej wersji mocy) mialem do czynienia w Vectrze C GTS - szatanski silnik - w Astrze bedzie jeszcze lepszy, na plus polaczenie ze skrzynia 6 biegowa.

 

Aha, jesli brałbyś diesla, to chyba lepiej słabszą 82 konną wersję, bez koła dwumasowego i ze zwykłą turbinką bez obracanych lopatek. Różnica kilku koni w stosunku do mocniejszej jest niezauważalna a odpadają dwie potencjalnie usterki drogie w naprawie.

ZTCW to w Astrze III nie bylo 82 konnych diesli. Przynajmniej nie 1,7... Poza tym nie mow, ze roznica miedzy 82 KM a 100 czy 1100 w 1250 KG aucie nie jest zauwazalna.

A co do 1.9 TDI, to chyba już coś słyszałeś o tym silniku :) Nie bardzo mozna go porównac z 1.7 CDTI, tu pompowtryski tam common rail... ja bym wolał silnik VW chociaż jest mniej nowoczesny.

Jak to nie mozna ich porownac. Roznica w sposobie zasilania cylindrow dla zwyklego kolesia ma male znaczenie. Licza sie osiagi. 1,9 TDI 105 KM to staaara konstrukcja ale nadal daje rade i wiele nowszych jednostek konkurencji moze jej skoczyc. Jedyna przewage maja w kulturze pracy, TDI na pompowtryskach faktycznie klekocze bardziej. Kwestia gustu - ja ten klekot lubie. 1,7 CDTI jest w sumie rownie dobre - moze ciutke mniej dynamiczne i ma troche turbo laga ktory w TDI praktycznie nie wystepuje. Zreszta szczyt turbo laga to jest w dieslach Toyoty i Fiata - ponizej 2,5 k rpm. NIC sie nie dzieje. 2,5 k! W dieslu. rzal.pl

Odnośnik do komentarza
ZTCW to w Astrze III nie bylo 82 konnych diesli. Przynajmniej nie 1,7... Poza tym nie mow, ze roznica miedzy 82 KM a 100 czy 1100 w 1250 KG aucie nie jest zauwazalna.

Raczy Pan żartować, Panie Bebok.... nic nie mów tylko wpisz w google "Z17DTL" (to kod silnika, którego rzekomo nie było).

 

A co do drugiej części, skoro twierdzisz, że nie było takiego 1.7 CDTI wnioskuje, że nie miałeś przyjemności nim jechać. Dlaczego więc sugerujesz mi a priori ignoranctwo?

Proponuję test u dealera.

Odnośnik do komentarza

@axid,

Jak sie domyślam posiadasz takową Astre, ale w jakiej wersji silnikowej ?, napisz coś jeszcze bo jestem bardzo ciekaw jakiejś szerszej opinii. Otóz moj znajomy mechanik odradza mi diesla, bo że drozsze w utrzymaniu, że sie częsciej psują, że pompa etc... Ale ja mam obecnie benzyne 1.4 i chciałbym własnie cos co będzie mniej paliło i miało większego kopa, i jakos tak się na tego diesla uparlem, przecież nie jest w cale powiedziane że jak kupie diesla że od razu wszystko sie w nim posypie. Jak narazie oglądałem 3 Astry GTC z silnikami 1,9 CDTI, i jedna z 1,9 TDI. Tu jest mi to obojętne która wybiore jednostkę Co do Audi to powiem że wlasnie chodziło mi własnie utrzymanie po głowie że zapewne koszty będa o wiele większe, a dwa za taką sama cene kupie o 2-3 lata mlodszą Astre co tez za tym bardziej przemawia. Chciałem max, 2-3 latka, a na takie Audi mnie nie będzie stac, bo to juz koszt ponad 50tyś. Jesli chodzi o wersje to skłaniałbym sie raczej ku 1,9 i tu sa dwie mozliwości 120KM i 150KM. Cholernie kręci mnie zakup diesla i raczej na pewno będe rozglądał dalej się za dieslem.

Odnośnik do komentarza
ZTCW to w Astrze III nie bylo 82 konnych diesli. Przynajmniej nie 1,7... Poza tym nie mow, ze roznica miedzy 82 KM a 100 czy 1100 w 1250 KG aucie nie jest zauwazalna.

Raczy Pan żartować, Panie Bebok.... nic nie mów tylko wpisz w google "Z17DTL" (to kod silnika, którego rzekomo nie było).

 

A co do drugiej części, skoro twierdzisz, że nie było takiego 1.7 CDTI wnioskuje, że nie miałeś przyjemności nim jechać. Dlaczego więc sugerujesz mi a priori ignoranctwo?

Proponuję test u dealera.

Coz myslalem, ze 1,7 80 konne skonczyly sie wraz z Astra II i Isuzu-pochodnym 1,7. Nie zarzucam Ci ignorancji i owszem nie mialem przyjemnosci jechac Astra III z 82 dieslem bo trudno jazde autem, ktore ma za malo mocy nazwac specjalnie przyjemna. I czytaj co pisze - nie wmowisz mi, ze miedzy 80 KM a 100 czy 110 nie ma roznicy bo jest i to gruba.

 

Kupujac Astre III diesel wogole bym tego 1,7 80 KM nie bral pod uwage tak samo jak 1,3 CDTI 90 KM, ktory jest chyba jeszcze wieksza porazka.

Odnośnik do komentarza
Ojciec wstępnie planuje zakup tego: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7426455.

 

 

Miał ktoś do czynienia? Zna się na tyle żeby coś doradzić, podpowiedzieć? Jakieś wady? Cokolwiek ;>

 

cena podejrzanie niska- trzeba by bylo mu sie dokładnie przyjrzeć- bez oględzin - tudizez sprawdzenia na stacji bym nie ryzykował- jezeli tato dysponuje takim budżetem to polecm a cos ze stajni VAG- Seata toledo, Octavke- chodiz mi glownie o silniki np 1 lub 2 ...Lagune odradzam- duza awaryjnosc, bardzo duzo denerwujacych pierdólek sie psuje itp

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...
jaki silnik wybrałeś?

2.8 Turbo, 260 KM. Benzyna, skrzynia manulana, 4x4. Kolor czarny, koła 18''. Przycimnione fabrycznie szyby

 

http://moto.pl/MotoPL/51,88389,5129170.html?i=1

co tym powiecie? w kwietniu/maju odbieram

Na pewno jest to grubo lepsze niz toto czym teraz jezdzisz. Wiecej Ci powiem jak trafia do naszej floty. W razie czego bedziesz mogl zrezygnowac :P

A co Ty masz do mojego obecnego auta? :) Iconowi się podobał, albo był kulturalny :)

Odnośnik do komentarza
jaki silnik wybrałeś?

2.8 Turbo, 260 KM. Benzyna, skrzynia manulana, 4x4. Kolor czarny, koła 18''. Przycimnione fabrycznie szyby

 

http://moto.pl/MotoPL/51,88389,5129170.html?i=1

co tym powiecie? w kwietniu/maju odbieram

Na pewno jest to grubo lepsze niz toto czym teraz jezdzisz. Wiecej Ci powiem jak trafia do naszej floty. W razie czego bedziesz mogl zrezygnowac :P

A co Ty masz do mojego obecnego auta? :) Iconowi się podobał, albo był kulturalny :)

Powiem Ci tak, Bravo jest sympatycznym i fajnym autem i nawet da sie je polubic do czasu kiedy nie przejedziesz sie Golfem, Focusem czy nawet Astra. Fajne auto ale makarony sa nadal krok za czolowka. Zupelnie jak z naj-naj-naj nowszym modelem Megane - naprawde fajne autko, podoba mi sie, przyjemnie jezdzi, francuzi notuja postep. Co z tego jesli i tak wolalbym kupic VW albo Forda. Nawet jesli mowa o Golfie V (Nie VI) i sedziwym juz Focusie.

Odnośnik do komentarza

[chwalenie sie autem mode on]

Towarzysze i koledzy! (?KD)

 

Po przejechaniu 17 tys. km moim nowym autkiem (BMW 320d) postanowilem napisac laurke ku potomnosci i zyskowi tych, ktorzy auto potencjalnie kupic zamierzaja. Mam nadzieje, ze nie zapeszy i nie skonczy sie to jakas nieoczekiwana a szybka awaria.

 

Otoz z auta jest zadowolony nieprzecietnie.

1. Moc - przy wyprzedzaniu jest dla mnie bardzo istotne ze przy 140 jestem w stanie wcisnac pedal gazu i natychmiast przyspieszam. Ten efekt konczy sie przy okolo 190, ale przy tej predkosci i tak sie troche jechac przy dosc duzym ruchu. Na pustej drodze auto doczlapie sie i powyzej 220 (wg gpsa do 224), ale normalnie nie mam do tego nerwow.

1a. Dla przyspieszania nie ma wiekszego znaczenia, czy sie jedzie samemu czy w 5 osob z bagazem, auto przyspiesza praktycznie tak samo. Efekt wagi czuje sie tylko przy hamowaniu.

2. Ekonomicznosc - najlepsze spalanie na odcinku praca - dom: 6,0 l (diesel) przy sredniej predkosci (wg gpsa) 113 km/h. Tam, gdzie nie mozna jechac szybciej niz 120 km/h - regularnie spalanie wynosi 5,5-5,7l. Przy najbardziej szalenczej jezdzie (86km, srednia 171) auto wypilo 9,4l. W miescie jest oczywiscie troche gorzej i 8-8,5l to standard. Na szczescie nie jezdze po miescie.

3. Wyciszenie - silnika nie slychac - przy predkosci przy ktorej mozna by go slyszec (>210) i tak wszystko zaglusza wiatr. Co do wiatru, to zaczyna go byc slychac tez dopiero powyzej 200, ale nie za glosno ustawione radio bez problemu go zaglusza. A poza tym ja przy tej predkosci i tak jest skupiony wylacznie na drodze.

4. Zawieszenie - auto przy 120 i 190 prowadzi sie praktycznie tak samo. Nie jest natomiast zdecydowanie przewidziane na Polske - na wzglednie rownej gierkowce zal mi sie samochodu zrobilo. Auto trzyma sie drogi przy nawet sporej predkosci. Kilkukrotnie bylem w malym badz wiekszym poslizgu powyzej 100, a do opanowanie auta wystarczala lekka kontra. DTS czy jak mu tam, sie sprawdza. Prowadzenie troche pogorszylo sie niestety na oponach zimowych.

5. Tempomat - genialne urzadzenie. Pozwala w ogole nie martwic sie droga naszpikowana radarami (6 fotoradarow na odcinku 3,4 km). W miescie po prostu wrzucam 50 i cruise'uje. Nie kupie juz nigdy auta bez tempomatu.

6. Wygoda - kierowca ma zasadniczo wszystko czego potrzeba. Pasazerowie raczej tez nie narzekaja. Nie jest to jednak auto 5-osobowe.

7. Wyglad - a jakze. Nie jest to zdecydowanie grzeczna Toyota Corolla czy, hm, egzotyczna Multipla. Nie jest to tez BMW 5, ktore dla mnie wyglada troche wolowato.

8. Wielkosc - miejsca parkingowe to dobro rzadkie i waskie. Przy ogolnej wygodzie w srodku jest na tyle nieduze, ze mozna go praktycznie wszedzie zaparkowac

9. Czujniki parkowania - juz sie tak przyzwyczailem do nich, ze przesiadlszy sie do auta zony, malo go nie rozbilem przy cofaniu.

 

Zeby nie bylo, ze auto bez wad:

1. Tempomat - moglby byc troche wygodniejszy - a tak naprawde wystarczylby mi wyswietlacz, na ile jest nastawiony.

2. Jak wspomnialem, nie jest to auto 5-osobowe. Po weekendowej wycieczce (1400 km) pasazerowie z tylu byli zle nastawieni do zycia.

3. Plyn do spryskiwacza - podejrzewam, ze auto uzywa go zamiast benzyny. Jeszcze nigdy w zyciu tak czesto nie dolewalem plynu (a naraz wchodzi 6 litrow). Niektorzy wskazuja tez na spryskiwacze reflektorow jako glownego sprawce.

4. Czasem troche zaparowuja szyby. Widac nie doszedlem jeszcze do najlepszego ustawienia klimatyzacji. Problem na szczescie daje sie zwykle latwo rozwiazac bez otwierania szyb.

 

Ogolnie, jesli ktos sie nad takim wyborem dla siebie zastanawia, to polecam (z poprawka na moj niewielki staz posiadania). Z punktu widzenia kierowcy to zdecydowanie najfajniejsze auto jakim jezdzilem.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...