Deacon Napisano 29 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 Witam! Temat w zasadzie mocno zwiazany z FM/CM, jednak z braku ogolnego forum (wersja gry jest dla mnie nieistotna) zalozylem go tutaj. Jesli jest dla niego lepsze miejsce, to prosilbym modow o przeniesienie. Otoz pisze prace na temat sztucznej inteligencji w grach komputerowych. Sam w zadnego managera nigdy nie gralem, bo to zupelnie nie moj klimat. Jednakze swego czasu brat sporo pykal i z tego co mi sie kojarzy chwalil kiedys system, ktory z czasem uczy sie taktyki gracza i sie do niej dostosowywuje czy cos w ten desen. Ma ktos z forumowiczow jakiekolwiek informacje na ten temat? Czy rzeczywiscie jest taki system? Jak on konkretniej i bardziej szczegolowo dziala? Od ktorej wersji CM/FM zostal wprowadzony oraz cokolwiek innego zwiazanego z tematem? Z gory dziekuje za pomoc. Ewentualne linki anglojezyczne widziane rowniez bardzo mile. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza
Sil Napisano 29 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 Z tego co wiem, takiego systemu w grze nie ma. W niektórych wersjach taktyki po pewnym czasie przestawały być skuteczne, ale nie wiązało się to z inteligencją wirtualnego przeciwnika, tylko po prostu ze zbyt długim okresem stosowania tej taktyki. I tak na przykład w CM01/02 wystarczyło zmienić nazwę swojej "rozgryzionej przez przeciwnika" takyki, by znów zaczęła dawać świetne rezultaty. Cytuj Odnośnik do komentarza
Fifa7 Napisano 29 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 Coś w ten deseń jest zaaplikowane w najnowszego PESa. Czytałem, że komputer "uczy się" naszych zagrań i potem trudniej jest zdobyć bramkę w ten sam sposób. System nazywa się chyba "Team Vision". Cytuj Odnośnik do komentarza
Profesor Napisano 29 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 Z tego co wiem, takiego systemu w grze nie ma. W niektórych wersjach taktyki po pewnym czasie przestawały być skuteczne, ale nie wiązało się to z inteligencją wirtualnego przeciwnika, tylko po prostu ze zbyt długim okresem stosowania tej taktyki.I tak na przykład w CM01/02 wystarczyło zmienić nazwę swojej "rozgryzionej przez przeciwnika" takyki, by znów zaczęła dawać świetne rezultaty. Nie wiem, skąd to wziąłeś. Oczywiście, że jakiś rodzaj AI jest zaimplementowany, ale jego natura to jak najbardziej ©. Cytuj Odnośnik do komentarza
Sil Napisano 29 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 Z tego co wiem, takiego systemu w grze nie ma. W niektórych wersjach taktyki po pewnym czasie przestawały być skuteczne, ale nie wiązało się to z inteligencją wirtualnego przeciwnika, tylko po prostu ze zbyt długim okresem stosowania tej taktyki.I tak na przykład w CM01/02 wystarczyło zmienić nazwę swojej "rozgryzionej przez przeciwnika" takyki, by znów zaczęła dawać świetne rezultaty. Nie wiem, skąd to wziąłeś. Oczywiście, że jakiś rodzaj AI jest zaimplementowany, ale jego natura to jak najbardziej ©. Zdefiniuj proszę, o jakiej AI mówisz. Cytuj Odnośnik do komentarza
Profesor Napisano 29 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 system, ktory z czasem uczy sie taktyki gracza i sie do niej dostosowywuje Cytuj Odnośnik do komentarza
Sil Napisano 29 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 OK, w takim razie nadal będę twierdził, że takiego systemu w grze nie ma. Jest jakiś skrypt odpowiedzialny za "inteligencję" komputerowego przeciwnika, czyli na przykład za to że + oponent reaguje na zmieniającą się sytuację na obisku (kartki/gole) + taktyka przeciwnika zmienia się w zależności od poziomu, który reprezentuje nasza drużyna + po pewnym czasie przeciwnik lepiej radzi sobie z naszą taktyką Jednak żadne z powyższych nie opiera się na systemie uczącym się na własnych błędach lub uczącym się taktyki gracza. Dowodem na to są liczne w historii serii killer-taktyki. Gdyby komputer potrafił rozgryzać nasze założenia i przystosowywać do nich po pewnym czasie ich skuteczność spadałaby lub wszyscy wirtualni menedżerowie graliby właśnie nimi. tymczasem liczba rozwiązań taktycznych, pozostających do dyspozycji komputerowego przeciwnika jest moim zdaniem przez cały czas niezmienna. Cytuj Odnośnik do komentarza
Profesor Napisano 29 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 Killertaktyki nie są produktem kiepskiej AI rozgryzającej nasze taktyki tylko produktem błędów w engine gry, wskutek których pewne rozwiązania taktyczne są nadmiernie skuteczne. Cytuj Odnośnik do komentarza
Sil Napisano 29 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 Nie chodzi mi o samą obecność killer-taktyk, a to, że przeciwnik nie przejmuje zastosowanych w nich rozwiązań lub chociaż nie przystosowuje się do nich. Tego oczekiwałbym od gry, w której zaimplementowana byłaby prawdziwa AI. Cytuj Odnośnik do komentarza
Profesor Napisano 29 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 Killertaktyka z definicji pozostaje poza ramami nakreślonymi AI przez programistów. Cytuj Odnośnik do komentarza
Sil Napisano 29 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 Otóż to. "AI" w wykonaniu SI to skrypty, "poza ramami" których coś może się znaleźć. Tymczasem dla AI, która potrafi uczyć się w ciągu rozgrywki nie ma ram nie do pokonania. Nie jestem specjalistą w dziedzinie programowania i sztucznej inteligencji, ale z pozycji laika mniej więcej tak to dla mnie wygląda... Cytuj Odnośnik do komentarza
Gizzz Napisano 29 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 Nie prawda, w najnowszym FMie komputer stara sie zmieniac taktyke w taki sposob zeby grac przeciwko nam jak najlepiej. Dzieje sie to juz w trakcie meczu. Przynajmniej takie mam spostrzezenia. A poza tym jak mowisz o killer-taktyce to daj mi takse ktora, oczywiscie po kilku miesiecznym jej stosowaniu w druzynie i w tym samym skladzie da mi zwyciestwo i totalna dominacje grajac Legią (cienki krajowy sklad) przeciwko Arsenalowi:) Terefere kuku:P A ja na wielkim farcie zremisowalem 2:2 chociaz moglem z nimi tez wygrac:) I co najlepiej swiadczy o zmianie taktyki? To ze pod koniec meczu wygrywajac 2:1 stracilem gola, kto czy nie na wage awansu to LM:/ Nie zapominajmy tez o tym ze gdyby komputer uczyl sie na swoich bledach w sposob perfekcyjny, to dzieki znacznie wiekszym mozliwosciom obliczeniowym, przynajmniej teoretycznie, od tej ktora posiadamy my, ludzie, to wygranie meczu jakiegokolwiek wiazaloby sie chyba tylko ze zdolnosciami paranormalnymi naszych zawodnikow. Poza tym jestem pelen podziwu dla programistow ktorzy tworza mnostwo skryptow dzieki ktorym pilkarze, potrafia kopac, przyjmowac pilke itp. Mnie sie w glowie nie miesci jakby to zrobic, a programistom z innych stajni produkujacych konkurencyjne wobec FM produkty ogarnianie tego jak wirtualni pilkarze powinni grac tez przychodzi opornie:) PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza
saper_unreal Napisano 30 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 Ja jestem jednego ciekaw. Czy jeśli w jednej lidze AI rozgryzie moją taktykę i będzie umiała grać przeciwko niej, to gdy zrezygnuje z prowadzenia klubu zatrudnię się w innym w innym kraju to od razu z miejsca w nowej lidze jestem rozgryziony? Cytuj Odnośnik do komentarza
kraśny Napisano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 Łoj komp reaguje ... Raz dałem 6 napastników I miałem podczas meczu bodaj , zę 23 spalone ( Moje ) z czego było 16 goli oczywiście nie uznanych bo ze spalonyc h Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.