Skocz do zawartości

Kącik egzaminacyjny


adamus

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Kto coś tam się zna i ma chwilkę: zobaczcie mój konspekt, każde uwagi mile widziane. "e" jest zostawione bo film muszę obejrzeć :zawstydzony:

 

Temat: Literackie i filmowe obrazy bohaterów w sutannie i habicie.

Przedstaw temat na wybranych przykładach.

 

I. Literatura Podmiotu:

 

1.Grzegorczyk Jan. Adieu. Poznań. 2002

2.Grzegorczyk Jan. Trufle. Poznań. 2004

3.Grzegorczyk Jan. Cudze pole. Poznań. 2007

4.Krasicki Ignacy. Monachomachia. Warszawa. 19545

5.Mickiewicz Adam. Pan Tadeusz. Wrocław. 1999.7

6.Mickiewicz Adam. Dziady. Warszawa. 2005

7.Vicente Lenero. Zbrodnia Ojca Amaro. 2002

 

II. Literatura Przedmiotu:

 

1.Kozicka Danuta i inni. Słownik bohaterów literackich. Bielsko-Biała,2004

2.Lementowicz Urszula. Biblioteczka opracowań - Pan Tadeusz. Lublin, 2006

3.Makowiecki Andrzej. Słownik postaci literackich. Warszawa. 20044

4.Polańczyk Urszula. Biblioteczka opracowań - Dziady część II i IV. Lublin. 2006

 

III. Ramowy plan wypowiedzi:

Określenie problemu:

Sposób i rola bohaterów w sutannie i habicie w literaturze starożytnej.

Drwina z duchowieństwa buntem przeciwko postawie duchownych.

Sposób ukazania bohaterów w sutannie i habicie we współczesnej literaturze i filmie.

2. Kolejność prezentowanych treści:

a)Dziady-Ksiądz Piotr:

-walka ze złem

-pośrednik pomiędzy Bogiem, a ludźmi

-mesjanizm bohatera

b)Pan Tadeusz-Ksiądz Robak:

-duchowieństwo sposobem na przemianę wewnętrzną

-habit sposobem na odkupienie win

c)Monachomachia -Mnisi oświecenia:

-pokazanie licznych wad Kościoła

-umniejszenie nadrzędnej pozycji zakonników

d)Adieu, Trufle i Cudze pole:

-realne przedstawienie Kościoła

-przeszkody w byciu duchownym

-sutanna rodzajem męczennictwa

-duchowieństwo misją księdza Grosera

-pokazanie podejścia ludzi do księży i zakonnic

e)

3. Wnioski:

 

IV. Materiały pomocnicze:

1. Kartka z cytatami

 

Kamil Kozyra

Odnośnik do komentarza

Panowie, głupie pytanie, ale cóż, muszę się zapytać, bo moja szanowna szkoła jakoś się nie kwapi, żeby odpowiedzieć...

 

Jeżeli piszę wszystkie przedmioty na poziomie rozszerzonym, to czy piszę w tych samych dniach i tych samych godzinach co wszyscy z poziomu podstawowego? Jest napisane na tablicy J. Polski - 5 maja, godz. 9.00, nie jest napisane który poziom, czy oba, czy jak... to się tyczy wszystkich innych przedmiotów, ktoś się może orientuje jak to jest? Matura niedługo, wolałbym się spokojnie skupić na powtarzaniu wiadomości niż na traceniu nerwów przez niekompetentnych pracowników szkoły, którzy sami nie wiedzą, gdy zadaje im się takie pytanie :|

 

Prosiłbym o w miarę szybką odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Panowie, głupie pytanie, ale cóż, muszę się zapytać, bo moja szanowna szkoła jakoś się nie kwapi, żeby odpowiedzieć...

 

Jeżeli piszę wszystkie przedmioty na poziomie rozszerzonym, to czy piszę w tych samych dniach i tych samych godzinach co wszyscy z poziomu podstawowego? Jest napisane na tablicy J. Polski - 5 maja, godz. 9.00, nie jest napisane który poziom, czy oba, czy jak... to się tyczy wszystkich innych przedmiotów, ktoś się może orientuje jak to jest? Matura niedługo, wolałbym się spokojnie skupić na powtarzaniu wiadomości niż na traceniu nerwów przez niekompetentnych pracowników szkoły, którzy sami nie wiedzą, gdy zadaje im się takie pytanie :|

 

Prosiłbym o w miarę szybką odpowiedź.

Piszesz tylko ten poziom, który wybrałeś, czyli jeśli R, to R, bez podstawy.

Odnośnik do komentarza

Tak zrobiłem i nie dostałem jasnej odpowiedzi, powiedziano mi, że to zależy, a gdy poprosiłem o konkrety, niestety nie udzielono mi odpowiedzi.

 

Chyba gdzieś tak koło środy, czwartku, pójdę się dowiedzieć jeszcze raz, dzięki za info tak czy inaczej.

 

Tak przy okazji to oblookajcie mój konspekt wypowiedzi z polskiego - może ktoś ma jakieś pomysły, które mogłyby mi się przydać? ;)

 

 

BIBLIOGRAFIA

 

Temat wybrany: Literackie portrety ludzi szczęśliwych. Wykaż ich różnorodność, odwołując się do wybranych przykładów.

 

Temat doprecyzowany: Literackie portrety ludzi czerpiących szczęście z kontaktu z naturą.

 

 

Literatura podmiotu:

 

1.KOCHANOWSKI, Jan. Pieśń Świętojańska o Sobótce. Kraków: Biblioteka Narodowa, 1998. ISBN: 83-04-04398-X.

2.REJ, Mikołaj. Żywot człowieka poczciwego. Wrocław: Ossolineum, 2003. ISBN: 83-04-04666-0.

3.ORZESZKOWA, Eliza. Nad Niemnem. Warszawa: MEA, 2000. ISBN: 83-913040-9-4.

4.HORACY. O co poeta prosi Apollina. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002. ISBN: 83-01-13405-4.

5.MICKIEWICZ, Adam. Pan Tadeusz. Wrocław: Zielona Sowa, 2005. ISBN: 83-7389-574-4.

 

Literatura przedmiotu:

 

1.GILBERT, Marek. Szczęście. [Online]. Dostępny w internecie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Szcz%C4%99%C5%9Bcie

2.STOPKA, Dorota. Opracowania: Romantyzm. Kraków: Greg, 1998. Pan Tadeusz, s. 103-118.

3.STOPKA, Dorota. Opracowania: Pozytywizm. Kraków: Greg, 1998. Nad Niemnem, s. 78-95.

4.STOPKA, Dorota. Opracowania: Antyk, Średniowiecze, Renesans. Kraków: Greg, 1998. Horacy, s. 65-68.

 

Ramowy plan wypowiedzi:

1. Określenie problemu:

- Szczęście w literaturze

- Dlaczego natura przynosiła szczęście bohaterom literackim?

2. Kolejność prezentowanych treści:

- Definicja szczęścia (krótkie wprowadzenie)

- Małe ludzkie przyjemności źródłem szczęścia dla człowieka (O co poeta prosi Apollina)

- Człowiek żyjący w zgodzie z naturą (Pieśń Świętojańska o Sobótce)

- Człowiek w harmonii z naturą (Żywot człowieka poczciwego)

- Praca na łonie natury dająca szczęście, satysfakcję (Nad Niemnem)

- Piękno natury źródłem szczęścia (Pan Tadeusz)

3. Wnioski:

- Człowiek szczęśliwy często czerpał szczęście z natury

- Wieś jest krainą szczęścia

 

 

Co o tym sądzicie, bracia abiturienci, i nie tylko? :)

Odnośnik do komentarza
Podmiotu ułóż alfabetycznie nazwiskami. A przedmiotu jak masz trzy takie same nazwiska, to ułóż później kolejnością tytułów alfabetyczną. Przy dostępie do Internetu dopisz datę dostępu do źródła.

 

Jeżeli chodzi o sam konspekt to zmian już dokonać nie mogę, bo ten został już oddany jako ostateczny, był sprawdzany przez moją polonistkę i jeszcze jedną, znajomą, obie nie widziały żadnych błędów...

 

Myślałem raczej, że może ktoś np. ma podobny temat i ma jakieś pomysły, które mogłyby mi się przydać w samej prezentacji :) Cały trzon mam już przygotowany, ale zawsze można coś dodać :]

 

Dzięki za rady Buffu.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...