Zimny Napisano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2008 Tez to znalazlem, tylko slyszalem ze matma jest 15, a tu pisze ze 14 wiec troche jestem zdezorientowany. Cytuj Odnośnik do komentarza
Spoxik Napisano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2008 Kto coś tam się zna i ma chwilkę: zobaczcie mój konspekt, każde uwagi mile widziane. "e" jest zostawione bo film muszę obejrzeć Temat: Literackie i filmowe obrazy bohaterów w sutannie i habicie. Przedstaw temat na wybranych przykładach. I. Literatura Podmiotu: 1.Grzegorczyk Jan. Adieu. Poznań. 2002 2.Grzegorczyk Jan. Trufle. Poznań. 2004 3.Grzegorczyk Jan. Cudze pole. Poznań. 2007 4.Krasicki Ignacy. Monachomachia. Warszawa. 19545 5.Mickiewicz Adam. Pan Tadeusz. Wrocław. 1999.7 6.Mickiewicz Adam. Dziady. Warszawa. 2005 7.Vicente Lenero. Zbrodnia Ojca Amaro. 2002 II. Literatura Przedmiotu: 1.Kozicka Danuta i inni. Słownik bohaterów literackich. Bielsko-Biała,2004 2.Lementowicz Urszula. Biblioteczka opracowań - Pan Tadeusz. Lublin, 2006 3.Makowiecki Andrzej. Słownik postaci literackich. Warszawa. 20044 4.Polańczyk Urszula. Biblioteczka opracowań - Dziady część II i IV. Lublin. 2006 III. Ramowy plan wypowiedzi: Określenie problemu: Sposób i rola bohaterów w sutannie i habicie w literaturze starożytnej. Drwina z duchowieństwa buntem przeciwko postawie duchownych. Sposób ukazania bohaterów w sutannie i habicie we współczesnej literaturze i filmie. 2. Kolejność prezentowanych treści: a)Dziady-Ksiądz Piotr: -walka ze złem -pośrednik pomiędzy Bogiem, a ludźmi -mesjanizm bohatera b)Pan Tadeusz-Ksiądz Robak: -duchowieństwo sposobem na przemianę wewnętrzną -habit sposobem na odkupienie win c)Monachomachia -Mnisi oświecenia: -pokazanie licznych wad Kościoła -umniejszenie nadrzędnej pozycji zakonników d)Adieu, Trufle i Cudze pole: -realne przedstawienie Kościoła -przeszkody w byciu duchownym -sutanna rodzajem męczennictwa -duchowieństwo misją księdza Grosera -pokazanie podejścia ludzi do księży i zakonnic e) 3. Wnioski: IV. Materiały pomocnicze: 1. Kartka z cytatami Kamil Kozyra Cytuj Odnośnik do komentarza
Rothman Napisano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2008 Nie ma wniosków? Cytuj Odnośnik do komentarza
Raven Napisano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2008 Panowie, głupie pytanie, ale cóż, muszę się zapytać, bo moja szanowna szkoła jakoś się nie kwapi, żeby odpowiedzieć... Jeżeli piszę wszystkie przedmioty na poziomie rozszerzonym, to czy piszę w tych samych dniach i tych samych godzinach co wszyscy z poziomu podstawowego? Jest napisane na tablicy J. Polski - 5 maja, godz. 9.00, nie jest napisane który poziom, czy oba, czy jak... to się tyczy wszystkich innych przedmiotów, ktoś się może orientuje jak to jest? Matura niedługo, wolałbym się spokojnie skupić na powtarzaniu wiadomości niż na traceniu nerwów przez niekompetentnych pracowników szkoły, którzy sami nie wiedzą, gdy zadaje im się takie pytanie :| Prosiłbym o w miarę szybką odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gacek Napisano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2008 Panowie, głupie pytanie, ale cóż, muszę się zapytać, bo moja szanowna szkoła jakoś się nie kwapi, żeby odpowiedzieć... Jeżeli piszę wszystkie przedmioty na poziomie rozszerzonym, to czy piszę w tych samych dniach i tych samych godzinach co wszyscy z poziomu podstawowego? Jest napisane na tablicy J. Polski - 5 maja, godz. 9.00, nie jest napisane który poziom, czy oba, czy jak... to się tyczy wszystkich innych przedmiotów, ktoś się może orientuje jak to jest? Matura niedługo, wolałbym się spokojnie skupić na powtarzaniu wiadomości niż na traceniu nerwów przez niekompetentnych pracowników szkoły, którzy sami nie wiedzą, gdy zadaje im się takie pytanie :| Prosiłbym o w miarę szybką odpowiedź. Piszesz tylko ten poziom, który wybrałeś, czyli jeśli R, to R, bez podstawy. Cytuj Odnośnik do komentarza
Buffu Napisano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2008 Wszystkie przedmioty piszesz o tej samej godzinie, ale w innym rozmiarze czasowym Cytuj Odnośnik do komentarza
Raven Napisano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2008 Gacek: Nie zrozumiałeś mojego pytania. Buffu: Dzięki za odpowiedź, a piszę w tej samej sali co inni, czy jakoś osobno? Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza
Escort Napisano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2008 U mnie polski pisze się na sali, wszyscy piszą razem. Angielski już mam oddzielnie, ja rozszerzony piszę w innej sali, a inni z podstawą gdzie indziej. Zresztą, powinieneś mieć rozpiskę najpóźniej w piątek gdzieś w szkole, gdzie kto pisze. Cytuj Odnośnik do komentarza
Kinas Napisano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2008 Tak? Ja miałem rozpiskę wywieszoną na godzinę przed egzaminem Cytuj Odnośnik do komentarza
Barton Napisano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2008 U mnie rozpiski były już na początku kwietnia, różne poziomy piszą w różnych salach, najrozsądniej jest nie patrzeć na inne szkoły, tylko iść do sekretariatu swojej i się wypytać o szczegóły. Cytuj Odnośnik do komentarza
Raven Napisano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2008 Tak zrobiłem i nie dostałem jasnej odpowiedzi, powiedziano mi, że to zależy, a gdy poprosiłem o konkrety, niestety nie udzielono mi odpowiedzi. Chyba gdzieś tak koło środy, czwartku, pójdę się dowiedzieć jeszcze raz, dzięki za info tak czy inaczej. Tak przy okazji to oblookajcie mój konspekt wypowiedzi z polskiego - może ktoś ma jakieś pomysły, które mogłyby mi się przydać? BIBLIOGRAFIA Temat wybrany: Literackie portrety ludzi szczęśliwych. Wykaż ich różnorodność, odwołując się do wybranych przykładów. Temat doprecyzowany: Literackie portrety ludzi czerpiących szczęście z kontaktu z naturą. Literatura podmiotu: 1.KOCHANOWSKI, Jan. Pieśń Świętojańska o Sobótce. Kraków: Biblioteka Narodowa, 1998. ISBN: 83-04-04398-X. 2.REJ, Mikołaj. Żywot człowieka poczciwego. Wrocław: Ossolineum, 2003. ISBN: 83-04-04666-0. 3.ORZESZKOWA, Eliza. Nad Niemnem. Warszawa: MEA, 2000. ISBN: 83-913040-9-4. 4.HORACY. O co poeta prosi Apollina. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002. ISBN: 83-01-13405-4. 5.MICKIEWICZ, Adam. Pan Tadeusz. Wrocław: Zielona Sowa, 2005. ISBN: 83-7389-574-4. Literatura przedmiotu: 1.GILBERT, Marek. Szczęście. [Online]. Dostępny w internecie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Szcz%C4%99%C5%9Bcie 2.STOPKA, Dorota. Opracowania: Romantyzm. Kraków: Greg, 1998. Pan Tadeusz, s. 103-118. 3.STOPKA, Dorota. Opracowania: Pozytywizm. Kraków: Greg, 1998. Nad Niemnem, s. 78-95. 4.STOPKA, Dorota. Opracowania: Antyk, Średniowiecze, Renesans. Kraków: Greg, 1998. Horacy, s. 65-68. Ramowy plan wypowiedzi: 1. Określenie problemu: - Szczęście w literaturze - Dlaczego natura przynosiła szczęście bohaterom literackim? 2. Kolejność prezentowanych treści: - Definicja szczęścia (krótkie wprowadzenie) - Małe ludzkie przyjemności źródłem szczęścia dla człowieka (O co poeta prosi Apollina) - Człowiek żyjący w zgodzie z naturą (Pieśń Świętojańska o Sobótce) - Człowiek w harmonii z naturą (Żywot człowieka poczciwego) - Praca na łonie natury dająca szczęście, satysfakcję (Nad Niemnem) - Piękno natury źródłem szczęścia (Pan Tadeusz) 3. Wnioski: - Człowiek szczęśliwy często czerpał szczęście z natury - Wieś jest krainą szczęścia Co o tym sądzicie, bracia abiturienci, i nie tylko? Cytuj Odnośnik do komentarza
Henkel Napisano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2008 [error] Cytuj Odnośnik do komentarza
Raven Napisano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2008 Aż tak źle? Cytuj Odnośnik do komentarza
Buffu Napisano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2008 Podmiotu ułóż alfabetycznie nazwiskami. A przedmiotu jak masz trzy takie same nazwiska, to ułóż później kolejnością tytułów alfabetyczną. Przy dostępie do Internetu dopisz datę dostępu do źródła. Cytuj Odnośnik do komentarza
Lis_ Napisano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2008 Mam pytanie. Wiecie, gdzie można znaleźc listę lektur na maturę podstawową? Szukałem na cke.edu.pl, ale jakoś nie mogłem tego wypatrzeć. Edyta już znalazła. Cytuj Odnośnik do komentarza
Buffu Napisano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2008 Pochwal się tą listą Cytuj Odnośnik do komentarza
Raven Napisano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2008 Podmiotu ułóż alfabetycznie nazwiskami. A przedmiotu jak masz trzy takie same nazwiska, to ułóż później kolejnością tytułów alfabetyczną. Przy dostępie do Internetu dopisz datę dostępu do źródła. Jeżeli chodzi o sam konspekt to zmian już dokonać nie mogę, bo ten został już oddany jako ostateczny, był sprawdzany przez moją polonistkę i jeszcze jedną, znajomą, obie nie widziały żadnych błędów... Myślałem raczej, że może ktoś np. ma podobny temat i ma jakieś pomysły, które mogłyby mi się przydać w samej prezentacji Cały trzon mam już przygotowany, ale zawsze można coś dodać Dzięki za rady Buffu. Cytuj Odnośnik do komentarza
Lis_ Napisano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2008 Pochwal się tą listą http://www.cke.edu.pl/images/stories/Inf_m...08/polski_a.pdf str. 29 i 30 Cytuj Odnośnik do komentarza
Vitaliss Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 Macie jakieś siągi na polski? Cytuj Odnośnik do komentarza
krzysfiol Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 Macie jakieś siągi na polski? razz.gif Tak, bagaż przeczytanych lektur. Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.