Jump to content

Rowery


Recommended Posts

1 hour ago, Fenomen said:

Czy ja wiem :-k ja w zeszlym roku kupowalem rower w polowie maja i udalo sie dobra cene wyciagnac (20% ponizej ceny katalogowej)

 

Tak Fenek, ale nie kupowałeś roweru budżetowego, tylko z trochę wyższej półki. Ja swojego Speca kupiłem ostatnią ramę "M" w sklepie i oprócz tego, zostały chyba dwa Gianty i jeden Kellys w tym rozmiarze (w tej sieci sklepów). Także sporo rzeczy ma na to wpływ ;)

Link to comment
52 minuty temu, Fenomen napisał:

Dokladnie. Dlatego stwierdzenie, ze to najgorszy okres na kupowanie roweru nie jest regula ;)

 

Być może jakbyś potraktował moją wypowiedź w kontekście tego, co napisał @Kaczy (cytuję "w podobnej cenie do tego Lazaro (wspominanego wcześniej)"), bo konkretnie do niej się odnosiłem, to byś jednak nie próbował argumentować z hipotezą, której nikt nie napisał.

 

Bo inaczej zaczynamy realizować pastę o chodzeniu po bułki.

  • Like 1
Link to comment
28 minut temu, Kaczy napisał:

wiem, widziałem, otrzymałem informacje mailową, że od dziś będą uzupełniać dostępność rowerów integral - v2 już jest, ale nie widzę zbyt wielkich różnic miedzy v1 a v2 ;)

 

Nie będę udawał eksperta, nie wiem czym się dokładnie różnią i jakie to ma znaczenie  - ale ja mam V1 od kilku lat, zrobiłem na nim już pewnie z 6k i jedyne co robię to czyszczę/smaruję łańcuch i zębatki i pompuję koła ;) Piszę to, bo w internecie właśnie znalazłem radę, żeby v1 od razu odrzucić.

 

Trasy też różne, jak to crossem, ale raczej asfalt i twarde i równe drogi lokalne, w jeździe przełajowej go nie wykorzystywałem.

Link to comment
2 hours ago, Kaczy said:

wiem, widziałem, otrzymałem informacje mailową, że od dziś będą uzupełniać dostępność rowerów integral - v2 już jest, ale nie widzę zbyt wielkich różnic miedzy v1 a v2 ;)

 

To zależy, który model wybierzesz. Wg mnie już się nie baw w Integral, tylko idź raczej w Generation. Podstawowa różnica, którą odczujesz bardzo to hamulce. W Generation jest tarcza, w Integrze jest v-brake z tego co widze.

 

Między Gv1 i Gv2 jest upgrade w osprzęcie. W v1 jest zestaw osprzęt taki bardziej idący w trekking (Altus) natomiast w v2 jest Acera idąca w MTB (solidniejsza trochę, niewiele, ale mimo wszystko). 

  • Thanks 1
Link to comment
3 minutes ago, Kaczy said:

@T-mGdyby nie koła 26", to pewnie bym wziął ;) bo patrzyłem co zaktualizowali i ceny są akurat zbliżone

 

A to już kwestia indywidualna. Ja się przesiadłem na 29" i jak czasami wsiadam na stare 26" to dziwnie się czuję. Ale wolałbym mieć mniejsze koło, ale tarcze niż większe i v-brake. ;) Ale to już kwestia jak kto woli ;) 

Link to comment

Jest bardzo duża różnica między 26 a 29 cali. 28" i 29" powinny mieć ogólnie bardzo podobne parametry, jeno w 29 będzie większy balon trochę. Znaczy w prostym języku, 29" to takie 28" koło tylko z grubą oponą.

 

Fajnie, jakbyś miał możliwość przejechania się rowerem na większym kole i zobaczenia, jak zupełnie inaczej się przekłada jazda na takim kole na przyjemność w terenie :) Wtedy powinieneś mieć lepszy obraz.

 

Możesz też się w L. zapytać czy da się zamienić ewentualnie 28" na 29" w tych elitary (czasami konstrukcja nie pozwoli, po prostu opona w 29" jest za gruba). 

Link to comment
24 minuty temu, T-m napisał:

Jest bardzo duża różnica między 26 a 29 cali. 28" i 29" powinny mieć ogólnie bardzo podobne parametry, jeno w 29 będzie większy balon trochę. Znaczy w prostym języku, 29" to takie 28" koło tylko z grubą oponą.

 

Fajnie, jakbyś miał możliwość przejechania się rowerem na większym kole i zobaczenia, jak zupełnie inaczej się przekłada jazda na takim kole na przyjemność w terenie :) Wtedy powinieneś mieć lepszy obraz.

 

Możesz też się w L. zapytać czy da się zamienić ewentualnie 28" na 29" w tych elitary (czasami konstrukcja nie pozwoli, po prostu opona w 29" jest za gruba). 

Mi 28" pasuje, wcześniej  przecież była rozkmina miedzy 26 i 28, a nie miedzy 28 i 29 ;)

elitary - hamulce tarczowe + koła 28 (dopiero pod koniec czerwca)

integrale - kola 28 i hamulce zwykłe (dostępny i chyba kupie, ale mysle)

generation ma 26 kola i hamulce tarczowe (koła za małe)

Link to comment

No trzy miesiące, to trochę długo czekania. Najgorsze, że Integrale nie ma szans na sensowne "pimp my ride", bo nie ma przygotowanego uchwytu na tarcze :( Wszystko zależy na ile zamierzasz korzystać i katować rower, bo jeśli jeszcze nie wiesz, to lepiej się nie pakować nawet w te kilka stów więcej. A jak złapiesz bakcyla, to zawsze można stary sprzedać i kupić coś bardziej perspektywicznego ;) 

Link to comment
16 godzin temu, T-m napisał:

No trzy miesiące, to trochę długo czekania. Najgorsze, że Integrale nie ma szans na sensowne "pimp my ride", bo nie ma przygotowanego uchwytu na tarcze :( Wszystko zależy na ile zamierzasz korzystać i katować rower, bo jeśli jeszcze nie wiesz, to lepiej się nie pakować nawet w te kilka stów więcej. A jak złapiesz bakcyla, to zawsze można stary sprzedać i kupić coś bardziej perspektywicznego ;) 

jeszcze jedno pytanko, moze bedziesz wiedział ';)

to jest duży downgreade względem integrala?
http://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-aero-v1-men-2021_pid=303

Link to comment

Z głównych i wg mnie ważnych rzeczy to rama ta sama, przerzutki te same, hamulce te same. Wygląda na to, że główna i jedyna różnica to amortyzator z przodu. W Aero go nie ma. No i teraz tak - przy jeźdzeniu trekkingowym chyba bym w ogóle olał amor z przodu, bo bez sprawdzania nawet mogę założyć, że to budżetowa wersja bez możliwości blokowania.

 

To może mieć wpływ (raczej mniejszy niż większy, ale zawsze) na siłę pracę górnej części ciała podczas jazdy "miejskiej" (kiedy amortyzator pracuje cały czas) i męczyć ręce przy podjazdach (bo cały przód roweru Ci pracuje przy podjedżaniu dociskając naturalnie kierę). Natomiast jeśli chcesz trochę poatakować górki, to ręce na sztywnym widelcu dostaną tak w pizdę przy jeździe w dół, że będziesz żałować mocno downgrade'u.

 

Ja mam ustawione zablokowany amor przedni do jazdy po mieście i pod górkę, a odblokowany i miękko ustawiony do zjazdów.

  • Thanks 1
Link to comment

Czy ja mogę się podpiąć i poprosi @T-mo check mojego roweru? :D

 

http://www.unibike.pl/unibike2018/flasheqgts.html

 

Rama 21', kupowany w 2016 roku, więc starsza wersja. 

 

Jeżdżę na nim około 2000km w roku, głównie po Kampinosie, ale też mocna jazda "miejska" - sprawdzał się w tym całkiem dobrze, aczkolwiek po pierwsze - nie mam porównania, po drugie - trochę straciłem na kondycji i sprawności przez ostatni rok i zastanawiam się czy po 5 latach nie jest to już pora na zamianę mniej więcej w tym samym budżecie (do 2k). Czy te podzespoły są już mocno przestarzałe? Jestem w stanie podnieść komfort jazdy w znaczący sposób, czy biorąc pod uwagę, że rower trzyma się jeszcze całkiem nieźle - nie ma sensu póki co zmieniać, bo części są git?

 

Przyznam, że do refleksji skłonił mnie podjazd na Parkowej w Warszawie, wcale nie stromy, ale dość długi, gdzie ja ledwo wjechałem a koledzy na szosówkach Tribana musieli na mnie czekać. :D

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...