Skocz do zawartości

Kącik gier wszelakich


Rekomendowane odpowiedzi

The Knights Who Say "Ni!" działają już 80 dni. Przeszli daleką drogę od bandy obdartusów do znanej siły militarnej. Kilka miast jest do nich nastawionych przyjaźnie, a dom Armsberg również prowadzi z nimi otwarte stosunki.

 

Zadania padają jedno za drugim, a coraz bardziej doświadczona kompania potrafi zarżnąć praktycznie wszystko (pomińmy lindwurmy). W ciągu ostatnich 30 dni doszły dwa zgony oba z rąk orków, jeden to Alfred, doświadczony łucznik, który nie zdążył uciec przed wielkim przeciwnikiem i został rozcięty w pół.

Pojawił się też jakiś złowrogi komunikat, coś o jakimś starym imperium, które się odradza, ale niestety mój mózg zawiesił się i w czasie czytania palnął sobie w escape :roll: nie wiem więc czy to jakiś kryzys czy co, ale zauważyłem zwiększenie na drogach ilości nieumarłych, a w czasie walki z 20 bandytami paru nawet wróciło do życia.

 

Także póki co kompania dalej biega ze zleceniami i zapewne z czasem okaże się czy zbliża się coś nieciekawego.

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, z0nk napisał:

Okej spotkałem uroczego potworka zwanego lindwurm. 12 chłopa na poziomach 7-10 vs 2 lindwurmy. Efekt? 1 lidwurm i 0 żywego chłopa. Matko bosko co to kurła jest

Kuźwa właśnie spotkałem 2 sztuki. Co to za gunwo... Cała kompania poszła się krochmalić...

Odnośnik do komentarza

Ja zacząłem nową kampanię, walka na beginner, reszta na środkowych opcjach. Do tego wziąłem sobie zakrytą mapę, co jest zupełnie nowym doświadczeniem. Dodatkowym wyzwaniem będzie brak włóczni :D

 

Póki co przeżyłem 17 dni z bodajże 3 zgonami, w tym żaden z początkowych trzech. Nie jest źle.

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Inwazja nieumarłych trwa. Zlecenie na obronę oblężonego przez nich miasta było długie, monotonne i w większości nietrudne. Dopiero ostatnia fala okazała się godnym rywalem i przez durnotę milicji straciłem dobrego wojownika. Tak to jest jak 3 zombie respią się przez truchła debili lecących na pałę do przodu

Odnośnik do komentarza

Wyszły aktualizacje do Space Haven dodające conieco contentu. Postanowiłem więc zrobić podejście nr 2 lub 3 do USS Enterzłom.

 

Póki co wygląda jednak jak latający budynek z Fallout 1 lub 2 niż jakikolwiek statek kosmiczny.

image.png.0e610ef9afa9fde3bf6a5c1ab9091bea.png

 

Ale zasoby mocno ograniczone są, zatem nie ma co silić sie jeszcze na kreatywny wygląd. Grunt że utrzymuje się w całości, gdy wskakuje w prędkość warpową.

 

A biedę widać na kilometr po paru sekcjach. Ot mostek jest połączony z laboratorium badawczym i... power node.

image.png.7c4ed988980f3535579671a2b354f760.png

 

Urocze są też kwatery czwórki załogantów, połączone z kibelkiem

image.png.3698f402b6d64872ad714494b36fc09d.png

 

Najlepiej prezentuje się mess hall czyli kuchnia i miejsce do jedzenia dla załogi. Licze, że ona kiedyś się powiekszy stąd taki duży jej rozmiar :keke:

image.thumb.png.1a5b41e5298e1cf855409148a6dcf7b5.png

 

Cel tej rozgrywki: stać się potentatem na rynku niewolników

  • Lubię! 2
Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Nie wiem co robię źle w tym Battle Brothers, ale jeszcze nie udało mi się dotrwać do Late Game Crysis nawet :) gra skaluje jakoś poziom trudności w zależności od tego, jakich mamy wojaków? Milicją dograłem do siedemdziesiątego któregoś dnia, co u mnie oznaczało dwa dni mocnego piwniczenia, i same kontrakty miałem niezbyt wymagające, raz trafiłem na walkę tych takich "drapieżnych goryli" na literę N z nieumarłymi pod wodzą nekromanty i poczekałem aż się wytłuką, i omal nie straciłem wszystkich braci zanim dopadłem nekromantę i skończyło się ożywianie trupów :) Raz trafiłem na bandę złodziei z jednym asasynem, i raz natrafiłem na pustyni na zasypaną bibliotekę bronioną przez jakichś starożytnych rzymskich legionistów, przed którymi zwiałem jak zobaczyłem że nie mam broni odpowiedniej do walki z nimi i ciosy włóczniami czy strzały nie robią na nich wrażenia :) Tyle że miałem w składzie dwóch albo trzech braci level 5, reszta to byli jacyś włóczędzy czy inni parobkowie dopiero zrekrutowani :)

 

 

Teraz grałem łowcami głów, z DLC dodającym południowe pustkowia można kupować niewolników bez konieczności płacenia im żołdu, których możemy chłostać w czasie walki, podnosząc im statystyki i morale na dwie tury :) ale taki niewolnik może osiągnąć maksymalnie 7 level, oraz kultystami Davkula - tu czasem ktoś dołączy do nas za darmo, no i są bardziej zdeterminowani, jak na fanatyków przystało. 

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Udało mi się jakiś czas temu porzucić narkotyk zwany Rimworld. No i wyszło nowe DLC: ideology.

 

Poza faktem wyłączenia się kilku modów, które pewnie niedługo i tak wrócą do użytku dodano całą mechanikę.. ideologii/religii. Osada może być skupiona na konkretnej kulturze lub bawić się w multi kulti i patrzeć jak płonie od wewnątrz.

Ideologie nakierowują rozwój osady i decyzje. Np wyznający konkretnego boga kanibale mogą się oślepiać w ramach obrzędów religijnych, wyznawać szlachectwo niewolnictwa i posiadanie kilku żon.

Dobrać można preferowaną odzież, utożsamianą z ideologią a także czy np mężczyźni mają obowiązek nosić cokolwiek czy nic, czy kobiety mają nosić burki, czy nic, czy konkretne włosy są uznawane za nieodpowiednie itp. itd.

Do tego dochodzą wspomniane obrzędy. Można ustawić je na konkretną datę, lub dowolnie uruchamiane.

 

Przykładowo:

https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/1709663768121376439/9269AB86D26BE5DEF867779413515898DF268044/

https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/1709663768121377317/DCF9DC9A5274163D7C74E69BA6BF9FAA8121FE46/

 

Dochodzą przemówienia lidera, funkcja nawracającego na ideologię itp. Rytuały nawracania, publiczne egzekucje, walki niewolników i pewnie wiele więcej.

 

Obecnie prowadzę testową grę, czekając na powrót rimworld of magic, moja kolonia to wyznawcy archotechnologii i wiary iż gdzieś tam jest niezwykle zaawansowane AI. Gdy wróci rimworld of magic pewnie rozegram albo oślepiających się kanibali nudystów, albo skupionych na rajdach i podboju lojalistów. W skrócie mówiąc nałóg powraca :roll:

  • Lubię! 3
Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...
W dniu 11.09.2019 o 11:26, Misiek napisał:

Ja gram w Green Hell, wspominałem o tym w Maryni. Super giereczka. Fajnie zrobiony crafting, cała eksploracja dżungli, fauna, flora, takie poczucie zaszczucia, że dookoła słychać zwierzynę i nie wiesz, czy zaraz nie zostaniesz obiadem jaguara :) Fabularnie bardzo sensownie uzasadnione dlaczego w ogóle się znaleźliśmy w tej dżungli. Początek jest w sumie ciężki, ale potem jak zbudujesz sobie różnie przydatne narzędzia/"budynki" to jest generalnie łatwiej. Bardzo polecam, zwłaszcza tak jak piszesz, nasze dzieło.

Deczko mi zajęło, ale właśnie skończyłem Green Hell (nawet dwa zakończenia). Mega gierka i finalnie okazało się, że ma świetnie poprowadzoną fabułę. No takiego rozwiązania fabularnego tej historii to się w sumie nie spodziewałem. Strasznie mi się podobało. Sama gra to tak jak już pisałem w 2019, super. Graficznie sztos, świetnie ta dżungla wygląda. No i muzyka Adama Skorupy (jak ktoś nie zna, to Pan znany z chociażby Wiedźminów I i II, Bulletstorma, Painkillera, Ancestors: Legacy, że wymienię tylko kilka ostatnich tytułów) idealnie pasuje i w kulminacyjnych momentach fabuły zrobiła dodatkową robotę. Właściwie jedyny zarzut jaki mam do tej gry wynika z gatunku. Bywają męczące te powtarzalne czynności przygotowania żarcia, zbieranie wody, budowanie obozów w różnych miejscach, żeby można było odpocząć czy zapisać grę.

 

Zabieram się teraz za DLCka, który fabularnie przenosi nas do wydarzeń poprzedzających główny wątek. Nie sprawdzałem, czy taki poziom trudności ma też główny wątek, ale można sobie ustawić poziom turysta, to przynajmniej nie atakują te wszystkie jaguary, pająki, itd. Spróbuję na takim poziomie sobie pograć, żeby skupić się tylko na fabule dodatku, ale z drugiej strony chyba jednak sporo się traci z tego poczucia zaszczucia. Teraz nie będę się bał biegać po nocy po lesie, że mnie coś zaatakuje :)

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Mnie się w weekend udało przeżyć kampanię w Battle Brothers. Nic spektakularnego nie osiągnąłem, bo znowu mi wylosowało wojnę Północ-Południe, więc nauczony doświadczeniem, że z Południem nie ma co walczyć (asasyni i miniguny), a bez Północy padnę na ryj ekonomicznie to po prostu omijałem zlecenia związane z tym wydarzeniem. Wziąłem origin Lone Wolf i to jest absolutnie imo najlepszy możliwy start ever. Do końca gry mojemu startowemu ludkowi kupiłem tylko nowy miecz dwuręczny i zrobiłem "kołnierz" z hieny, reszta oporządzenia została startowa Nie mam teraz statów, ale przez całą kampanię zaliczył 2-2,5 raza więcej zabitych niż brał udział w bitwach - 200 trupów jak nic miał na liczniku ;) Ile razy mnie wyciągał z różnych opałów, gdy swoim dwuręcznym mieczem ciachał na trzy heksy dekapitując wrogów i siejąc popłoch :wub: Teraz wyjaśnię dlaczego podkreśliłem, że to tylko start najlepszy. No bo potem niestety mamy limit 12 osób w drużynie, co powoduje, że po grubszej bitce zdarza się wydać połowę hajsów ze zlecenia na leczenie w świątyniach :( Najbardziej spektakularne wygranko to pokonanie Króla Barbarzyńców - miałem chyba szczęście, bo mimo, że był w hordzie, to były to tylko thralle i psy czyli najgorszy szrot barbarzyński. No troszkę było komplikacji gdy doszło do bezpośredniego zwarcia z nim, ktoś tam nawet chyba umarł, no ale taka robota ;) Za drugim razem gdy dostałem zlecenie na króla musiałem wczytać i anulować, bo pojawił się w towarzystwie 7 chosenów, którzy myślę jakby wyszli w 3-4 na moich 12 to by wygrali, a co dopiero w towarzystwie króla :/ A late game crisis zakończył się bez mojego udziału niemal. Niemal, bo na samym końcu zgodziłem się ochraniać wioskę przed raiderami, a raiderami okazali się Południowcy, więc "dopisało" mnie do Północy.

Zostawiłem sobie tego sejwa do dalszego grania, ale gra jest na tyle sprytna, że przedstawiła mi zakończenie kampanii tak, że nie chce mi się kontynuować (coś w stylu "wiesz, spoko, możesz grać, ale gra nie została zaprojektowana, żeby grać wiecznie, w końcu skończą się wyzwania, może spróbuj od nowa?").

Dałem ponownie szansę barbarzyńcom, ale już widzę, że mnie początek lone wolfa rozpieścił, bo tutaj się potwornie męczę, mimo, że startowa trójka barbów ma okej wyposażenie i mają dobre staty w porównaniu do ludków, których zwyczajnie na start dostajemy.

  • Uwielbiam 2
Odnośnik do komentarza
35 minut temu, me_who napisał:

gra jest na tyle sprytna, że przedstawiła mi zakończenie kampanii tak, że nie chce mi się kontynuować (coś w stylu "wiesz, spoko, możesz grać, ale gra nie została zaprojektowana, żeby grać wiecznie, w końcu skończą się wyzwania, może spróbuj od nowa?").

Też miałem ostatnio rozkminę czy dalej grać :-k Bo faktycznie chwilę się człowiek jeszcze pobawi i nara

Odnośnik do komentarza
7 minut temu, Misiek napisał:

Też miałem ostatnio rozkminę czy dalej grać :-k Bo faktycznie chwilę się człowiek jeszcze pobawi i nara

No właśnie. Ale powrót do początku, gdzie byle procarz może zabić pół drużyny jest takie męczące :D Tutaj miałem naprawdę fajną ekipę, większość na 9 levelu i szli do bitki jak prawdziwi zawodowcy. Zdarzały się bitwy, że nie traciłem nawet jednego HPka, bo szła błyskawiczna kośba, a tarcze działały prawidłowo ;)

A jak odpaliłem barbów, to nie zdążyłem uciec z Północy (zaczynamy z obrażonymi 3/4 frakcjami na Północy) i losowi raiderzy zabili mi wszystkich w pierwszym starciu. Zacząłem od nowa, uciekłem, to i tak 2 barbów z 3 zginęło w pierwszym zleceniu niekurierskim :( No trochę muszę zresetować umysł, że już nie mam ekipy w pięknych pancerzykach i hełmach, ale w słomianych kapelutkach i lnianych koszulach :(

Odnośnik do komentarza

Zazdroszczę Wam :) ja zawsze muszę się wpakować w jakaś walkę w której zginie mi 3/4 składu, a reszta ucieknie albo skończy z permanentnymi urazami, w kasie pusto i nie ma za co uzupełnić strat. A gra kultystami skończyła się po pierwszym rytuale ku czci Davkula, gdy wszyscy nie-kultysci odeszli w przerażeniu widząc, co tam się odprawia :) No ale o tym nie wiedziałem, przy kolejnym starcie będę mądrzejszy, bo napaliłem się na ich lepsza determinację i przyzwoite skórzane zbroje na starcie :)

Odnośnik do komentarza

Rozgrywka kultystami, Kukiz Army. Pomny wcześniejszych doświadczeń nie zatrudniam wielu braci trudniących się mniej lub bardziej uczciwą pracą, szukam innych czcicieli Davkula, których podobno najłatwiej znaleźć w osadach położonych na bagnach. Rytuał złożenia ofiary zapomnianemu bóstwu przebiega najpomyślniej jak tylko się da - poświęcamy jakiegoś czeladnika, dwaj inni niewtajemniczeni bracia wpadają w panikę, ale nie opuszczają kompanii, reszta, chyba pięciu, wpada w euforię i staje się jeszcze bardziej zaślepiona i nieustraszona w walce. 

Kontrakt na eskortę karawany, trzon mojej ekipy ma już poziom piąty, zadanie szacowane na dwie czaszki trudności, ale cała trasa mija spokojnie. Tuż przed docelowym miastem na horyzoncie pojawia się grupa chyba ośmiu orków, jednak zdążyliśmy dojechać do zabudowań i zainkasować zapłatę w wysokości lekko ponad tysiąca koron. Chwilę później orkowie atakują, karawana nie zniknęła jeszcze z ekranu i trzej pomocnicy karawany będą walczyć w razie czego wraz z nami, w pobliżu swych wozów i osiołków. Myślę sobie - trzeba wiać, ale za chwilę uznałem, że może będzie oznaczało to niewykonanie zadania (tak, jestem debilem) i decyduję się walczyć. Nasz łucznik trafia jednego z wrogów, tamten chyba nie przewyższał mnie inteligencją i nie zrozumiał co się stało, po chwili dwaj orkowie tłuką się między sobą :) Reszta dopada naszych szeregów, łby spadają z jednej i drugiej strony, po obydwu stronach trzeszczą rozłupywane pancerze i połamane tarcze. I wtedy przewodzący zgrają wrogów ork berserker, z twarzą wymalowaną w wojenne barwy, walczący samym trzymanym oburącz toporem, bez zbroi czy tarczy, wpada pomiędzy pomocników karawany, roznosząc ubranych w lniane tuniki pachołków na strzępy. Następnie masakruje jednego z naszych braci, którego trzymałem z tyłu, bo zapomniałem po poprzednim starciu dać mu nową tarczę na miejsce wówczas straconej :) co odsłania resztę przeważających już w walce kultystów. Posyłam naprzeciw zionącemu chucią wrogowi najlepszego brata, mój mistrz tasaków ginie po chwili, po jakims nieprawdopodobnie szczęśliwym, dekapitującym ciosie toporem. Ostatecznie giniemy wszyscy...... 

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Miejsce imała premiera gry Humankind, czyli civ-podobnej gry, w której przez wieki tworzymy imperium.

 

Obecnie jestem w średniowieczu, ale co nieco już mogę ocenić. Gra zaczyna się ciekawiej niż civ, mechanika zakładania miast jest inna, ale nie gorsza.

System walki wymaga przyzwyczajenia, tutorial niby coś tam opisuje, ale po prawdzie ui walk nie jest za wygodne. Brakuje mi obracania kamery wokół armii chociaż, teren niby ma wpływ na walkę, ale prawdę mówiąc nie jest to przeogromny wpływ.

 

Humankind nadal jest bardzo podobne do wiadomego tytułu, badania, rozwój miast, ekspansja, która również działa inaczej niż jestem do tego przyzwyczajony, ale względnie mi odpowiada, dyplomacja. Ta jak zwykle mnie wkurza, AI potrafi być racjonalne jak Karen wołająca kierownika ;)

 

Tym niemniej wciągnąłem się, ale gra ma też parę upierdliwych bugów.

W czasie wojny dostawałem powiadomienia, że Aztecy przegrają wojnę bo mają małe wsparcie dla wojny... oraz to samo dotyczyło mnie. A najciekawsze? Oni byli moimi sojusznikami i walczyliśmy przeciwko innej cywilizacji.

Sporadycznie prawe kliknięcie zamiast przesunąć jednostkę wybierze armię stojącą już na tym polu, zdarzyło się, że lewe kliknięcie w ten sposób mi przesunęło armię.

 

Po jakiś 5-6 godzinach mogę polecić jako ciekawy tytuł "jeszcze tylko jedna tura".

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
  • 5 tygodni później...
  • 3 miesiące później...

Skończyłem z córką "It takes two" (dostępna w Gamie Pass) - rewelacyjna kooperacja z szalonymi pomysłami twórców, ładną grafiką i mnóstwem świetnej zabawy. Dwoje rodziców, którym ostatnio coraz bliżej do rozwodu zostają zmienieni w małe laleczki i w magicznym świecie wykreowanym z ich codziennego otoczenia muszą odnaleźć siebie, swoją miłość i uratować córkę.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...